اخبار خوزستان

هشدار نارنجی هواشناسی خوزستان نسبت به وقوع دمای ۴۸ درجه و بالاتر

اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به وقوع دمای ۴۸ درجه و بالاتر در استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.
 
به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، اداره کل هواشناسی خوزستان اعلام کرد: براساس نقشه‌های پیش یابی در روز‌های آینده شاهد افزایش دما در استان و وقوع دمای ۴۸ درجه و بالاتر خواهیم بود.
محمد سبزه زاری، مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: براساس آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، تا روز دوشنبه جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت و شرجی در مناطق جنوبی و غربی و مرکزی خواهد شد، در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه از شدت شرجی کاسته می‌شود، ولی در سواحل جنوبی به ویژه جنوبِ شرقی افزایش رطوبت و شرجی همچنان ادامه خواهد داشت.
وی افزود: در این ایام در بعدازظهر‌ها رشد ابر و احتمال رگبار‌های خفیف در ارتفاعات استان وجود دارد و تا فردا تغییرات محسوس دمایی نخواهیم داشت و از روز دوشنبه تا پایان هفته دمای روزانه روند افزایشی دارد، بطوریکه وقوع دما‌های ۴۸ درجه و بالاتر در اغلب نقاط استان مورد انتظار خواهد بود.
به گفته سبزه زاری؛ شمال خلیج فارس نیز تا اواسط هفته در برخی از ساعات نیمه مواج پیش بینی می‌شود.
مدیر کل هواشناسی خوزستان می‌گوید: در شبانه روز گذشته اهواز با ۴۶.۹ و ایذه با ۲۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان گزارش شده اند و در همین مدت اهواز به بیشینه دمای ۴۶.۹ و کمینه دمای ۳۰ درجه سانتیگراد رسیده است.

خبرگزاری صدا و سیما | IRIB NEWS AGENCY

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها