اخبار خوزستان

برگزاری پویش نذر قربانی برای حمایت از نیازمندان خوزستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: پویش نذر قربانی در آستانه عید سعید قربان برای حمایت از نیازمندان استان آغاز شده است.
به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، جمال شیبه بیان کرد: این پویش در راستای تحقق مفاهیم دینی و ترویج سنت حسنه قربانی و با هدف کمک به معیشت نیازمندان آغاز شده است.
وی با اشاره به اینکه دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری سراسر خوزستان از عید قربان تا عید غدیر آماده دریافت نذورات نقدی و غیر نقدی مردم نیکوکار خوزستانی هستند گفت: گوشت قربانی در کمترین زمان ممکن به دست خانواده‌های نیازمند به ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار خواهد رسید.
شیبه با اشاره به اینکه هر شهرستان یک قربانگاه مرکزی با همکاری دامپزشکی و بهداشت تعیین کرده است افزود: همه نذورات نقدی و غیر نقدی در سراسر خوزستان طبق نیت خیران و نیازسنجی مددکاران توزیع می‌شود.
مدیر کل کمیته امداد خوزستان اظهار کرد: توزیع نذورات مردم استان از روز عید قربان آغاز می‌شود.
شیبه با بیان اینکه سال گذشته ارزش نذوراتی که مردم خیر و نیکوکار خوزستان در عید قربان به کمیته امداد تحویل دادند ۴۰ میلیارد ریال بود، افزود: این مبلغ به صورت نقدی و تحویل دام زنده یا گوشت قربانی بود که در میان نیازمندان توزیع شد و پیش‌بینی می‌شود امسال شاهد افزایش مشارکت مردم در طرح نذر قربانی کمیته امداد استان خوزستان باشیم.
شیبه افزود: ۳۰۰ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد خوزستان هستند که برای دریافت گوشت قربانی اولویت‌بندی شدند و بر اساس میزان مبالغ دریافتی از این نذورات بهره‌مند می‌شوند.
وی گفت: مردم نیکوکار و خیر می‌توانند از طریق کد دستوری #۰۶۱*۸۸۷۷*، شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۴۰۵۷۵ صندوق امداد ولایت، در این نذر قربانی با هر توان مالی مشارکت داشته باشند.
 ۱۳۰ هزار خانوار در خوزستان زیر پوشش کمیته امداد هستند.

خبرگزاری صدا و سیما | IRIB NEWS AGENCY

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها