حوادث

دوران تحصیل دانش‌آموز خوزستانی 2سال کمتر از سایر استان هاست/ سالانه 7هزار فرهنگی متقاضی انتقال از خوزستان هستند

به گزارش خوزستان خبر بخش اخبار اجتماعی استان از اهواز، محمدتقی زاده صبح امروز در همایش شیوه‌های نوین حفاظت محیط زیست که در محل سالن همایش گیت بوستان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از بحث‌های اساسی و کلیدی جوامع امروزی بحث محیط زیست و منابع طبیعی است دوام و توسعه، پیشرفت و سقوط جوامع امروزی بسته به نوع نگاه ما به مسائل زیست محیطی  و منابع طبیعی است.

وی افزود: تمدن امروزی در آینده مانند تمدن‌های سابق بر اثر سیل، زلزله، طوفان و یا هجوم اقوام بیگانه متلاشی نمی‌شود بلکه بر اثر عدم توجه به منابع طبیعی و مسائل زیست محیطی سقوط می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پروش استان خوزستان با تأکید بر حفظ محیط زیست توسط نسل فعلی و آینده بیان کرد: این نسل باید آگاه، اهل شناخت و مسئولیت‌پذیر پرورش  یابد.

تقی زاده عنوان کرد:  اگر یکی از نتایج آموزش‌وپرورش و تعلیم و تربیت به نگهداشت منابع محیط زیست توسط نسل فعلی منجر شود به طور حتم تمدن امروزی به‌خوبی توسعه پیدا می‌کند.

وی گفت:  یکی از اقداماتی که آموزش‌وپرورش در حوزه محیط زیست انجام داده، اجباری کردن بحث پیش دبستانی است اما اجباری کردن به این معنی نیست که یک سال زودتر “الفبا” را به  نوآموزان آموزش دهیم.

تقی زاده افزود: بلکه هدف  یادگیری ساده‌ترین واژه‌ها ،  معنی و مفهوم آنها همچنین چگونگی به کارگیری آنها توسط بچه‌ها است.

وی با تأکید بر اینکه دوران تحصیل دانش‌آموز خوزستانی از دوران تحصیلی دانش آموزان در استان‌های دیگر 2 سال کمتر است، بیان کرد: در استان‌های دیگر دانش آموزان 12 سال درس می‌خوانند اما در خوزستان  به دلیل شرایط جوی این مدت 10 سال است.

تقی زاده با بیان اینکه 12 تا 20 روز تعطیلی در طول سال می‌شود 240 روز تعطیل در طول 12 سال تحصیلی، عنوان کرد: اکنون نیز به دلیل شرایط اقلیمی جدید در سال تحصیلی گذشته 17 تا 18 روز و در شرایط فعلی حدود 7 تا 8 روز تعطیلی داشتیم.

وی با اشاره به مؤلفه ارزیابی آموزش‌وپرورش گفت: یکی از این مؤلفه‌ها امتحانات پایانی سوم متوسطه که 32 آموزش‌وپرورش کشور بر اساس این شاخص ارزیابی می‌شوند و دیگری کنکور است.

تقی زاده بیان کرد: سال‌هاست استانی مانند یزد جزو رتبه‌های اول کنکور است اما خوزستان رتبه 27 را دارد که این رتبه ظرف چند سال گذشته به رتبه 19 ارتقا پیدا کرد.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ معاصر ایران در استان یزد کسی صدای شلیک گلوله‌ای را هم نشنیده است گفت:  این در حالی است که خوزستان از جنگ جهانی اول و دوم گرفته تا جنگ تحمیلی کانون بزرگ‌ترین نبردهای ملی و بین‌المللی بوده و بسیاری از زیرساخت‌های خود را در طول این جنگ‌ها از دست داده است.

تقی زاده بیان کرد: در خوزستان زیر یک‌میلیون دانش‌آموز داریم که  اگر بخواهم برای هر دانش‌آموز در هر وعده یک ماسک با کمترین قیمت زیر هزار تومان تهیه کنیم می‌شود یک میلیارد تومان که تأمین این مبلغ امکان‌پذیر نیست.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان با بیان اینکه سالیانه به دلیل شرایط جوی حدود 7 هزار متقاضی انتقال از استان داریم عنوان کرد: این‌ها سرمایه‌های ما هستند باید بمانند تا خوزستان گذشته تاریخی خود بتواند نگه دارد.

منبع : خبرگزاری فارس/72032

امتیاز دهید