اخبار خوزستان

عامل اصلی حاشیه نشینی عدم رسیدگی به شهرهای محروم است

نماینده مردم اهواز گفت: حاشیه نشینی شهر اهواز روز به روز در حال افزایش است و دلیل این افزایش، عدم رسیدگی به شهرستان‌های دیگر به ویژه شهرهای محروم است.
محمد امیر، نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان اظهار داشت: حاشیه نشینی شهر اهواز روز به روز در حال افزایش است و دلیل این افزایش، عدم رسیدگی به شهرستان‌های دیگر به ویژه شهرهای محروم است.
وی افزود: کلانشهر اهواز به عنوان مرکز استان، خدمات و امکانات بیشتر از شهرستان‌ها دارد. زمانی که به شهرها توجه نشود به طور مثال شهروند هویزه به دلیل نبود آب کشاورزی به امید زندگی بهتر در حواشی اهواز ساکن می‌شود.
نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه گفت: شهرستان‌های محروم زیادی از جمله لالی، اندیکا، هویزه، خرمشهر و… در خوزستان وجود دارد که باید تقویت شوند و فضای اشتغال و امکانات برای شهروندان فراهم شود؛ عدم توجه موجب مهاجرت مردم از شهرهای محروم به امید زندگی بهتر به اهواز می‌شود.
وی درباره وضعیت روستاها عنوان کرد: در روستاها نیز چنین وضعیتی وجود دارد و اگر مدیریت آب جهت کشاورزی صورت نگیرد شاهد مهاجرت معکوس خواهیم شد.
امیر با بیان اینکه افزایش حاشیه‌نشینی، افزایش آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد، ادامه داد: ۱۸ نماینده و مجموعه استانداری باید نگاه ویژه‌ به همه شهرستان‌ها داشته باشیم و از نگاه جزیره‌ای پرهیز کنیم‌.
به گزارش خوزستان خبر به نقل از روزنامه نسیم خوزستان، نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در پایان با بیان اینکه کلان‌شهر اهواز بیشترین حاشیه‌نشینی را در کشور دارد، تصریح کرد: مسکن مهر در دولت‌های قبل عملکرد موفقی نداشته است.

درباره نویسنده

روزنامه نسیم خوزستان

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها