حوادث

حق آلایندگی کارون بین اهواز و شادگان تقسیم می‌شود/ضرورت تعیین محدوده شهرستان کارون

به گزارش خوزستان خبر بخش اخبار اجتماعی استان از اهواز آیت‌الله عبدالکریم فرحانی امشب در جلسه شورای اداری شهرستان کارون که در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، بابیان اینکه خوزستانی‌ها حداکثر توانایی و انرژی خود را برای سرافرازی اسلام و اهل‌بیت (ع) گذاشته‌اند اما به حداقل‌ها هم به‌سختی دست پیداکرده‌اند و اگر حداقل‌های موردنیاز خوزستانی‌ها را آب، هوای سالم و اشتغال است به آنچه حق آن‌ها است دست پیدا نکرده‌اند.

وی بابیان اینکه ما به یک نظارت عمومی و مطالبه گری عمومی نیاز داریم، بیان کرد: چنانچه از 10 سال گذشته که مساله انتقال آب کلید خورده بود نهضت مطالبه گری وجود داشت اکنون وضعیت ما به این شکل نبود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به گفته مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «از من، دولت و مجلس مطالبه کنید» عنوان کرد: اکنون نیز مقام معظم رهبری فرمودند مراقبت کنید کارهای ما را که عدالت و رفع ظلم تبعیض چگونه انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه کار در شهرستان کارون سنگین است، گفت: شهرستان تازه تأسیس‌شده مشکلات خاص خود را دارد از تفکیک و استقرار ادارات شهرستان گرفته تا تخصیص اعتبارات و… است.

 آیت‌الله فرحانی با انتقاد از اینکه عنوان منطقه محروم در بحث آموزش‌وپرورش برای شهرستان کارون لحاظ نشده است، بیان کرد: انتظار می‌رود با توجه به وضعیت شهرستان و مشکلات آن اعتبارات لازم برای آن تخصیص داده شود.

وی با اشاره به در نظر گرفتن 21 اولویت برای شهرستان کارون به‌منظور مسائل و مشکلات مربوط به آن‌ها عنوان کرد: مساله تعیین محدوده شهرستان کارون از اولویت‌های مهم ما است که نیاز عزم جدی دارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: هیچ معنایی ندارد اعتبارات مربوط به این محدود درجایی دیگر هزینه شود اما شهرستان کارون پاسخگویی مشکلات آن‌ها باشد.

وی با ابراز تأسف از اینکه هزینه حق آلایندگی شهرستان کارون بین شهرستان شادگان و اهواز تقسیم می‌شود، گفت: شهرستان کارون باوجود قرار گرفتن در میان صنایع اما حق آلایندگی آن به‌جای دیگر سرازیر می‌شود.

آیت‌الله فرحانی بحث فاضلاب را اولویت بعدی شهرستان کارون عنوان کرد و افزود: مسائل زیست‌محیطی و سلامت مردم از مهم‌ترین مسائل یک شهر است و نباید بگذاریم این مسائل نارضایتی‌هایی در شهرستان به وجود آورد.

وی با اشاره به اهمیت مسائل امنیتی در جامعه گفت: اگر مردم مدار می‌کنند دلیلی ندارد حتی حداقل‌هایی را برای مردم در حوزه امنیت به وجود نیاوریم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از نبود خدمات حمل‌ونقل درون‌شهری مانند اتوبوس در سطح شهرستان بیان کرد: نمی‌توان مساله امنیت دختران شهرستان و آسایش شهروندان را نادیده بگیریم.

وی با تأکید بر استقرار ادارات شهرستان عنوان کرد: در اولین فرصت حتی در صورت نیاز به اعتبار مشکل مربوط به استقرار اداره کار شهرستان را حل می‌کنیم.

منبع : خبرگزاری فارس/72032/

امتیاز دهید