آموزش کامپیوتر

آموزش محاسبه سرعت اینترنت و سرعت دانلود

همیشه در زمان خرید و فروش اینترنت این موضوع به شما گفته نمی شود.یک اشتباه رایج در محاسبه سرعت اینترنت و سرعت دانلود که همیشه جنگی است میان کاربران اینترنت با شرکت های اینترنت مثل اینترنت مخابرات استان.خوب حالا آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که چرا با این که به اصطلاح سرعت اینترنت شما 56 است اما همواره با 4 یا 5 کیلوبایت در ثانیه بیشتر دانلود نمی کنید؟

چرا بین سرعت واقعی اینترنت و سرعت دانلود تفاوت زیادی وجود دارد؟ این موضوع یک دلیل منطقی دارد و بسیاری از افراد در این خصوص دچار اشتباه میشوند. هم اکنون به معرفی نکته ای میپردازیم که همه چیز را در این زمینه روشن میکند. باید گفت هیچ تفاوتی بین سرعت واقعی اینترنت و سرعت دانلود وجود ندارد و در واقع این دو با هم برابر می باشند. تفاوت در واحد محاسبه این دو است.

سرعت اتصال شما به اینترنت برحسب Kbps (کیلوبیت در ثانیه) نمایش داده می شود و سرعت دانلود بر حسب KBps (کیلوبایت بر ثانیه) و از طرفی هر بایت معادل 8 بیت می باشد. پس اگر سرعت اینترنت شما به فرض 46 کیلو بیت در ثانیه باشد با تقسیم عدد 46 بر 8 آن را به کیلو بایت در ثانیه تبدیل کرده ایم و چون طبق قرار داد سرعت دانلود همواره برحسب KBps می باشد پس سرعت دانلود شما با توجه به حاصل تقسیم برابر 5.75 KBps خواهد شد.

مثلا اگر شما اینترنت ADSL با سرعت 128Kbps داشته باشید، سرعت دانلود شما حداکثر 16 کیلوبایت بر ثانیه خواهد بود (این عدد از تقسیم 128 بر 8 به دست میآید) همچنین اگر از سرویس های جدید پرسرعت استفاده میکنید و مثلا سرویس 2Mbps دارید (2 مگ) برای اینکه بفهمید سرعت دانلود شما چقدر باید باشد به این ترتیب عمل کنید: هر مگابایت برابر با 1024 کیلوبایت است. بنابر این سرویس 2 مگ معادل 2048 کیلوبایت است. با تقسیم این عدد بر 8، عدد 256 به دست می آید. یعنی سرعت دانلود شما باید حدود 256 کیلوبایت بر ثانیه باشد.

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها