آموزش کامپیوتر

نویز روی خط تلفن

اگر در هنگامه مکالمه با تلفن نویز روی خط شما شنیده می شود موارد زیر را چک نمایید .

● اگر از دستگاه سانترال استفاده می کنید بهترین روش این است که خط مستقیما” از ورودی وارد پورت لاین مودم شود . و از پورت فون مودم وارد دستگاه سانترال گردد .
● مطمئن شوید که قبل از راه اندازی و استفاده از سرویس ( ای دی اس ال) این نویز بر روی خط شما شنیده نمی شد . در غیر این صورت از مخابرات یا چک کردن سیم کشی منزل مسئله را پی گیری نمایید.
● مطمئن شوید که گوشی تلفن شما مشکلی نداشته باشد .
● ممکن است مشکل از یکی از وسایل روی خط شما باشد . برای تست می توانید همه آنها را از مدار خارج کرده وسپس در صورت نبودن نویز روی خط با وصل کردن آنها به صورت تک تک دستگاه مشکل دار را پیدا کنید .
● در صورتی که نویز به علت راه اندازی سرویس ( ای دی اس ال) بر روی خط شما ایجاد شده باشد برای رفع مسئله می توانید گوشی تلفن را به پورت فون مودم متصل نمایید تا نویزی که شنیده می شد از بین برود .
● اگر گوشی شما در جای دیگر از محلی که مودم می باشد قرار دارد و امکا ن استفاده از پورت فون مودم نمی باشد . می توانید به تعداد نیاز از شرکت میکروفیلتر دریافت کنید و در جاهای مختلف ساختمان استفاده نمایید .
طریقه استفاده از میکرو فیلتر :
میکروفیلتر دارای دو طرف لاین و فون می باشد که در پشت آن مشخص گردیده . باید توجه داشت که حتما سمت لاین آن وارد پریز تلفن شود (طرفی که سیم دارد) و سیم دستگاه تلفن به پورت فن آن وارد شود .
اخطار مهم : به هیچ وجه میکروفیلتر را سر راه خطی که به مودم وارد می شود قرار ندهید این کار باعث جلوگیری از ارتباط مودم شما با مرکز مخابراتی می شود . در نتیجه سرویس اینترنت شما قطع می شود .

 

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
5 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها