آموزش کامپیوتر

آیا روبیکا اینترنت مصرف میکند ؟

آیا روبیکا اینترنت مصرف میکند ؟ این سوالی است که ما می خواهیم به آن پاسخ دهیم.اپ روبیکا که این روز ها به سرعت فراگیر شده است.در ادامه مطلب دقیقا نحوه محاسبه اینترنت در روبیکا شرح داده شده است.

دوستان جدا از متن موجود می توانند از تعداد بالای نظرات کاربران سایت استفاده کنند و در بحث شرکت کنند.

 

متن رسمی موجود در سایت روبیکا تا امروز دوشنبه – ۱۲ مهر ۱۴۰۰

  • براساس توافق صورت گرفته بین روبیکا و اپراتور های همراه(اپراتور اول و اپراتور دوم ) شرایطی مهیا شده تا اینترنت مصرف شده ‏برای استفاده از خدمات و محتوا های ارائه شد در روبیکا برای کاربران این اپراتورها رایگان محاسبه شود. برمبنای همین توافق مسئولیت ‏پخش آنلاین محتواها بر عهده روبیکا و مسئولیت برقراری ارتباط اینترنتی و رایگان بودن حجم مصرفی کاربران به ‏عهده اپراتورهای نام برده خواهد بود‎.‎

 

  • ‏در شرایطی که در حال استفاده از هرکدام از خدمات ارائه شده در اپلیکیشن روبیکا از فیلتر ‏شکن استفاده نمایید مستلزم هزینه خواهید شد .

 

  • حین استفاده از خدمات روبیکا اگر تلگرام، مرورگرها و سایر نرم‌افزارهای موجود در تبلت و گوشی تلفن همراه شما باز یا در حال فعالیت ‏باشند ، از حجم اینترنت شما کسر خواهد شد و حجم مصرفی ارتباطی با ‏روبیکا نخواهد داشت‎ .

 

  • در صورتی که هنگام استفاده از روبیکا، فیلترشکن شما خاموش باشد و همچنین تمامی نرم‌افزارهای خود را غیرفعال ‏کرده باشید، حجمی از شما کسر نخواهد شد

نکات مهم :

  • حجم اینترنت رایگان ویژه مشترکین همراه اول و ایرانسل است 
  • روبیکا تنها برای کاربرانی رایگان است
  • هنگام استفاده از روبیکا فیل ترش کن خود را غیر فعال کنید
 

یک مورد را باید در ابتدا بگوییم که روبیکا را وقتی از بخش مصرف اینترنت گوشی چک کنید نشان می دهد که بله شما از اینترنت استفاده کرده اید .خوب تلفن همراه شما باید از بستر اینترنت برای دسترسی به فیلم ها استفاده کند.این مصرف را گوشی و تبلت به شما نشان می دهد زیرا قابل به تشخیص رایگان بودن یا نبودن اینترنت شما نیست.این در حالی است که دو اپراتور بزرگ از بسته شما چیزی کم نمی کنند.و روبیکا اینترنت مصرف نمیکند.فرض را به این شکل می گیریم که شما یک بسته نامحدود برای استفاده از روبیکا دارید.پس در مصرف گوشی نشان داده می شود اما محاسبه نمی شود.

با استفاده از روبیکا شما می توانید به نگاه کردن فیلم و سریال های محبوب خود بپردازید چیزیی شبیه به اپ های قدیمی تر مانند فیلیمو  و لنز ایرانسل البته که به روبیکا قابلیت پرداخت قبوض و گوش کردن به موسیقی نیز فراهم شده است .

آیا روبیکا اینترنت مصرف میکند

روبیکا را چگونه نصب کنم ؟

برای سیستم عامل اندروید:

-از طریق فروشگاه play store می توانید به منظور دریافت اپلیکیشن اقدام کنید.

برای سیستم عامل IOS:

-از طریق فروشگاه sibApp اقدام نمایید.

۲-حداقل نسخه اندروید مورد نیاز برای نصب روبیکا چه نسخه ای است ؟

– اندروید ۴.۳

۳-آیا استفاده از سرویس های روبیکا هزینه‌ای به همراه دارد ؟

-خیر ،هم اکنون همه‌ی سرویس‌ها رایگان است،چراکه روبیکا قصد دارد بهترین خدمات را با پایین ترین هزینه در دسترس انواع مخاطبان خود قرار دهد. ‎‎چنانچه سرویس‌‌ هایی به روبیکا اضافه گردد که استفاده از آن ها مستلزم پرداخت هزینه از طرف شما باشد، این مسئله از طریق اپلیکیشن به شما اطلاع رسانی خواهد شد و شما با آگاهی و رضایت نسبت به استفاده از آن سرویس اقدام خواهید کرد

۴– آیا هزینه اینترنت برای استفاده از سرویس های روبیکا محاسبه می گردد ؟ -اگر برای دسترسی به اپلیکیشن روبیکا از اینترنت اپراتور های همراه اول و ایرانسل استفاده کنید، تمام حجم مصرفی شما رایگان خواهد بود و از اعتبار شما کسر نخواهد شد. از جمله اشکالات بزرگی که برای این اپلیکیشن گفته می‌شود، مشخص نبودن فرد یا شرکتی است که به صورت واقعی، پشتیبان آن محسوب می‌شود. در سایت رسمی این شرکت نام شرکت فناوران نوین هوشمند پارسی ذکر شده است ولی نام و نشان خاصی از آن نتوانستیم بیابیم. البته نکته‌ای که شاید کمی پشت پرده روبیکا را مشخص نماید، ارسال پیامک‌های این اپلیکیشن از سر شماره اختصاصی ایرانسل است.

طبق گفته هایی که در سایت خود روبیکا در حال حاضر یعنی 27 مرداد 1397 نوشته شده اینترنت این اپ رایگان است.

اگر از احساس می کنید که روبیکا برای شما رایگان نیست با بخش زیر در ارتباط شوید

شما همراهان گرامی می توانید سوالات، نطرات و هر گونه انتقاد و پیشنهادات خود را از راه های ارتباطی زیر با ما در میان بگذارید

نظرات و پیشنهادات شما راهنمای ما برای ادامه راه خواهد بود

 

اینترنت روبیکا رایگان است؟

یکی از محبوبترین مواردی که مورد توجه کاربران اپلیکیشن های نمایش آنلاین فیلم یا شبکه های تلویزیونی قرار گرفته است این است که محاسبه ی حجم اینترنت مصرفی به چه صورت است؟
با توجه به قیمت های گران اینترنت در کشور برای تماشای هر فیلم یا برنامه ایی تلویزیونی به صورت اینترنتی از اینترنت مصرف کنیم بسیار پر هزینه می شود به همین دلیل استقبال از این برنامه ها کاهش یافته و کاربران به این روش دیدن از برنامه ها روی نمی آورد.
استفاده از این اپلیکیشن ها نیز برای رفع نگرانی کاربران است که با بستن قرار دادهای isp های مختلف کشور نیز نموده و هزینه های مصرف اینترنت را به حداقل نیز می رساند.
اپلیکیشن روبیکا توانسته مصرف اینترنت کاربران را در زمان استفاده از این اپلیکیشن برای مشترکین دو اپراتور همراه اول و ایرانسل به صفر برساند. به همین ترتیب تبلیغاتی که در رابطه با روبیکا از رسانه های مختلف پخش می شود می بایست مصرف اینترنت روبیکا برای کسانی که از سیم کارت ایرانسل و همراه اول استفاده می کنند نیز رایگان است. زمانی که بسته ی اینترنتی همراه اول یا ایرانسل را بر روی تلفن همراه خود فعال می کنید در زمان استفاده از روبیکا از حجم اینترنت شما کاسته نخواهد شد و شما می توانید با خیال راحت ساعت ها از این برنامه به صورت مرتب استفاده نمایید.

