دوره های آموزشی اهواز

?با ارزهای دیجیتال میلیونر شوید! ;کارگاه آموزشی

  • ?با ارزهای دیجیتال میلیونر شوید! ;کارگاه آموزشی
  •  مدرس: مهندس صالحی
  • شهریه: 50,000 تومان
  • مدت دوره: 4 ساعت
  • برنامه زمانی کلاس: دوشنبه 21 اسفند 96 ساعت 17
  • زمان: 21 اسفند 1396 ساعت 22:01
توضیحات:

درباره ارز های دیجیتال

ارز دیجیتال یا Cryptocurrency یک فرم از پول الکترونیکی است. بیشتر ارزهای دیجیتال به منظور امنیت بیشتر، حذف واسطه ها و ناشناس بودن طراحی شده اند.

 

ارزهای دیجیتال، ارزهایی هستند که از رمزنگاری برای انتقال در اینترنت استفاده می کنند، رمزنگاری های ارزهای دیجیتال غیرقابل هک و پیگیری هستند.

ابتدا رمزنگاری در جنگ جهانی دوم برای انتقال پیام و فرمان های نظامی مورد استفاده قرار گرفت. در عصر دیجیتال، ریاضیات و علوم کامپیوتر برای امنیت ارتباطات، اطلاعات و انتقال پول مورد استفاده قرارگرفته اند.

اولین ارز دیجیتال بیت کوین است که در سال ۲۰۰۹ ایجاد شد و اکنون پادشاه دنیای ارزهای دیجیتال است. در چند سال گذشته ارزهای دیجیتال زیادی معرفی و عرضه شده اند. در حال حاضر حدود ۹۰۰ ارز دیجیتال در بازارهای جهانی تجارت می شود.

ارزهای دیجیتال چگونه کار می کنند؟

ارزهای دیجیتال از فناوری غیرمتمرکز  استفاده می کنند و به کاربران امکان پرداخت امن و ذخیره پول را بدون نیاز به ثبت نام یا استفاده از بانک ها و سازمان های واسطه می دهند. اکثر ارزهای دیجیتال روی پایگاه داده توزیع شده ای به نام بلاک چین اجرا می شوند. بیشتر واحد های اصلی ارز دیجیتال (به جز توکن ها) توسط یک فرآیند به نام استخراج یا ماین تولید می شوند.

ارزهای دیجیتال مشهور

  • بیت کوین: بیت کوین اولین و محبوب ترین ارزدیجیتال است. بیت کوین توسط فردی (یا افرادی) ناشناس به نام ساتوشی ناکاموتو در سال ۲۰۰۹ عرضه شد. ارزش کل بازار بیت کوین اکنون بیش از ۷۰ میلیارد دلار است.
  • اتریوم: در سال ۲۰۱۵ توسعه یافته است، اتریوم بلاک چین مخصوص خود را دارد به همین دلیل به آن بلاک چین دوم هم گفته می شود. اتریوم فقط یک روش پرداخت نیست. روی بلاک چین اتریوم، قرارداد های هوشمند غیرمتمرکز اجرا می شود. بیش از ۹۰ درصد توکن های موجود روی پلتفرم اتریوم فعالیت می کنند.
  • ریپل: ریپل یکی دیگر از پلتفرم های غیرمتمرکز مشهور است. ریپل در سال ۲۰۱۲ با هدف ایجاد ظرفیت تراکنش های بالا عرضه شد.
  • لایت کوین: این ارز با تغییراتی در بیت کوین مانند انجام سریع تر تراکنش ها و استخراج راحت تر، در سال ۲۰۱۳ عرضه شد.

چرا ارزهای دیجیتال محبوب هستند؟

ارزهای دیجیتال به منظور امنیت و ناشناس بودن ساخته شده اند. تقلب درتراکنش های ارزهای دیجیتال جایگاهی ندارد. کسی مالک آن ها نیست و کسی نمی تواند آن ها را متوقف یا هک کند. آن ها غیرمتمرکز هستند و واسطه ها را حذف می کنند.

استفاده از ارزهای دیجیتال نیاز به ثبت نام یا مدارک ندارد. فرایند استخراج برای همه مقدور است و همه می توانند با سخت افزار های مناسب از آن کسب درآمد کنند.

موضوع کارگاه :ارزهای دیجیتال و روش‌های استخراج آن

جزئیات کارگاه :آشنایی با ارزهای دیجیتال و پول الکترونیکی که در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از سازمان‌ها و افراد مطرح قرار گرفته و با توجه به مزایایی که دارد پیش بینی می‌شود در آینده نزدیک سهم بسیاری از تبادلات و تراکنش‌ها بر پایه این نوع ارز باشد.

سبک یادگیری :کارگاه به صورت تئوری و اندکی عملی. بیشتر به صورت تئوری و ارائه توضیحات در مورد مبحث

نکات کلیدی مورد مبحث در کارگاه:

معرفی ارزهای دیجیتال

معرفی روش‌های استخراج (ماینینگ)


بایدها و نبایدها در رابطه با ارزهای دیجیتال

هدف کارگاه: آشنایی و  مهارت کار با فناوری ارز دیجیتال برای دانش پذیر شرکت کننده

توانایی کسب شده پس از کارگاه :در صورت داشتن تجهیزات می‌توانند درآمد داشته باشند و یا اقدام به مبادله، خرید یا فروش این نوع ارز کنند.

مخاطبان کارگاه:

همه گروه هایی که میخواهند سرمایه گزاری کنند.

دانش پذیران و فارغ التحصیلان و مهندسان کامپیوتر و فناوری اطلاعات و…

برنامه برگزاری : روز برگزاری : دوشنبه 21 اسفند 96 ساعت 17

 

مدرس

مهندس محسن صالحی

مدرس رسمی CIW

برگزار کننده

مجتمع آموزشی پانیذ

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها