حوادث

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور خبر داد: حضور 230 تیم درمانی ایرانی در مناطق جنگی عراق و سوریه در 5 سال اخیر


رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: طی پنج سال اخیر پزشکان، پرستاران و جراحان ما در جبهه مقاومت مانند دوران هشت سال دفاع مقدس در حوزه‌های امداد و نجات، انتقال و مراقبت از مصدومان تجربیات بسیار خوبی کسب کردند.

محمد رئیس‌زاده در حاشیه هشتمین کنگره پزشکی طب رزم که امروز (۹ اسفندماه) در بیمارستان صحرایی علی بن ابی‌طالب(ع) آبادان برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگاران _ بخش اخبار حوادث خوزستان، اظهار کرد: اکنون پس از گذشت 29 سال از اتمام جنگ تحمیلی و با توجه به تغییر سبک و روش و حوادث جنگ‌های اخیر، حضور جراحان و پزشکان ما در مناطق جنگی خصوصا در عراق و سوریه باعث به دست آوردن تجربیات بسیار زیادی در حوزه‌های پزشکی، پرستاری و جراحی برای کشور شده است. 

وی افزود: 230 تیم درمانی متشکل از 600 جراح و پزشک و پرستار طی پنج سال گذشته در مناطق جنگی عراق و سوریه حضوری پررنگ و مؤثر داشته‌اند.

رئیس‌زاده عنوان کرد: این تیم‌ها که عضوی از جامعه پزشکی کشور به شمار می‌روند، در سخت‌ترین مناطق جنگی دو کشور عراق و سوریه حضوری مؤثر داشته‌اند.

وی از رکورد جامعه پزشکی در انجام اقدامات پزشکی برای مدافعان حرم و جبهه مقاومت خبر داد و گفت: پزشکان، جراحان و پرستاران ما با رکوردی 10 دقیقه‌ای توانسته‌اند اقدامات اساسی و مراقبتی برای مدافعان حرم اهل‌بیت(ع) و رزمندگان جبهه مقاومت انجام دهند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور تصریح کرد: هدف از برگزاری هشتمین کنگره طب رزم این است که تجربیات به دست آمده از جنگ‌های اخیر را به بیش از 200 نفر از پزشکان، دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های پزشکی انتقال دهیم.

منبع : ایسنا

امتیاز دهید