توصیه های مهم در هنگام استفاده از روبیکا

باید توجه داشته باشید که استفاده از روبیکا تنها برای کاربرانی رایگان است که در هنگام استفاده از روبیکا فیلترشکن خود را غیر فعال کنند. در بعضی اوقات ممکن است با غیر فعال کردن vpn همچنان گوشی شما ترافیک مصرفی را زیر مجموعه ی vpn در نظر گیرد که این مشکل به دلیل باگ های نرم افزاری نیز رخ دهد.
با توجه به تذکرات لازم بیشتر کاربرانی که از اپیلیکیشن روبیکا استفاده می کنند بر این باورند که با غیر فعال کردن فیلتر شکن خود از حجم اینترنت مصرفیشان کاهش پیدا کرده و استفاده از این اپلیکیشن کاربران را منصرف کرده است در این صورت اگر چنین مشکلی برای کاربران پیش آمده است توصیه می شود به وب سایت رسمی روبیکا مراجعه کرده و از طریق تماس به پشتیبانی روبیکا مشکل خود را حل نمایید.

دیگر خدمات اپلیکیشن روبیکا

از دیگر خدمات اپلیکیشن روبیکا که می توانید از آن بهره مند شوید می توان موارد زیر را خاطر نشان کرد:

۱- فیلم و سریال (Mega Video)

یکی از نقاط قوت اپلیکیشن روبیکا در بخش فیلم و سریال این است که به وسیله ی ارائه دهندگان متفاوت که معمولا از اپلیکیشن های جداگانه ای برخوردار هستند عرضه شده است. طبق بررسی های انجام شده بیشتر سریال های و فیلم های روز در این اپلیکیشن نیز وجود دارد که کاملا کاربردی است و از ویژگی های زیادی برخوردار است که بهترین مزیت این اپلیکیشن اینترنت رایگان است که می توانید فیلم و سریال را به صورت رایگان نیز ببینید.

۲- خدمات پرداخت (Mega Pay)

یکی دیگر از خدمات روبیکا که به گفته ی مسئولین مدعی به همه کاره بودن آن هستند خدمات پرداخت است که از ویژگی هایی برخوردار نیز است: ۱- پرداخت قبوض ۲- خرید شارژ امکان ایجاد کیف پول و … نیز هستند.

۳- شبکه تعاملی (Mega 2nd Screen)

یکی دیگر از بخش های اپلیکیشن روبیکا بخش تعاملی است که به صورت شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام نیز عمل می کند و با هر کلیک می تواند کاربران زیادی را به خود اختصاص دهد مانند هنرمندان و بازیگران و …

۴- دنیای موسیقی (Mega Music)

موسیقی یکی از موضوعات جدانشده در نظر بسیاری از کاربران است که مسئولان اپلیکیشن روبیکا بخش ویژه ای را به این بخش اختتصاص نیز داده اند و به صورت رایگان کاربران نیز می توانند استفاده نمایند.

۵- دنیای آموزش (Mega Learn)

بر خلاف دیگر اپلیکیشن های چند رسانه ای روبیکا یک بخش بسیار کاربردی نیز دارد که بسیاری از آموزش ها را در اختیار مخاطبان نیز قرار می دهد.

۶- برنامه‌های تلویزیونی (Mega TV)

از دیگر قابلیت های اپلیکیشن های روبیکا امکان پخش سریال های تلویزیونی به صورت رایگان نیز می توان دیدن کرد.

۷- دنیای سلامت (Mega Health)

در این بخش استفاده ی پر کاربردی نیز می توان کرد که در آن مقالات متنوعی وجود دارد و بسته بندی شده است.
امتیازاتی که در باشگاه روبیکا وجود دارند
اپلیکیشن روبیکا فعالیت های کاربران را ثبت کرده و برای هر فعالیت نیز امتیازاتی در نظر گرفته و ثبت می کند و بعد از ورود به روبیکا رتبه ی جمع شده کاربران نیز نمایش داده می شود. در این بخش برای کسب ثبت امتیاز نیز می توان دعوت از دوستان، فعالیت در بخش های تعاملی و در فعالیت های پخش زنده و … نیز می تواند امتیازاتی را ازآن خود کند تا محاسبه شود.

 

(62 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
101 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها