حوادث

آئین کلنگ زنی دو پروژه آب‌رسانی در باغملک انجام شد

به گزارش خوزستان خبر بخش اخبار اجتماعی استان از باغملک، بعدازظهر امروز آئین کلنگ زنی دو پروژه آب‌رسانی به مناطق شهری باغملک انجام شد که در این خصوص حسین خواجوی رئیس اداره آب باغملک ضمن اشاره به وجود بحران آب در شهرستان باغملک اظهار کرد: یکی از راه‌های برون‌رفت از این بحران اضافه کردن تولید آب بود که مجوز حفر یک حلقه چاه گرفته شد و این چاه با عمق 200 متر و به ابعاد 12 اینچ احداث می‌شود.

وی افزود: طبق برآوردهای انجام‌شده دبی خروجی این چاه برابر با 25 لیتر در ثانیه، در زمان بهره‌برداری از این چاه است و هزینه تجهیز و بهره‌برداری از این چاه معادل 600 میلیون تومان است.

در خصوص کلنگ زنی پروژه اصلاح شبکه توزیع آب باغملک سید محمد جوادی مجری طرح اصلاح شبکه توزیع آب باغملک، بیان کرد: این پروژه بااعتباری بالغ‌بر 2 میلیارد 500 میلیون تومان شروع به کار می‌کند و طی مدت 6 ماه 1591 متر شبکه توزیع آب اجرا می‌شود و 9600 متر شبکه‌گذاری انشعابات و 1200 فقره انشعاب آب واگذار می‌شود.

در ادامه هدایت اله خادمی عنوان کرد: در سال 96 برای شهرستان باغملک در بخش آب روستایی و شهری سال بسیار خوبی بود چراکه بیشترین پروژه آب‌رسانی در هر دو بخش روستایی و شهری در استان خوزستان متعلق به شهرستان باغملک بود و همین روند در سال آینده ادامه پیدا خواهد کرد.

وی افزود: ازنظر منابع آبی کل کشور با مشکل روبه‌رو است و مناطق ماهم به طبع آن دچار مشکل هستند اگرچه میزان بارندگی در شهر‌های ایذه و باغملک 3 برابر میزان کل کشور است اما با همین وجود با کمبود آب مواجه هستیم بنابراین تنها راه‌حل آن احداث چاه است.

 وی گفت: در توزیع و تعویض شبکه آب شهری متأسفانه 30 درصد هدر رفت آب راداریم که با انجام این پروژه و تعویض خطوط فرسوده این مشکل رفع خواهد شد و مصرف آب به‌صورت بهینه می‌شود.

خادمی بیان کرد: این نوید را می‌دهم که در آینده نزدیک شاهد کلنگ زنی پروژه انتقال آب کارون 3 به دشت‌های ایذه و باغملک خواهیم بود که با راه‌اندازی این پروژه تا چند سال آینده شهرستان‌های ایذه و باغملک در تأمین آب هیچ‌گونه مشکلی نخواهند داشت.

منبع : خبرگزاری فارس/72055/

امتیاز دهید