حوادث

رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح خبر داد: ایران میزبان برگزاری همایش طب نظامی منطقه آسیا و اقیانوسیه


رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح از برگزاری همایش طب نظامی منطقه آسیا و اقیانوسیه به میزبانی ایران در مهرماه سال آینده خبر داد.

حسن عراقی‌زاده در حاشیه هشتمین کنگره پزشکی طب رزم که امروز چهارشنبه (۹ اسفندماه ) در بیمارستان صحرایی علی ابن ابیطالب(ع) آبادان برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگاران _ بخش اخبار حوادث خوزستان، با اشاره به تهیه مجموعه‌ای از مقالات علمی در زمینه طب رزم در چند سال اخیر اظهار کرد: تهیه این مقالات توسط جامعه علمی کشور صورت گرفته و با حضوری که در جوامع مختلف ملی و بین‌المللی داشته‌ایم شاهد هستیم که جامعه پزشکی ما در دنیا از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است.

وی گفت: امروز متخصصین جراح ما در زمینه طب رزم حرف اول را می‌زنند و پزشکانمان در کنگره‌های جهانی حضوری انفرادی دارند. ما در زمینه طب رزم جایگاه بالایی داریم و تاکنون 10 کنگره در این زمینه برگزار کرده‌ایم و همچنین تاکنون پنج کنگره تخصصی تروما در کشور برگزار شده است.

رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح اظهار کرد: از دوران جنگ تحمیلی وظیفه مراقبت و نگهداری از مجروحان جنگی تا به امروز بر عهده پزشکان، پرستاران و جامعه پزشکی کشور بوده است. اکنون نیز کشور ما در زمینه طب نظامی جزو دومین یا سومین کشورها است و مقالات و سخنرانی‌های بسیار زیادی در این زمینه داریم.

عراقی‌زاده از میزبانی ایران برای برگزاری همایش طب نظامی در منطقه آسیا و اقیانوسیه خبر داد و تصریح کرد: مهرماه سال آینده همایش طب نظامی در منطقه آسیا و اقیانوسیه در تهران برگزار خواهد شد. این موضوع نیز نشان از تجربیات بالای ما در زمینه طب رزم در دنیا دارد.

رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح به کسب تجربیات پزشکان، جراحان و پرستاران در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: با تجربیاتی که از دوران هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس در زمینه طب رزم و تروما به دست آوردیم و اقدامات چند سال گذشته، اکنون در این خصوص در منطقه حرف اول را می‌زنیم و در دنیا نیز جزو کشورهای برتر به شمار می‌رویم.

منبع : ایسنا

امتیاز دهید