خانواده

رازهای صمیمی بودن با همسر

رازهای صمیمی بودن با همسر

بسیاری از زوج ها در مشاوره ازدواج این سوال را دارند که همسر من زیاد صمیمیت ندارد و دوست ندارد که در فعالیت های صمیمانه برای من وقت صرف کند .

برخی از آنها ممکن است برای تبادل صمیمیت و محبت ، ۱۰ دقیقه در روز را کافی بدانند ، در حالی که برخی دیگر ممکن است دو تا سه ساعت در روز را خیلی کم بدانند . صمیمیت زمانی در بین زن و شوهرها متفاوت است.

رابطه ای که در آن احترام و اعتماد به یکدیگر باشد، یک رابطه صمیمی است . در مشکلات جنسی شناخت صفات یکدیگر ، درک کردن و قبول داشتن طرف مقابل مهم است . همه این عوامل باعث ایجاد صمیمیت می شوند .

صمیمیت رفتارهایی مانند همدلی با همسر ، همدری با احساسات او و قدرشناسی است . می توانید با مشاوره مشکلات جنسی مهارت افزایش این رفتار ها را یاد بگیرید . در مشاوره های خانواده بسیاری از همسران می گویند یکدیگر را خوب می شناسند اما مشکلاتی درمورد صمیمیت با یکدیگر دارند ، پس لزوما به معنای شناخت و تفاهم نیست.

“در مشاوره های خانواده ، مشاوران این اتفاق نظر را دارند که همسران در تمام حوزه های صمیمیت شبیه به هم نیستند ، البته پذیرفتن تفاوت ها و اختلاف نظرهای یکدیگر به این معنا نیست که صمیمیت زناشویی به خطر می افتد.”

صمیمیت عقلانی

یکی از انواع آن ، صمیمیت عقلانی است . در آن وجود احترام به دیدگاه و نظر طرف مقابل وجود دارد . در سبک زندگی زناشویی زوج ها احترام به نظرات متفاوت همدیگر موضوعی است که خیلی از زوج ها رعایت نمی کنند .با مشاروه سبک زندگی می توانید راهکارهایی برای افزایش صمیمیت عقلانی یاد بگیرید . این مهم است که فرد بتواند جهان را از دریچه چشمان همسر خود ببیند . اگر بتوانیم خودمان را به جای همسر خود بگذاریم و چیزی را احساس کنیم که او احساس می کند، در واقع همدردی کرده ایم.

مهمترین مشکلات جنسی مربوط به صمیمیتهای جنسی است . رفتارهای همسران مانند بوسیدن یکدیگر ، بغل کردن، رقصیدن با هم ، شوخی کردن، حمام رفتن و غیره که هدف آنها تحریک جنسی است، صمیمیت جنسی را ایجاد می کند. گوش دادن یا رقصیدن با موسیقی که رنگ و بوی جنسی دارند. در مشاوره های مشکلات جنسی بیشتر زوج ها می گویند نیاز به ارتباط برقرار کردن ، درمیان گذاشتن و بیان افکار خود ، بیان احساسات ، تمایلات و خیال پردازی جنسی و شهوانی دارند. بیشتر افراد این نظر را دارند که یک عشق سالم یا عشق رمانتیک باید صمیمیت جنسی داشته باشد . زمانی که نیاز به تماس جسمی با همسر وجود دارد صمیمیت جسمی ایجاد نمی شود . جذابیت با صمیمیتهای جسمی رابطه مستقیم دارد . مثلا زن دوست دارد دست شوهر خود را بگیرد ، شوهر خود را در آغوش بکشد ، با شوهر خود برقصد نه اینکه آمیزش جنسی کند.

صمیمیتهای معنوی یعنی مشارکت در فعالیت های مذهبی که همسر خود شرکت می کند یا حضور در اعیاد مذهبی به همراه همسر خود . زن و شوهر نباید حتما ایمان یکسانی نسبت به خدا و دین داشته باشند. در مشاوره پیش از ازدواج این موضوع بررسی می شود که زن و شوهرها پیش از ازدواج در مورد افکار ، احساسات ، باورها و تجربه های خود درباره مذهب ، رابطه با خدا ، ارزش ها و دیدگاه های اخلاقی ، معنای وجود داشتن صحبت کنند و تفاوت های خود را بشناسند .

صمیمیت از نوع تفریحی مثل این است که با همسر خود رفتارهایی مانند رقصیدن به قصد لذت بردن نه آمیزش جنسی ، داستان های خنده دار ، بیان تجربه های روزانه و صحبت از فعالیت های روزمره خود ، ورزش با همدیگر ، باغبانی کردن باهم و گذراندن تعطیلات را داشته باشیم.

رازهای صمیمی بودن با همسررازهای صمیمی بودن با همسر | چگونه با همسر خود صمیمی شویم – صمیمیت با همسر

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها