پیتزا و خمیر پیتزا

طرز تهیه پیتزا ژامبون با فلفل

مواد لازم :

ژامبون                              90% گوشت
کره                                ۱  قاشق سوپخوری

فلفل                              به میزان دلخواه

کالباس                           ۱۰۰  گرم

خمیر پیتزا                        ۱  عدد

سس مخصوص پیتزا        قدری

پنیر موتزارلا                      ۲۵۰  گرم

پنیر گودا                          ۱۵۰  گرم

آویشن                              ۱  قاشق مربا خوری

روغن زیتون                       ۶  قاشق سوپخوری

نمک و فلفل                      قدری

طرز تهیه پیتزا ژامبون با فلفل :

ابتدا خمیر پیتزا را به روش زیر درست می کنیم :آرد و بکینگ پودر و نمک را با هم الک میکنیم.روغن و شیر را در یک فنجان اندازه گیری می ریزیم ، ابتدا روغن را ریخته و سپس شیر را روی آن می ریزیم ولی بهم نمیزنیم.شیر و روغن را یکمرتبه در مواد خشک میریزیم و چند مرتبه با قاشق به هم میزنیم تا حالت چسبندگی پیدا کند سپس خمیر را از کاسه بیرون می آوریم و روی کاغذ رو غنی قرار میدهیم و به مدت  ۱۰  دقیقه خمیر را ورز میدهیم قالبی که مخصوص پای میباشد و چرب نشده است حاضر میکنیم.
ابتدا خمیر را روی کاغذ به اندازه قالب با وردنه باز کرده سپس در قالب قرار داده اطراف آنرا با چنگال فشار میدهیم که خوب جاگیر شود و هم به شکل قشنگی درآید با نوک چنگال وسط خمیر را چند سوراخ میکنیم
خمیر آماده است.

حال پیتزا را به روش  زیر تهیه می کنیم :

خمیر را روی تخته آرد ریخته و آن را باز می کنیم و به شکل قارچ برش داده , سپس سینی فر را چرب نموده و خمیر های برش داده شده را روی آن قرار می دهیم . روی خمیر مقداری سس با قلم مو مالیده , پنیر گودا را رنده نموده نیمی از پنیر رنده شده را روی خمیر می ریزیم .
قارچها را شسته و نازک برش میدهیم . ژامبون را به صورت مکعب های ریز خرد نموده , نیمی از قارچ خرد شده را با ژامبون مخلوط کرده , روی خمیر می ریزیم . بقیه قارچ ها را مطابق شکل چیده , نیمی دیگر از پنیر های رنده شده را روی آم می پاشیم و در آخر روغن زیتون را به پیتزا اضافه می کنیم
برای پختن پیتزا فر را روی حرارت  ۳۵۰  درجه فارنهایت گرم می کنیم و به مدت  ۲۵  دقیقه در کف فر , سپس به مدت  ۱۰  دقیقه پیتزا را روی پنجره وسط فر قرار می دهیم و فر را روی شعله بالا قرار می دهیم , پس از این پیتزا آماده است .
در صورت رعایت مقادیر مواد اولیه این غذا برای  ۴  تا  ۶  نفر کافیست

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها