بیوگرافی

بیوگرافی لیلا مصدقی کجاست ؟ به همراه توضیحات کامل

بیوگرافی لیلا مصدقی کجاست ؟

زندگینامه لیلا مصدقی و همسرش(Leila Mosaddeghi)

  • نام اصلی : لیلا مصدقی
  • متولد : 1348 تهران
  • زمینه فعالیت : سینما ، تئاتر و تلویزیون
  • پیشه : بازیگر
  • مدرک تحصیلی :
  • سالهای فعالیت : 1369 تا 1373
  • قد : 166 سانتیمتر
  • خواهر : مریم مصدقی

 

در خصوص لیلا مصدقی

لیلا مصدقی (زاده 1348 – تهران) بازیگر اهل ایران است که اوج کارش در دهه هفتاد بود. لیلا مصدقی کار خود را با فیلم «مهاجران» در سال 69 آغاز کرد. فیلمی به کارگردانی مهدی صباغ زاده و با بازی ابوالفضل پور عرب، فاطمه گودرزی و حسین پناهی. داستان فیلم درباره در سالهای 1320 تا 1330 بود که مهاجران بسیاری برای کار در کمپانی نفت جنوب راهی آن منطقه می شوند. «طلعت» و «کرامت» نیز به امید زندگی بهتری راهی جنوب می شوند. اما طلعت مبتلا به بیماری جزام می شود و کرامت اجباراً در حاشیه شهر قهوه خانه ای برپا می کند. مأموران اداره بهداشت و راهزن های بومی لحظه ای آن دو را آسوده نمی گذارند. یک دختر مهاجر به نام منظر ناخواسته در پی مرگ پدر و مادرش مقیم قهوه خانه و همدم آن دو می شود. طلعت حامله است و کرامت بی اعتنا به مصلحت اندیشی های دوستش موسی همچنان در ماندن پافشاری می کند. حال او باید با مأموران بهداشت و راهزن های بومی مبارزه کند. هرچند او کار خود را با این فیلم شروع کرد اما به دلیل بازی در «دو نیمه سیب» به همراه مریم مصدقی به شهرت رسید. فیلم «دو نیمه سیب» به کارگردانی کیانوش عیاری که در سال 1370 ساخته شد و در آن فیلم لیلا و مریم مصدقی ایفای نقش کردند. پس از آن در سال 1371 در فیلم «دو روی سکه» به کارگردانی محمد متوسلانی هم حضور پیدا کرد. خلاصه داستان آن چنین بود امیر پس از سه سال از زندان آزاد و مشغول به کار در یک مبل‌فروشی می‌شود. به زودی آشنایی‌اش با هما و قرار ازدواج با او، سبب می‌شود تا با روحیه و جدیت بیشتری کارش را پیگیری کند و.. «تحفه هند» آخرین فیلم او در سینما بود و بعد از آن با بازیگری خداحافظی کرد. در این فیلم با اکبر عبدی همبازی بود و موضوع آن درباره حسن بود که به خاطر بیکاری به هر کاری حتی دزدی دست می‌زند تا اینکه دایی او برایش چند محل مختلف کار پیدا می‌کند اما حسن سر هیچ کاری دوام نمی‌آورد تا اینکه بالاخره حسن به عنوان شاگرد حجره حاجی به کار مشغول می‌شود و در همین هنگام به فرنگیس دختر آقای زمانی که از همسایگان حاجی است علاقمند می‌شود. فیلم شناسی لیلا مصدقی: 1 – تحفه هند (1373) 2 – دو روی سکه (1371) 3 – دو نیمه سیب (1370) 4 – مهاجران (1369)

لیلا مصدقی
زمینه فعالیتسینما
تولد۱۳۴۸
تهران
ملیت  ایران
پیشهبازیگر
سال‌های فعالیت۱۳۶۹–۱۳۷۳
صفحه در وبگاه IMDb

 

فیلم های لیلا مصدقی

  • فیلم تحفه هند(1373)
  • فیلم دو روی سکه(1371)
  • فیلم دو نیمه سیب(1370)
  • فیلم مهاجران(1369)
خانواده

او یک خواهر دوقلو به نام مریم مصدقی دارد که تنها در فیلم «دو نیمه سیب» در سال 1370 به کارگردانی کیانوش عیاری با هم بازی کرده اند.

 
 

شروع فعالیت و شهرت

فعالیت خود را در سینما در سال 1370 با فیلم دو نیمه سیب به کارگردانی کیانوش عیاری آغاز کرد و در آن فیلم خوب درخشید.

فیلم دو روی سکه

لیلا مصدقی در سال 1371 در فیلم دو روی سکه به کارگردانی و نویسندگی محمد متوسلانی بازی کرد.

خلاصه داستان : امیر پس از سه سال از زندان آزاد و مشغول به کار در یک مبل فروشی می شود. به زودی آشنایی اش با هما و قرار ازدواج با او ، سبب می شود تا با روحیه و جدیت بیشتری کارش را پیگیری کند و..

تحفه هند

لیلا مصدقی در سال 1373 در فیلم تحفه هند فیلمی کمدی به کارگردانی محمدرضا زهتابی بازی کرد.او در در نقش فرنگیس دختر زمانی ایفای نقش کرد.

خلاصه داستان : حسن به خاطر بیکاری به هر کاری حتی دزدی دست می زند تا اینکه دایی او برایش چند محل مختلف کار پیدا می کند اما حسن سر هیچ کاری دوام نمی آورد تا اینکه بالاخره حسن به عنوان شاگرد حجره حاجی به کار مشغول می شود و در همین هنگام به فرنگیس دختر آقای زمانی که از همسایگان حاجی است علاقمند می شود.

لیلا مصدقی کجاست؟

در سال 1373 آخرین فیلم خود با نام تحفه هند در کنار اکبر عبدی را بازی و از دنیای سینما خداحافظی کرد و دیگر در هیچ فیلمی دیده نشد.

 
وضعیت ازدواج و همسر لیلا مصدقی

از وضعیت ازدواج و همسر لیلا مصدقی اطلاعات دقیقی در دست نیست.

 
(16 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها