حوادث

استاندار خوزستان: جاده‌های پرحادثه خوزستان باید مجددا بررسی شوند


استاندار خوزستان گفت: استانداردسازی جاده‌های خوزستان باید محور کار قرار بگیرد و جاده‌های پرحادثه مجددا بررسی شوند.

به گزارش خبرنگاران – بخش اخبار حوادث خوزستان، غلامرضا شریعتی در دهمین جلسه شورای ترافیک که امروز (9 اسفندماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، در خصوص وضعیت جاده‌های خوزستان اظهار کرد: اینکه جاده اهواز – آبادان از جاده‌های پرتلفات خوزستان است، به این معنا است که برخی اقدامات لازم انجام نشده یا بحث راه برای ما جایگاهی نداشته است. قطعا پس از احداث جاده باید اقدامات دیگری جهت استانداردسازی محورهای خوزستان انجام شود و این موضوع باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی افزود: اینکه ما احداث جاده که پرهزینه‌ترین بخش کار است را انجام دهیم و بقیه کارها انجام نشود، ما را به مقصد نمی‌رساند.

استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم استانداردسازی جاده‌های استان اظهار کرد: باید تامین دوربین و روشنایی و دیگر اقدامات لازم جهت استانداردسازی جاده‌ها انجام شود. وضعیت نگهداری از جاده‌ها خوب نیست. برخی از جاده‌ها موج یا دست‌انداز دارند که موجب مشکلاتی می‌شوند.

شریعتی بیان کرد: درست است که اصلاح برخی از جاده‌ها در حال انجام است اما از اداره‌کل راه و شهرسازی خواهشمندم پروژه‌ها را نیمه‌کاره رها نکنند. قطعا اگر جاده‌ای یک لایه آسفالت داشته باشد زود خراب می‌شود و نارضایتی مردم را نیز در پی دارد.

وی با بیان اینکه باید استانداردسازی جاده‌ها محور کار قرار گیرد، عنوان کرد: جاده‌های پرحادثه باید مجددا بررسی شوند تا متوجه شویم بیشترین مشکل مربوط به چه مواردی است.

استاندار خوزستان با اشاره به تعویض خودروهای فرسوده ناوگان حمل و نقل درون شهری اهواز گفت: این طرح به صورت کشوری جزو برنامه‌های دولت است و رئیس جمهور نیز در این زمینه به صورت ویژه پیگیر است.

شریعتی ادامه داد: خوزستان باید نهایت بهره‌برداری را از این طرح داشته باشد. همین طور که تاکنون خوزستان بیشترین جذب خودرو را در بخش حمل و نقل عمومی داشته است. برای خوزستان 105 دستگاه خودرو سفارش داده‌ایم که تاکنون 52 دستگاه خودرو را تحویل گرفته‌ایم.
وی با اشاره به آمار تصادفات و جرحیات تصریح کرد: خوزستان از نظر کاهش تعداد فوتی‌های تصادفات درون شهری و برون شهری بیشترین میزان کاهش را در کشور داشته است. اگرچه هنوز این رقم در خوزستان بالا است و از نظر آمار فوتی تصادفات در رتبه هفتم کشور قرار دارد.

استاندار خوزستان افزود: استان خوزستان در حمل کالا جزو استان‌های اول و دوم، در جابه‌جایی مسافر رتبه سوم و در استانداردهای راه‌ها استان ششم کشور است اما از نظر تعداد فوتی تصادفات در  رتبه هفتم  قرار دارد و  مشخص است که دست‌اندرکاران امر از جمله راه و شهرسازی، راهداری، پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس راه در این زمینه خوب کار کرده‌اند اما این آمار کافی نیست. قرار شده پروژه‌های نیمه‌کاره فعال شوند و راهداری نیز در ترمیم، بهبود و استانداردسازی جاده‌ها در سال 97 اقدامات جدی نسبت به سال 96 انجام دهد اگرچه در چند ماه اخیر فعالیت‌های خوبی انجام شده است. پلیس راه و پلیس راهنمایی و رانندگی نیز تمهیدات بیشتری بیندیشند و دوربین‌های لازم را آماده کنند تا کنترل در جاده‌ها بیشتر شود.

شریعتی گفت: با کار مجموعه‌ای و بین‌بخشی می‌توانیم از مسافران نوروزی محافظت کنیم زیرا تنها افزایش بزرگراه‌ها شرط نیست.

وی تصریح کرد: در خصوص سفرهای نوروزی نیز کمیته‌های مختلفی تشکیل شده است و قرار شده مانور راهنمایی و ایمنی نیز برگزار شود. همچنین در این راستا تمهیداتی اندیشیده شده تا  آماگی لازم برای میزبانی خوب از هموطنان داشته باشیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: از هموطنان دعوت می‌کنیم که به خوزستان سفر کنند و از زیبایی‌ها، میراث‌های فرهنگی، مناطق گردشگری و از رودخانه‌های عظیم که حیات خوزستان به این رودخانه‌‌ها وابسته است، بازدید کنند.

منبع : ایسنا

امتیاز دهید