حوادث

مدیرکل هواشناسی خوزستان عنوان کرد: نهال‌کاری حداقل 5 سال دیگر در وضعیت گرد و غبار خوزستان تغییر ایجاد می‌کند


مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: 70 درصد پیش‌بینی‌های هواشناسی به وقوع می‌پیوندند و حتی اگر همه پیش‌بینی‌های هواشناسی در خصوص بارش باران در خوزستان نیز محقق شود تنها می‌توانیم آب شرب و آب مورد نیاز برای تولید برق را تامین کنیم.

کوروش بهادری در گفت‌وگو با خبرنگاران – بخش اخبار حوادث خوزستان، با اشاره به وجود حدود 350 هزار هکتار کانون ریزگرد در خوزستان اظهار کرد: این اراضی به دلیل خشکسالی که طی چند سال اخیر  کشور و خوزستان را درگیرگرده به بیابان تبدیل شده‌اند.

وی افزود: در سال‌های گذشته با وجود سیلاب‌های رودخانه‌ای، هورهایی مثل منصوریه در اهواز آبگیری می‌شدند ولی این اراضی اکنون خشک شده‌اند. تا زمانی که این مناطق آبگیری نشوند مشکل ریزگردها با منشاء داخلی وجود دارد ولی اکنون قطعا آبی وجود ندارد تا این مناطق آبگیری شوند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان در خصوص امکان پیش‌بینی فعالیت کانون‌های داخلی و خارجی تصریح کرد: پیش‌بینی اینکه کدام کانون‌ها در چه فصلی از سال فعال خواهند شد امکان‌پذیر نیست، قطعا زمانی که باد در خارج از کشور فعال باشد کانون‌های با منشاء خارجی فعال می‌شوند ولی زمانی که وزش باد در داخل استان باشد کانون‌های با منشاء داخلی فعال خواهند شد.

وی با اشاره به روند اجرای نهال‌کاری جهت کاهش ریزگردها در استان گفت: حداقل تا 5 سال دیگر باید منتظر جوابدهی نهال‌کاری و ایجاد تغییرات در وضعیت گرد و غبار خوزستان بود.

بهادری با اشاره به وضعیت خشکسالی خوزستان گفت: با توجه به اینکه خوزستان در بحران کمبود آب قرار دارد، امسال نباید کشت بهاره در خوزستان انجام شود.

وی افزود: 70 درصد پیش‌بینی‌های هواشناسی به وقوع می‌پیوندند و حتی اگر همه پیش‌بینی‌های هواشناسی در خصوص بارش باران در خوزستان نیز محقق شود تنها می‌توانیم آب شرب و آب مورد نیاز برای تولید برق را تامین کنیم.

منبع : ایسنا

امتیاز دهید