بیوگرافی

بیوگرافی احسان روزبهانی

بیوگرافی احسان روزبهانی را در وب سایت خوزستان خبر در بخش بیوگرافی می توانید دنبال کنید.با ما باشید.در صورت مشاهده اشتباه یا قدیمی بودن اطلاعات بیوگرافی ختما در بخش نظرات اعلام کنید.

پرش به ناوبریپرش به جستجو

احسان روزبهانی
اطلاعات شخصی
نام کاملاحسان روزبهانی
ملیتایرانی
زادهٔ۲ تیر ۱۳۶۷ (۳۰ سال)
بروجرد، ایران
قد۱۸۰ سانتیمتر
وبگاهehsanrouzbahani.com
ورزشی
کشور ایران
ورزشبوکس
دستاوردها و عنوان‌ها
بالاترین رنکینگ جهانیپنجم جهان (۲۰۱۴)[۱]
بروزرسانی در ۲ اکتبر ۲۰۱۴.

احسان روزبهانی (متولد ۲ تیر ۱۳۶۷ در تهران)، بوکسور وزن +۸۱ کیلوگرم تیم ملی تیم ایران است. خانواده او اهل شهر بروجرد می‌باشند. 

المپیک تابستانی لندن ۲۰۱۲

او در مسابقات قهرمانی جهانی ۲۰۱۱ که در باکو برگزار شد موفق به کسب سهمیه المپیک تابستانی ۲۰۱۲ شد.  او در اولین مسابقه خود در یک سی و دوم جیسون مونروی کلمبیایی را با نتیجه دوازده بر ده پیروز شد. در دومین مسابقه خود در یک شانزدهم مقابل بهرام مظفر از ترکیه به برتری هجده بر دوازده دست یافت و به مرحله یک چهارم صعود کرد.  وی در مسابقه بعدی خود در مقابل عادل‌بیک نیازبتوف قزاقستانی قرار گرفت که در پایان با نتیجه سیزده بر ده شکست خورد و از رسیدن به نیمه نهایی این مسابقات بازماند.

بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون

روزبهانی در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون کره جنوبی در نخستین مبارزه خود نماینده بوتان را شکست داد. در دومین نبرد خود به مصاف اولدپ سینگ نماینده هندوستان رفت و با شکست حریفش به مرحله نیمه نهایی راه یافت.  در نیمه نهایی با عادل‌بیک نیازبتوف قهرمان المپیک از قزاقستان در سالن بوکس ورزشگاه سئونهاک مبارزه کرد، که این بار همانند المپیک ۲۰۱۲ لندن به نیازبتوف قزاق باخت و به مدال برنز بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئوندست یافت. 

وی در راستای همین بازی‌ها در مصاحبه‌ای عنوان کرد که معتقد است با وضعیت داوری‌ها جایی برای پیشرفت ندارد، وی گفت: 

فکر می‌کنم هیچ راهی برای پیشرفت ندارم و باید بوکس را کنار بگذارم. چون با این وضعیت هیچ فایده‌ای ندارد. همیشه به سدی به نام داور می‌خورم.

المپیک ۲۰۱۶

او در المپیک ۲۰۱۶، به حریف خود پیتر مولنبرگ باخت و حذف شد. 

مقامها و افتخارها

در مسابقات جوانان آسیا ۲۰۰۶ میلادی در کشور هندوستان موفق به کسب عنوان قهرمانی شد. همچنین قهرمانی کشور از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۰ را در کارنامه دارد.[۳] وی دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون کره جنوبی می‌باشد. 

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها