فاصله

فاصله اهواز تا تاراز

فاصله اهواز تا تاراز یا فاصله تاراز تا اهواز نزدیک به 253 کیلومتر است که اگر بخواهیم این فاصله را با خودرو بدون توقف و سرعت 100 کیلومتر در ساعت طی کنیم می توانیم در مدت 3 ساعت و 58 دقیقه به مقصد برسیم.

برای طی کردن این مسیر از اهواز تا تاراز باید ابتدا در در شهر اهواز خود را به  منطقه کوروش برسانید ،بعد از آن خود را در مسیر جاده زرگان وارد کنید  و به ترتیب ادامه دهید. جاده اهواز شوشتر ←  جاده  شوشتر مسجد سلیمان← جاده خوزستان چهار مهال بختیاری

تاراز در اصل نام کوهی است که در شمال شرق مسجد سلیمان واقع شده است. این منطقه گردشگری در 120 کیلومتری مسجد سلیمان واقع شده است و برای مردم خوزستان اهمیت ویژه ای را دارد چرا که می توان گفت تقریبا جزو معدود نقاط خوزستان است که برف سنگین زمستانه را تجربه می کند.

جاده ای که از اهواز به سمت تاراز می رود جاده ای کوهستانی و پر پیچ خم است که هنگام بارش ها احتیاط زیادی را می طلبد. اما نگران نباشید اینقدر در بهار و زمستان زیبا و گیرا است که نا خود آگاه با حوصله بیشتری رانندگی می کنید تا از مناظر زیبایش بهره مند شوید. در این مسیر دشت زیبای شیمبار را نیز خواهید دید که البته بهترین زمان بازدید آن اردیبهشت است. این منطقه تقریباً در مرز بین استان خوزستان و چهارمحال بختیاری واقع شده است. ‌

در این منطقه مجاور با پایگاه امداد و نجات کوهستان امام جواد (ع)، می توانید بنای یادبود بهمن علا الدین معروف به مسعود بختیاری شاعر پر آوازه بختیاری را نیز ببینید که ایشان در بین ایل بختیاری حایز اهمیت و احترام فراوان است. طرح این بنا برگرفته از زیگورات چغازنبیل است و گنبد آن به صورت کلاه خسروانی بختیاری است است. ارتفاع 7 متری ستون های آن نماد ایل هفت لنگ و تعداد 4 ستون آن نماد ایل چهار لنگ است. تاراز جاذبه ای منحصر به فرد در خوزستان است که با موهبت های بی کرانش خوزستانی های خونگرم را بی نصیب از برف زمستانه نگذاشته است!

خوزستان خبر هدف از این مطلب را اطلاع رسانی به کاربران می داند.هیچ مسئولیت در قبال اشتباه بودن مسیر های گفته شده در بالا را بر عهده نمی گیرد.

 

 

 

(42 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها