دسر

روش درست كردن پاستيل در خانه

روش درست كردن پاستيل در خانه را امروز برای شما در وب سایت خوزستان خبر بخش آشپزی تهیه کردیم.در ادامه برای شما فیلمی از روش درست كردن پاستيل در خانه هم قرار دادیم.با ما باشید.

 

فیلم روش درست كردن پاستيل در خانه

مواد لازم برای تهیه پاستیل خانگی :

پودر ژله هر طعمی که دوست دارید یک بسته
 آب خیلی سرد (آب خیلی سرد موثر در شفافیت پاستیل )۱/۲ پیمانه
* گلوکز ۱/۴ پیمانه
 پودر ژلاتین۲ قاشق غذاخوری

 

* گلوکز (گلوکز باعث می شود پاستیل منسجم تر شود) البته اختیاریه

طرز تهیه پاستیل خانگی :

اول آب سرد و گلوکز را خوب مخلوط کنید اگر دیدید حل نمی شود ایرادی ندارد پودر ژلاتین و پودر ژله را روی مخلوط آب و گلوکز بپاشید و مخلوط کنید و روی حرارت خیلی ملایم بگذارید تا کاملا با هم مخلوط شوند.

حدود ۷ تا ۲۰ ثانیه از روی حرارت بردارید تا روی مایع به حالت کف سفید بوجود بیاید مراقب باشید اصلا نجوشد بعد شعله را خاموش کنید و ۱۰ دقیقه صبر کنید تا روی مایع یک لایه مایه سفید رنگ ببندد آن لایه را با احتیاط بردارید ( اگر اینکار را نکنید پاستیل تان کدر می شود و دیگه شفاف نیست ).

وقتی کامل آن لایه را برداشتید می توانید در جاسسی هایی که نوک باریک دارند بریزید و با کمک آن در قالبهای مخصوص منتقل کنید کمی در محیط بگذارید تا خودش را بگیرد و بعد می توانید به یخچال منتقل کنید بعد از ۲تا۳ ساعت کامل خودش را گرفته و طعم آن عالی است.

وقتی که مواد پاستیل را مخلوط کردید و روی حرارت گذاشتید شبیه شکل زیر می شود.

وقتی که مواد پاستیل را مخلوط کردید و روی حرارت گذاشتید به این شکل می شود

نکته برای تهیه پاستیل :

برای تهیه پاستیل بهتر است از قالب های سیلیکونی استفاده کنید تا راحتتر از قالب خارج کنید.

پاستیل خانگی

روش دوم درست كردن پاستيل در خانه

مواد لازم

آب : 1 پیمانه
نوشابه و یا آب میوه دلخواه : 1 پیمانه
شکر : 2 پیمانه
پودر ژلاتین : 4 قاشق غذا خوری
رنگ خوراکی و یا اسانس : به مقدار لازم

طرز تهیه پاستیل خانگی

از پودر ژلاتین در طرز تهیه انواع ژله ها مانند ژله رنگین کمان و انواع دسرها استفاده می شود. در مرحله اول طرز تهیه پاستیل ابتدا پودر ژلاتین را در درون ظرفی مناسب با مقداری آب مخلوط کنید و روی بخار کتری در حال جوش و یا سماور قرار دهید تا به خوبی حل شود و رنگ ژلاتین حل شده شفاف شود.

2 پیمانه شکر را با 1 پیمانه آبمیوه و با نوشابه و همراه با اسانس دلخواه و یا رنگ خوراکی در ظرفی مناسب مخلوط کنید و مخلوط این مواد را بر روی حرارت گاز قرار دهید تا به دمای جوش برسند سپس ژلاتین را به مخلوط شکر و آبمیوه اضافه کنید و مواد مخلوط شده را در قالب های مورد نظرتان بریزید و بعد از خنک شدن آن ها را به مدت 3 ساعت در درون یخچال قرار دهید تا به خوبی بسته شوند.


برای جدا کردن پاستیل ها از یکدیگر مقداری شکر و یا پودر شکر بر روی آن ها بریزید و سپس پاستیل ها را از درون قالب خارج کنید و در ظرف مورد نطرتان قرار دهید.

توجه داشته باشید که پاستیل ها را می توانید با هر نوع طعم دهنده ای تهیه کنید. امیدواریم از طرز تهیه پاستیل در منزل نهایت لذت را برده باشید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید. برای مشاهده آموزش  انواع دسر و پیش غذا کلیک کنید.

(10 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها