حوادث

پروازهای فرودگاه بین المللی اهواز از سر گرفته شد

محمد رضا رضایی شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خوزستان خبر اظهار کرد: هم اکنون مشکلی برای خروج یا فرود هواپیماها در فرودگاه بین المللی اهواز وجود ندارد و شرکت های هواپیمایی در سایر فرودگاه ها می توانند بنا به صلاحدید، پرواز به این فرودگاه را از سر گیرند.

در پی وقوع گرد و غبار شدید در روز سه شنبه، 30 پرواز فرودگاه اهواز لغو و چندین پرواز با تاخیر همراه شده و برخی نیز مجبور به بازگشت به مبدا شده بودند.

گرد و غبار شدیدی آسمان بیشتر نقاط خوزستان را از صبح سه شنبه در بر گرفت که در بیشترین میزان خود تا 66 برابر حد مجاز رسید.
بنابر گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان میزان غلظت گرد و غبار در آسمان اهواز در ساعت 14 روز سه شنبه به 9 هزار میکروگرم بر مترمکعب و شعاع دید به کمتر از 30 متر رسید.

این اداره کل ساعتی بعد میزان گرد و غبار در آسمان دزفول را در ساعت 17 روز سه شنبه، 10 هزار میکروگرم بر مترمکعب معادل 66 برابر حد مجاز گزارش کرده و اظهارکرد:دستگاه های سنجش قادر به اندازه گیری غبار بیش از این میزان نیستند.

گرد و غبار همچنین باعث مسدود شدن برخی راه های ارتباطی خوزستان و همچنین بروز برخی تصادفات از جمله در محورهای ماهشهر – هندیجان و رامشیر-ماهشهر (به دلیل پدیده گرد و غبار و کاهش دید افقی) شده و از تردد خودروهای سنگین در آنها جلوگیری شد.

بر اساس گزارش سازمان هواشناسی خوزستان از صبح امروز سه شنبه به دلیل وزش باد هوای 14شهرستان خوزستان همراه با گرد و غبار غلیظ بوده و همین موضوع باعث شد تا مدیریت بحران استانداری خوزستان در اطلاعیه ای مدارس این شهرستان ها را در این روز تعطیل و ساعت پایان کار ادارات و مراکز دولتی را تا ساعت 12 اعلام کند.

آخرین بار اواخر دی ماه و ابتدای بهمن ماه امسال خوزستان برای بیش از یک هفته درگیر پدیده گرد و غبار با منشا داخلی و خارجی بود که در برخی نقاط تا 66 برابر حد مجاز گزارش شد.

در این مدت حدود 30 پرواز خروجی و داخلی فرودگاه اهواز به دلیل کاهش میدان دید لغو شد.
امسال به دلیل تشدید خشکسالی خوزستان یکی از کم بارش ترین سال ها را تجربه می کند به طوری که مسئولان هشدار داده اند درصورت ادامه این روند این استان برای تامین آب مورد نیاز شرب و کشاورزی خود با مشکل روبه رو خواهد بود.

فرودگاه بین المللی اهواز

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها