آوای خوزستان | مدارس

برای جلوگیری از هدر رفتن گرما چه کنیم

برای جلوگیری از هدر رفتن گرما چه کنیم ؟ پاسخ این سوال را در خوزستان خبر در این مطلب دنبال کنید.

تنظیم ترموستات

تنظیم صحیح ترموستات برای صرفه جویی در انرژی

در فصل زمستان همه ترموستات خانه را بر روی هفتاد و پنج (23 درجه سانتی گراد) تنظیم می کنند که همین باعث افزایش هزینه های آن ها خواهد شد، به راحتی می توان دما را بر روی شصت و هشت(20 درجه سانتی گراد) تنظیم کرد و به این ترتیب تا حدود 6.2٪ در هزینه ها صرفه جویی کرد. اگر سردتان شد می توانید جوراب و لباس گرم تر بپوشید.

درز گیری درها و پنجره ها

درها و پنجره های بزرگ در خانه مطمئنا درزهایی دارند که باعث ورود هوای سرد به داخل خانه و خروج هوای گرم به خارج می شوند. نکته ی مهم این است که می توانید درها و پنجره ها را درزگیری کنید تا از هدر رفتن گرما جلوگیری کنید. برای اینکار می توانید درزها را با استفاده از سیلیکون یا لاتکس بپوشانید.

درزگیری پنجره ها برای جلوگیری از ورود هوای سر به خانه

استفاده از پرده های ضخیم

پرده ها نقش عمده ای را در زیبایی دکوراسیون یک نشیمن یا اتاق های خواب یک خانه  بر عهده دارند. استفاده از  پرده های پنبه ای در فصل زمستان در می تواند از هدر رفتن گرما در طول شب جلوگیری کند.

استفاده از پرده های ضخیم برای جلوگیری از هدر رفتن گرمای خانه در شب

بخاری

استفاده از بخاری می تواند ایده ی بسیار خوبی برای گرم نگه داشتن فضای خانه باشد، اما استفاده از آن ها می تواند هزینه ی زیادی را دربرد اشته باشد، علاوه بر این بخاری می تواند بسیار خطرناک باشد و باعث آتش سوزی و یا خفگی شود.

بخاری یکی از وسایل گرمایشی در فصل سرما و زمستان

استفاده از فرش مناسب

فرش ها می توانند به عنوان عایقی برای گرم نگه داشتن محیط خانه مورد استفاده قرار گیرند.

استفاده از فرش مناسب برای گرم نگه داشتن خانه در زمستان

پنکه سقفی

همانطور که می دانید هوای گرم در نزدیکی سقف خانه به دام می افتد شما می توانید با استفاده از یک پنکه ی سقفی هوای گرم را در خانه به جریان بیندازید.

به جریان انداختن هوای گرم منزل در زمستان با پنکه سقفی

شومینه

شومینه ها منابع عالی گرما در یک اتاق محسوب می شوند. اما در این بین ممکن است اشکالاتی هم  داشته باشند؛ به عنوان مثال همه ی بخش های یک خانه را به خوبی گرم نمی کنند و علاوه بر آن باید قبل از استفاده از شومینه از باز بودن راه خروجی آن مطمئن شوید تا خانه تان پر از دود نشود.

استفاده از شومینه برای گرم کردن خانه در فصل سرما

عایق کاری مناسب

عایق کاری کردن خانه یکی از بهترین کارها برای گرم نگه داشت خانه در زمستان و خنک نگه داشتن آن در تابستان می باشد. هر چه عایق مورد استفاده ضخیم تر باشد عملکرد بهتری را ارائه می کند.

عایق کاری خانه برای جلوگیری از خروج گرما در فصل زمستان

رادیاتور

شاید استفاده از رادیاتورها زیبایی دکوراسیون خانه را از بین ببرند اما  به راحتی جریان هوای گرم را در قسمت های مختلف خانه منتقل می کنند و این مهمترین مزیت رادیاتور می باشد.

گرم نگه داشتن محیط خانه با رادیاتور

بررسی سلامت منابع انرژی

سخت است که همه خانه را بررسی کنیم تا از سلامت منابع انرژی آگاه شویم، اما فقط با یک تلفن به شرکت های مربوطه می توانید سلامت آن ها را بررسی کنید و با این کار صرفه جویی قابل ملاحظه ای در هزینه ها داشته باشید.

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها