دسته بندی نشده

آخرین خبر در خصوص استعفای ظریف

استعفای ظریف

به گزارش خوزستان خبر به نقل از ایسنا، محمدجواد ظریف در یک پست اینستاگرامی با تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س)، روز مادر و روز زن نوشت: از بزرگواری مردم عزیز و دلاور ایران و مسئولان محترم در ۶۷ ماه گذشته بسیار سپاسگزارم. از ناتوانی برای ادامه خدمت و تمام کاستی‌ها و کوتاهی‌ها در دوران خدمت صمیمانه پوزش می‌خواهم. شاد و سربلند باشید.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری تاس و ریانووستی به صورت همزمان و در خبری فوری به نقل از رویترز خبر استعفای محمد جواد ظریف از طریق اینستاگرام را منتشر کردند.
گفتنی است، دقایقی پس از انتشار پست اینستاگرام وزیر امور خارجه، «سید عباس موسوی» معاون سخنگوی وزارت خارجه در گفت و گو با ایرنا، اصالت متن اینستاگرام و استعفای وزیر خارجه را تایید کرد.
در ادامه خبر کوتاه و فوری رسانه های روسیه، اظهارات ظریف در اینستاگرام خود نیز آورده شده است.
در تازه ترین پست اینستاگرام وزیر امور خارجه کشورمان آمده است: با عرض تبریک به مناسبت میلاد خجسته حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، روز مادر و روز زن، از بزرگواری مردم عزیز و دلاور ایران و مسئولین محترم در 67 ماه گذشته بسیار سپاسگزارم.
ظریف ادامه داد: از ناتوانی برای ادامه خدمت و تمام کاستی‌ها و کوتاهی‌ها در دوران خدمت صمیمانه پوزش می‌خواهم. شاد و سربلند باشید.
کامرسانت، گازتا رو ، یوفا تایم و شبکه های مختلف تلویزیونی روسیه از جمله روسیه 24و رن تیوی و ان.ت.و روسیه نیز در خبری فوری به این رویداد پرداخته اند.
برخی از رسانه های روسیه از جمله شبکه تلویزیونی رن.تیوی روسیه با اشاره به این خبر نگاهی نیز به زندگی نامه محمد جواد ظریف از کودکی تا رسیدن به پست وزارت امور خارجه ایران داشته اند.

منابع دیگر در گفتوگو با ایسنا اظهار کردند که وزیر امور خارجه از سمت خود استعفا داده است و به نظر می‌رسد در تصمیمی که گرفته راسخ است.

محمدجواد ظریف دقایقی پیش بعد از مدت‌ها در صفحه اینستاگرام خود پستی را منتشر کرد و در آن ضمن تبریک فرا رسیدن روز زن و روز مادر به صورت ضمنی خبر از استعفای خود از سمت وزارت امور خارجه داد.

یکی از مهم‌ترین دستاوردهای ظریف در طول سال‌های ۹۲ تا ۹۷ که مسئولیت وزارت امور خارجه را بر عهده داشته حصول توافق هسته‌ای (برجام) و تلاش برای گسترش تعاملات خارجی ایران با کشورهای مختلف از جمله کشورهای همسایه و اروپا بوده است.

در محافل بین‌المللی از ظریف به عنوان دیپلماتی کارکشته یاد می‌شود چنانکه سخنرانی کوبنده و قاطع او در نشست اخیر اجلاس امنیتی مونیخ مورد توجه بسیاری از صاحب‌نظران و رسانه‌ها قرار گرفت و آنها اذعان کردند که ظریف به صورت قاطع از منافع ملی ایران دفاع کرده است.

استعفای ظریف

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها