آیا می دانستید ؟

بهترین گل برای هر مراسمی !!!

بهترین گل برای عیادت بیمار | بهترین گل برای عیادت جشن و هر چیز دیگری می تواند یک موضوع مهم باشد.خوزستان خبر امروز با استفاده از مطالب سایت های دیگر به بررسی بهترین گل برای هر مراسمی می پردازد. در همه نقاط مختلف دنیا رسم و رسوم‌های متفاوت و قشنگی وجود دارد. رسم و رسوماتی که اغلب در جهت دوستی و یک‌رنگی اعضا فامیل، صله‌رحم و احترام و محبت است مثل هدیه دادن گل! از مراسم عروسی، نامزدی و خواستگاری گرفته تا مراسم عزا و عیادت. این رسم قشنگ هم دل دیگران را شاد می‌کند و هم خودمان از این بخشش و محبت لذت می‌بریم. گل دادن هم مثل همه کارها دیگر آدابی دارد. آدابی که ادامه مرورشان می‌کنیم؟

تولد

این روزها انتخاب هدیه تولد وقت خیلی زیادی می‌طلبد. برای همین است که یک دسته گل می‌تواند انتخاب خوبی باشد تا به همه عکس‌های دوستمان از مراسم تولدش، تنوع ببخشد. جدا از این قضیه گل دوستی را محکم می‌کند و این پیام را به دوستمان می‌دهد که برایمان خاص است. خاص و البته مهم!

بهتر است بدانید هر ماه تولد گل مخصوص خودش را دارد و حتی بین رنگ گل و ماه تولد ارتباط وجود دارد. می‌توانید با توجه به ماه تولد دوستتان نوع گل و رنگ آن را انتخاب کنید و روی کارت تبریکش این موضوع را بنویسید.

اگر گل مورد علاقه دوستتان را می‌شناسید که چه بهتر، در غیر این صورت بروید سروقت و عطر گل‌ها. برخی گل‌ها هم تکلیف‌شان معلوم است. همه پسند هستند و عشق و توجه را به طرف مقابل می‌رسانند. برای تولد نو رسیده هم معمولا میخک، لسیانتوس، ژربرا، رز صورتی و ارغوانی یا چند عدد رز صورتی تیره هدیه می برند که به معنی تشکر و قدردانی از مادر است.

خواستگاری

گل‌ خواستگاری معمولا بهتر است در جلسات دوم و سوم که کمی قضیه جدی‌تر شد تهیه شود، ولی برای برخی دختر خانم‌ها هم اگر جلسه اول گل نبرید آن را بی‌ادبی می‌دانند که در آن صورت باید فکر جواب مثبت بی‌دغدغه و راحت را از سرتان بیرون کنید.

آلسترومریا، زنبق بنفش، رز، ‌لیلیوم، ‌مریم و مرغ آتشین جز بهترین گل‌هایی هستند که برای مراسم خواستگاری از آن استفاده می‌کنند و معمولا جز اولین پیشنهاداتی هستند که گل‌فروش به شما ارائه می‌دهد. گل‌هایی که رنگ خوبی دارند، دیر پژمرده می شوند، خوشبو هستند و همه‌ آدم‌ها از رسمی بودن و شیک بودن آن خبر دارند و برای مراسم‌ها رسمی هم خیلی مناسب‌اند.

ازدواج

اگر به سلامتی جواب مثبت را از عروس خانم گرفتید و دسته گل خواستگاری جواب داد از این جا به بعد تازه اول راه است و باید شروع کنید به گل خریدن و دل همسرجان را به دست آوردن. از خرید رز، میخک و شیپوری برای آماده سازی مراسم و جشن ازدواج گرفته تا خرید رز و زنبق برای کیک عروسی. دلیل انتخاب گل رز که مشخص است. زیرا نمادی است از عشق مبارک و فرخنده، میخک به معنی جواب مثبت به درخواست عشق است و زنبق هم برای عفت و پاکدامنی و ترکیبشان می‌شود و خلاصه «بادا بادا مبارک بادا».

سالگرد ازدواج

حواستان باشد چند سال که از مراسم ازدواجتان گذشت؛ خرید گل و جشن گرفتن سالگردش را فراموش نکنید. میخک، داوودی، رز، بنفشه و لاله انتخاب‌های خوبی برای سالگرد ازدواج هستند. رز و میخک که بالا دلیلشان آمد اما داوودی به معنی دوستی فوق‌العاده و بنفشه برای نجابت و فروتنی است. لاله هم که تا بوده به معنی عاشق واقعی بوده است.

عیادت 

عیادت از بیمار یکی از رسم‌ها خیلی قشنگ است! اینکه به کسی که حالش خوب نیست می‌گوییم به یادت هستیم و برای ما مهم هستی، خودش کار با‌ارزشی است. چه برسد که به فکر بردن هدیه‌ای هرچند ناقابل برای بهبودش هم باشیم. اکثر ما برای بیمار کمپوت و آبمیوه می‌بریم. البته که این‌ها برای سلامتیش مفید هستند و سیستم بدنی‌اش را تقویت می‌کنند ولی قطعا گذاشتن دسته گل بر بالین مریض حال روحی او را بهتر می‌کند.

چه خوب است که برای عیادت از بیمار یک سبد ترکیبی از میوه با گل‌هایی مثل رز صورتی، آلسترومریا یا ستاره‌ای استفاده کنیم. رنگ این گل‌ها ملایم است و برای بیمار نشاط و شادی هدیه می‌آورد.

برای خودمان!

بله تیتر را درست خواندید. تعجب نکنید. همیشه که نباید منتظر باشیم تا دیگران برایمان گل بیاورند. گاهی باید خودمان، خودمان را تشویق کنیم و به خودمان هدیه دهیم. در این طور مواقع چه هدیه‌ای بهتر از گل؟ اما برای انتخاب نوع گل بهتر است به علم روانشناسی و تاثیرات گل ها نگاهی کنیم. زیرا در این‌صورت نه فقط گل که حال خوب به خودمان هدیه داده‌ایم. اگر بدانیم هر گلی چه تاثیری بر روح و روانمان دارد می‌توانیم با توجه به تاثیرش نوع و رنگ آن را انتخاب کنیم.

قیمت برخی از گل‌ها

اگر بعد از خواندن متن بالا قصد خرید گل کرده باشید مطمئنا به قیمتش هم فکر می‌کنید و شاید با خواندن بعضی اسم‌ها سخت ‌تلفظ قیمت بالا را هم برایشان تصور کرده باشید. برای همین قیمت روز برخی گل‌ها را نوشته‌ایم. قیمت گل ها تنوع زیادی دارد از ژربرا هلندی، آلسترومریا و گلایل با قیمت حدود 2500 تومان گرفته تا لیلیوم ساده و لیسانتوس که شاخه‌ای 13 تا 15 هزار تومان قیمت دارند. قیمت گل مریم و رز هلندی هم حدود پنج هزار تومان است. داوودی و میخک هم شاخهای هشت هزار تومان هستند. حالا میتوانید با خیال راحت به گل فروشی بروید، گل بخرید، هم شادش کنید و هم شاد شوید.

 

 

بهترین گل برای عیادت بیمار | بهترین گل برای عیادت جشن و هر چیز دیگری می تواند یک موضوع مهم باشد.خوزستان خبر امروز با استفاده از مطالب سایت های دیگر به بررسی بهترین گل برای هر مراسمی می پردازد. در همه نقاط مختلف دنیا رسم و رسوم‌های متفاوت و قشنگی وجود دارد.

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها