آیا می دانستید ؟

معنی علامت ? چیست ؟ نماد شاخ

معنی علامت ? چیست ؟

نماد شاخ (به انگلسی: Sign of the horns) به شیوهٔ قرار گرفتن انگشتان یک دست به‌صورتی گفته می‌شود که انگشت اشاره و کوچک باز بمانند و دو انگشت میانی به حالت مُشت جمع شوند.

معنای خرافی

در ایتالیا و کشورهای مدیترانه‌ای هنگام بدبیاری‌ها، از این علامت برای دور کردن بخت بد استفاده می‌کنند. همچنین از این نماد برای گریز از چشم زخم استفاده می‌شود. در این کاربرد، انگشتان دست باید به سمت پایین نشانه روند.

معنای اهانت‌آمیز

این نماد در ایتالیا و بسیاری از کشورهای مدیترانه‌ای و آمریکای لاتین، در صورتی که به سمت یک شخص نشانه رود و دست به سمت راست و چپ چرخانده شود، معنای اهانت‌آمیز دارد و مراد از آن بی‌غیرت بودن شخص مورد اشاره است.

رواج در موسیقی راک و متال

نماد شاخ یکی از نمادهای موسیقی هوی متال و راک هم هست. این علامت جایگاه ویژه‌ای در میان هواداران این سبک‌ها دارد تا جایی که آن‌ها در هنگام دیدار همدیگر این علامت را به هم نشان می‌دهند یا در کنسرت‌ها دست‌های خود را بلند می‌کنند و این نماد را نشان می‌دهند.

تفاسیر دیگر

دست شاخدار حرکتی است که باید در تفسیر آن بسیار محتاطانه عمل کرد. زیرا معانی دیگری نیز دارد. مثلاً در زبان اشاره این علامت به‌معنای دوست داشتن و احترام گذاردن است. در میان ترک‌ها (از ترک‌های اویغوری تا آذربایجانیان تا ترکیه) نیز علامتی مشابه به عنوان نماد بوزقورد (گرگ خاکستری) به کار میرود.

منبع : ویکی پدیا

(139 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها