حوادث

سد سازی های بدون مطالعه سبب بحران های زیست محیطی شده است

به گزارش خوزستان خبر بخش اخبار اجتماعی استان از اهواز، حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان پیش از ظهر امروز در همایش شیوه‌های نوین حفاظت محیط زیست که در محل سالن همایش گیت بوستان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از بحث‌هایی که در سند تحول به آن پرداخته شده هدف‌گذاری برای این است که دانش آموزان ما به حیات طیبه دست پیدا کنند.

وی گفت: اگر زبان طبیعت را یاد بگیریم به طور حتم نه تنها طبیعت بلکه کل هستی با ما سخن می‌گوید فقط باید بتوانیم ارتباط با طبیعت را برقرار کنیم.

معاون پژوهشی وزیر آموزش‌وپرورش بیان کرد: یکی از موضوعاتی که در سند تحول به آن پرداخته شده است بحث شناسایی و چگونگی ارتباط با طبیعت است.

محمدیان عنوان کرد: موضوع آب، خاک، هوا، انرژی‌های تجدید پذیر، بازیافت زباله و…موضوعات مهمی هستند که نتایج پرداختن به آنها باید به سودآوری در کشور منجر شود.

وی با اشاره به خشک شدن رودخانه دجله گفت:  سرشاخه‌های این رودخانه در دست هر کشوری هست با بهره‌برداری بیشتر هیچ توجهی به  پایین‌دستی‌ها نمی‌کند.

معاون پژوهشی وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه در سیاست‌های ملی نیز اشتباهاتی رخ‌داده است، عنوان کرد: سدسازی‌های بدون مطالعه امروز سبب بحران‌های زیست محیطی مانند دریاچه ارومیه ، گردوخاک در خوزستان و ریزگردهای نمک در شمال شده است.

 محمدیان با بیان اینکه مسائل زیست محیطی ما را وادار  می‌کند که در برنامه‌های آموزشی دقت بیشتری داشته باشم، بیان کرد: در مواجه با پدیده‌ای  مانند گردوخاک بیش از آنکه بنالیم باید بسازیم و  بیش از آنکه شکایت کنیم باید فکر کنیم.

وی گفت: با توجه به اینکه رود هیرمند از افغانستان سرچشمه می‌گیرد می‌تواند منحرف نیز شود که باید مواظبت کنیم در زیست‌بوم سیستان چه کارهایی انجام شود.

معاون پژوهشی وزیر آموزش‌وپرورش عنوان کرد: مسائل زیست محیطی بحث‌هایی است که باید از مدرسه آموزش داده شود و دانش آموزان به عنوان مدیران و بهره‌برداران آینده باید به خوبی آنها را یاد بگیرند.

منبع : خبرگزاری فارس/72032

امتیاز دهید