حوادث

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: عدم کشت تابستانه 97 در خوزستان خسارت 3 هزار میلیارد تومانی در پی دارد


رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به خسارات خشکسالی به بخش کشاورزی استان گفت: خواهش می‌کنیم فعلا بحثی در خصوص عدم کشت تابستانه سال 97 نداشته باشیم و ببینیم تا فروردین ماه چه اتفاقی رخ می‌دهد و پس از آن برای تابستان و کشت‌های تابستانه برنامه‌ریزی کنیم.

به گزارش خبرنگاران – بخش اخبار حوادث خوزستان، کیخسرو چنگلوایی در جلسه ستاد مقابله با بحران خشکسالی که امروز (9 اسفندماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: حوزه کشاورزی خوزستان امسال حدود یک میلیارد و 776 میلیون تومان به دلیل خشکسالی خسارت دید. در صورتی که روند کنونی بارندگی بهتر نشود و این روند استمرار نیابد و منجر به عدم کشت شود، کشاورزان خوزستان یک هزار و 440 میلیارد تومان ضرر خواهند کرد.

وی ادامه داد: در صورت عدم کشت تابستانه در سال آینده 2 میلیون و 100 هزار تن کاهش تولید محصولات کشاورزی خواهیم داشت و از لحاظ ریالی بالای 3 هزار میلیارد تومان خسارت به ما وارد خواهد شد. بنابراین خواهش دارم فعلا این بحث عدم کشت تابستانه سال 97 نداشته باشیم و ببینیم تا فرودین ماه چه اتفاقی رخ می‌دهد و پس از آن برای تابستان و کشت‌های تابستانه برنامه‌ریزی کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینک کشت بهاره 10 درصد محصولات کشاورزی خوزستان را تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: باید با حضور مسئولین سازمان آب و برق خوزستان وضعیت کشت بهاره 97 تعیین تکلیف شود تا اگر قرار بر عدم کشت بهاره باشد باید مابه ازای آن به شکلی تقبل شود.

چنگلوایی ادامه داد: سال گذشته در برخی مناطق کشت تابستانه انجام نشد، امسال نیز بر اثر خشکسالی متحمل خساراتی شدیم، بنابراین نباید از هم‌اکنون و بدون در نظر گرفتن موضوعات مختلف وارد مباحث ممنوعیت کشت شویم زیرا این تصمیمات می‌تواند به حوزه کشاورزی شوک وارد کند.

منبع : ایسنا

امتیاز دهید