اخبار خوزستان

اوقات شرعی اهواز، ۷ مردادماه ۱۴۰۲

اوقات شرعی ۷ مردادماه ۱۴۰۲ به افق اهواز، مرکز استان خوزستان اعلام شد. به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، امروز شنبه ۷ مردادماه ۱۴۰۲، ۱۱ محرم الحرام ۱۴۴۵ هجری قمری و ۲۹ جولای سال ۲۰۲۳ میلادی است. اوقات شرعی امروز به شرح زیر است: اذان ظهر در اهواز ساعت ۱۲ و ۲۲ دقیقه به گوش می‌رسد و غروب آفتاب ساعت ۱۹ و ۱۴ دقیقه خواهد بود. نوای روحبخش اذان مغرب نیز در ساعت ۱۹ و ۳۲ دقیقه طنین انداز می‌شود و نیمه شب شرعی ساعت ۲۳ و ۳۷ دقیقه است. اذان صبح فردا، یکشنبه ۸ مردادماه نیز ساعت ۴ به گوش خواهد رسید و آفتاب در ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه طلوع می‌کند. ذکر روز شنبه: یا رب العالمین به معنای “ای پروردگار جهانیان” است که ۱۰۰ مرتبه خوانده می‌شود و باعث بی‌نیازی خواهد شد. ذکر روز شنبه به نام پیامبر اکرم (ص) است و روایت شده که در این روز زیارت حضرت رسول الله (ص) خوانده شود. حدیث روز را بخوانید:
امام صادق علیه السلام فرمود: اِنَّ صِلَةَ الرَّحِمِ وَالبِرَّ لَیُهَوِّنانِ الحِسابَ وَیَعصِمانِ مِنَ الذُّنوبِ.
صله رحم و نیکى، حساب (قیامت) را آسان مى کند و از گناهان جلوگیرى مى نماید. “کافی (ط-الاسلامیه) ج ۲، ص ۱۵۷ – تحف العقول ص ۳۷۶”
سخنان آموزنده: زیباترین و بهترین چیز‌ها در جهان نه دیده می‌شود و نه حتی لمس می‌شود، بلکه آن‌ها را باید تنها در دل احساس کرد. “هلن کلر” احکام شرعی امروز: سوال: من چندین بار در حین رانندگى با خودروهاى پارک شده در مسیر، برخورد جزئى داشتم، در فرض عدم دسترسى به رانندگان خودروهاى یادشده و عدم امکان توقف، حال براى جبران خسارت‌ها چه کارى باید انجام دهم؟ جواب: در فرض ایراد خسارت، باید مالکین آن‌ها را راضى کنید و در صورتى که مالکین آن‌ها را نمى‌شناسید، و از شناخت آن‌ها نیز مأیوس هستید، باید از طرف آن‌ها و بنابر احتیاط واجب با اذن حاکم شرع مقدار خسارت وارد شده را به فقیر صدقه بدهید. (استفتائات مقام معظم رهبری)

خبرگزاری صدا و سیما | IRIB NEWS AGENCY

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها