آشپزی

روش پخت کلم بروکلی

روش پخت کلم بروکلی (Broccoli Method) یکی از نیاز های جدید در آشپزی هست که جستوجو های زیادی هم در خصوص آن انجام شده است.شما در بخش آشپزی می توانید با خوزستان خبر همراه باشید و آموزش روش کلم بروکلی را کاملا یا بگیرید.

قبل از موارد زیر می تواینم بگوییم از این کلم می توانید در هر خورشتی استفاده کرد و طعم خاصی به آن داد.

بروکلیاز جمله سبزیجاتیست که بهترین فصل آن پاییز و زمستان است و منبع خوب ویتامین c، فیبر و … بوده به همین دلیل مصرف آن برای بدن مفید است. در خرید و پختکلم بروکلیباید به نکاتی توجه کرد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد :
بهترین کلم بروکلی را بخرید!

 

هنگام خرید باید دقت شود، کلم بروکلی رنگ سبز و یکنواخت داشته باشد و تاج آن متراکم و فشرده و نقاط تیره و قهوه ایی نداشته باشد. ساقه های کلم بروکلی باید قوی باشند، ساقه های نرم و شکسته نشانه ایی از بروکلی مانده است.
۱ ) بخار پز کردن در مایکرویو

کلم بروکلی را در یک ظرف غذا در مایکرویو قرار دهید و ۲ – ۳ قاشق آب به آن اضافه نمایید، روی ظرف را ببندید و داخل مایکرویو به مدت ۳ – ۴ دقیقه در دمای بالا  قرار دهید. چک کنید که بروکلی ها به خوبی نرم شده باشند. اگر بروکلی نرم دوست دارید، می تواند مدت بیشتری داخل مایکرویو نگه دارید.
۲ ) بخار پز کردن با پایه

یک صافی را روی کاسه ایی که داخل آن آب ریخته اید قرار دهید و کلم بروکلی را به صافی اضافه کنید. مطمئن شوید آب با بروکلی ها تماس ندارد. سپس در ظرف را روی آن قرار داده و کاسه را روی شعله قرار دهید تا به آرامی بخار پز شوند.
۳ ) تفت دادن

ابتدا کلم بروکلی ها را به خوبی شسته و خشک کنید. مقداری روغن یا کره داخل ماهیتابه ریخته و روی شعله بگذارید، تاج بروکلی ها را همراه با مقداری نمک به آن اضافه کنید. پس از ۱ دقیقه ساقه ها را نیز اضافه نمایید و تا زمانی که رنگ بروکلی ها روشن شود تفت دهید.
بیشتر بخوانید:مزایای شگفت انگیز کلم بروکلی را بشناسیم
۴ ) کباب کردن

فر را تا دمای ۲۲۰ درجه سانتیگراد گرم کنید. بروکلی های کاملا خشک شده را به ۲-۳ قاشق روغن آغشته کنید و آنها را با یک ورقه ی فویل بپوشانید. به مدت ۲۰ – ۲۵ دقیقه داخل فر قرار دهید تا به خوبی کباب شوند.
۵ ) شوک دادن گرمایی

یک کاسه آب یخ آماده کنید و کنار اجاق گاز قرار دهید. ظرفی را از آب پر کنید و بگذارید تا بجوشد. سپس کلم بروکلی ها را به مدت ۱-۲ دقیقه داخل آب درحال جوش بگذارید و بعد آب کش کرده و داخل آب یخ بریزید و بعد از ۱-۲ دقیقه آب کش کنید.
مطلب را به اشتراک بگذارید
دنیای سبزیجات

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها