حوادث در ایران

حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان

حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان از خبر های بسیار ناراحت کننده امروز کشور بود که نزدیک به 40 شهید و مجروح داشته است.

به گزارش خوزستان خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  روابط عمومي قرارگاه قدس نيروي زميني سپاه در اطلاعيه‌اي از حمله انتحاري تروريست هاي تكفيري به اتوبوس حامل رزمندگان اسلام و شهادت و مجروح شدن جمعي از حافظين مرزهاي ميهن اسلامي در جاده خاش- زاهدان در شامگاه امروز (چهارشنبه 24 بهمن ماه) خبر داد.متن اطلاعيه قرارگاه قدس به اين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم­

در پي شكست سخت استكبار جهاني از مردم شريف و قهرمان ايران در جشن چهل سالگي انقلاب اسلامي و راهپيمايي باشكوه و دشمن شكن 22 بهمن ماه ،تروريست‌هاي تكفيري و مزدوران سرويس‌هاي اطلاعاتي وابسته به نظام سلطه و استكبار براي تلخ كردن كام ملت ايران ، شامگاه امروز( چهارشنبه 24 بهمن ماه) يك دستگاه اتوبوس حامل رزمندگان غيور اسلام كه پس از اتمام ماموريت مرزباني از منطقه ،عازم موطن خود بودند را در جاده خاش- زاهدان هدف حمله انتحاري قرار دادند.

در اين حمله انتحاري كه با استفاده از يك دستگاه خودرو مملو از مواد منفجره در مجاورت اتوبوس حامل يكي از يگان‌هاي قرارگاه قدس نيروي زميني سپاه صورت پذيرفت، جمعي از حافظين مرزهاي ميهن اسلامي شهيد و تعدادي نيز زخمي شدند.

اطلاعات تكميلي متعاقباً به آگاهي ملت شهيدپرور ايران اسلامي رسانده خواهد شد.

روابط عمومي قرارگاه قدس نيروي زميني سپاه
*ایرنا به نقل از منبعی آگاه نوشت: گفته می شود دست کم 20 نفر شهید و 20 نفر نیز زخمی شده اند.

* (ساعت20:55)مسئول روابط عمومی قرارگاه قدس جنوب شرق سپاه پاسداران گفت: مجروحین حادثه تروریستی اتوبوس کارکنان سپاه به بیمارستان های زاهدان منتقل شدند. سرهنگ قاسم حسن زاده در گفت و گو با مهر اظهار داشت: مجروحین حادثه تروریستی اتوبوس کارکنان سپاه به بیمارستان های زاهدان منتقل شدند. وی افزود: بر اثر حمله انتحاری تروریست های تکفیری به اتوبوس حامل رزمندگان اسلام چند نفر از این عزیزان شهید و مجروح شدند.

* (ساعت 21:30) خبرنگار تسنیم از برخی منابع مطلع کسب اطلاع کرده که تا لحظه انتشار این خبر، برخلاف آمار کذبی که در فضای مجازی درباره تعداد شهدای این حمله تروریستی مطرح شده، حدود 27 نفر از نیروهای سپاه در این حادثه به شهادت رسیده‌اند و خبر شهادت 40 نفر صحت ندارد.

* گروه تروریستی جیش العدل، مسئولیت حمله انتحاری در سیستان و بلوچستان را برعهده گرفت. این گروه تروریستی در پاکستان مستقر است.

به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرگزاری موج، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با ابراز تأسف و انزجار عمیق از حادثه تروریستی در استان سیستان و بلوچستان که منجر به شهادت و جراحت تعدادی از هموطنان شده است، با خانواده شهدا و مجروحان این حادثه تلخ ابراز همدردی کرد.

این دیپلمات ارشد با محکوم کردن این اقدام غیر انسانی که یکی از گروهک‌های تروریستی که مسئولیت آن را بر عهده گرفته است، اظهار کرد: توسل این گروهک تروریستی که مورد حمایت نظامی، مالی و فکری برخی کشورهای منطقه نیز قرار دارد، به این گونه جنایات غیر انسانی عزم دولت و ملت ایران را در ادامه راه مقابله با تروریسم در منطقه مصمم‌تر از گذشته خواهد کرد و قطعاً فرزندان جان بر کف نظامی و اطلاعاتی ملت ایران انتقام خون شهدای این حادثه را خواهند گرفت.

 

حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها