حوادث

گرد و غبار 30 پرواز رفت و برگشت فرودگاه اهواز را لغو کرد

رضا رضایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خوزستان خبر اظهار کرد: بیشتر این پروازها به مقصد اهواز و باقی آنها مربوط به شیراز و مشهد بوده است.
وی افزود: پرواز اهواز – تهران هواپیمایی ایران ایر به شماره 430، پرواز اهواز – شیراز هواپیمایی ایران ایر به شماره 3386، پرواز اهواز – شیراز هواپیمایی آسمان به شماره 3827، پرواز اهواز – کیش هواپیمایی آتا به شماره 5664، پرواز اهواز – تهران هواپیمایی تابان به شماره 6246 به دلیل افزایش غلظت گرد و غبار و کاهش میدان دید در اهواز لغو شدند.

وی ادامه داد: پرواز 1213 هواپیمایی قشم ایر به مقصد تهران، پروازهای 5642 و 5636 هواپیمایی آتا، پروازهای 4020 و 4012 هواپیمایی زاگرس و پرواز 5628 هواپیمایی تابان همگی به مقصد تهران و همچنین پرواز 6214 هواپیمایی تابان به مقصد مشهد و پرواز 4563 هواپیمایی ماهان به مقصد شیراز نیز لغو شدند.
مدیرکل فرودگاه های خوزستان با اشاره به لغو 6 پرواز ورودی دیگر این فرودگاه گفت: پروازهای 4021و 4013هواپیمایی زاگرس و پرواز 5635 هواپیمایی آتا از مبدا تهران، پرواز 3367 هواپیمایی ایران ایر از مبدا اصفهان، پرواز 3826 هواپیمایی آسمان از مبدا شیراز و پرواز 6213 هواپیمایی تابان از مبدا مشهد نیز به دلیل تداوم پدیده گردو غبار در اهواز و کاهش میدان دید لغو شدند.

پیش از این چهار پرواز ورودی این فرودگاه به دلیل شرایط جوی آسمان اهواز مجبور به بازگشت به مبدا شده بودند.
وی بیان کرد: از آنجا که پروازهای خارجی این فرودگاه شب هنگام هستند هنوز هیچ پرواز خارجی لغو شده ای در این فرودگاه نداریم.
مدیرکل فرودگاه های خوزستان بیان کرد: با توجه به اطلاعیه هواشناسی مبنی بر بارندگی در ساعت 21 امشب در صورت کاهش گرد و غبار پروازها برقرار می شوند.

وی بیان کرد: دید استاندارد برای پرواز 800 متر است در حالی امروز شعاع دید در فرودگاه اهواز تا 400 متر کاهش پیدا کرد.
وی گفت: کسانی که پروازهای آنها لغو شده با مراجعه به محل خرید بلیت، می توانند مبلغ آن را به طور کامل استرداد کنند.
آخرین بار اواخر دی و ابتدای بهمن امسال خوزستان برای بیش از یک هفته درگیر پدیده گرد و غبار با منشا داخلی و خارجی بود که در برخی نقاط تا 66 برابر حد مجاز گزارش شد.
پدیده گرد و غبار که مشکلات زیادی را مردم ایجاد و بیش از یک هزار و 500 نفر را راهی بیمارستان کرد، باعث تعطیلی مدارس و مراکز آموزشگاهی و کم شدن ساعات اداری برخی شهرستان ها شد.

در این مدت حدود 30 پرواز خروجی و داخلی فرودگاه اهواز به دلیل کاهش میدان دید لغو شد.
در فرودگاه اهواز به طور میانیگین روزانه 90 پرواز رفت و برگشت انجام می شود.
بنا بر گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان میزان غلظت گرد و غبار در آسمان اهواز در ساعت 14 روز سه شنبه به 9 هزار میکروگرم بر مترمکعب یعنی بیش از 60 برابر حد مجاز و شعاع دید به کمتر از 30 متر رسید.

فرودگاه اهواز

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها