آموزش بازاریابی و تبلیغات

روش تهیه عکس و متن تبلیغاتی برای رستوران

این مطلب دارای دو بخش است  :

 

  • متن تبلیغاتی برای رستوران  (مبحث اول)
  • چگونه عکسهای تبلیغاتی از غذا بگیریم  (مبحث دوم)

 

 

متن تبلیغاتی برای رستوران  (مبحث اول)

شاید خوب باشه اول نگاهی گذری به تعریف اسلوگان (Slogan) و تگ لاین (Tagline) بندازیم. اسلوگان و تگ لاین عبارتای کوتاهی هستن که واسه معرفی برند یا محصول مورد استفاده قرار می گیرن. با اینکه اسلوگان و تگ لاین در ایران به نام شعار شناخته می شن اما در بازاریابی جزو کلمات تخصصی هستن که کاربرده های متفاوتی دارن. دراین مقاله به چگونگی نوشتن شعار تبلیغاتی رستوران و فست فود می پردازیم، واسه آشنایی بیشتر با معنی تگ لاین و اسلوگان موارد پیشنهاد میکنیم مقاله زیر رو بخونین تا با فرق تگ لاین و اسلوگان و چگونگی نوشتن هریک آشنا شید.

اما هدف به کار گیری تگ لاین و اسلوگان یا شعارهای تبلیغاتی در کسب و کارا چیه؟ و به چه دلیل وجودشون واسه یه بیزینس لازمه؟ موارد زیر جزو ویژگیای اساسی تگ لاین و اسلوگان حساب میشه :

    • به کار گیری تگ لاین و اسلوگان دلیل میشه کم کم پیام برند شما برجسته شه.
    • دلیل میشه پیام برند خیلی راحت به ذهن سپرده شه.
    • تگ لاین و اسلوگان اگه به درستی تعریف شن باعث برانگیخته شدن نیار مخاطبان میشه و روشی رو واسه ارضای این نیاز پیشنهاد میدن که طبیعتا از راه به کار گیری اجناس و خدمات برند میشه.
    • رابطه برند با مخاطبانش رو همیشگی و ادامه دار میکنه.
  • به برند قدرت بیشتری میبخشه، ممکنه از راه افزایش باخبر شدن از برند یا جدا شدن نسبت به رقبا باشه.

تگ لاین به عنوان شعار برند شناخته میشه که مانند لوگو بخشی از هویت برند حساب میشه و معمولا به همراه لوگو و بقیه المانای هویت برند به مدت زمان طولانی تعیین میشه و پس از اون تغییر نمی کنه (مگه وقتی که واسه برندسازی دوباره اجرا تغییراتی لازم باشه). اسلوگان هم به عنوان شعار تبلیغاتی شناخته میشه که در برگزاری کمپینای تبلیغاتی مورد استفاده قرار میگیره و معمولا واسه کوتاه مدت و با در نظر گرفتن هدف کمپین و با منظور معرفی برند طراحی میشه و در طول فعالیت برند ممکنه بارها تغییر کنن یا تو یه زمان از چند اسلوگان استفاده شه.
در این مقاله به شعار تبلیغاتی و چگونگی طراحی شعار تبلیغاتی واسه رستورانا پرداخته شده. این مورد معمولا در بیشتر رستورانا ندیده گرفته میشه، اسلوگان یا شعار تبلیغاتی یه وسیله بازاریابیه که اگه هوشمندانه استفاده شه میتونه بیزینس شما رو در یه عالمه از کار و کاسبی های مشابه جدا کنه.

رستورانا به اسلوگان نیاز دارن؟

شعار تبلیغاتی میتونه امکان بیشتری جهت جذب مشتریان بالقوه بسازه. اسلوگان تعریف مختصری از برند و نقاط قوت اون ارائه میده. در واقع شعار تبلیغاتی از راه “گزاره فروشی منحصر به فرد” با مخاطبان رابطه برقرار میکنه، و دلایلی که رستوران شما رو جدا میکنه و نسبت به رقبا وضعیت بهتری رو واسه شما بوجود میاره رو برمیشمارد.
واسه آسون تر شدن این مورد، بیایید به وقتی فکر کنیم که میخوایم واسه خوردن غذا بیرون بریم. بیرون غذا خوردن معمولا واسه ما لذت بخشه، خصوصا وقتی که با خونواده یا دوستان مون به رستوران یا کافه میریم. اما واسه انتخاب رستوران و کافه مورد نظر خود به چه نکاتی توجه می کنیم؟ و در آخر چیجوری رستورانی رو واسه گذروندن اوقاتی خوش با دوستان و خونواده انتخاب میکنیم؟ در این مورد بازاریابی رستورانی نقش تعیین کننده ای در انتخاب رستوران شما به وسیله مشتریان بالقوه بازی میکنه.
بازاریابی رستورانی دیدی کلی از رستوران شما بوجود میاره، اگه بتونین رستوران خود رو خوب بازاریابی کنین و متن تبلیغاتی خوبی واسه اون طراحی کنین موفق میشین به مشتریائی که تا حالا به رستوران شما مراجعه نکرده ان، دیدی کلی از تجربه ای که در رستورانتان داره بدین. اگه تجربه واقعی مشتریان با چیزی که شما براشون تعریف کردین، هم خوانی داشته باشه، مشتریان از گذروندن زمان در رستوران شما لذت میبرن و حتی این لذت رو با دوستای خود به اشتراک میذارن و در صفحات شبکه های اجتماعی خود عنوان میکنن چقدر از گذروندن زمان در رستوران شما لذت بردن.
پس در واقع شما با به کار گیری بازاریابی رستورانی مشتریان بالقوه رو به سمت رستوران خود میکشونید و بعد با خلق تجربه ای دلپذیر اونا رو به مشتریان خود تبدیل میکنین. این وسط اگه شعار تبلیغاتی شما به درست تعریف شده باشه، آدمایی که با شنیدن نام برندتون به دنبال شما میشن اطلاعات جذابی از شما دریافت میکنن که اونا رو تشویق میکنه سری بعد قرار با دوستای خود رو در رستوران شما بذارن.
اما چیزی که بیشتر اتفاق میفته برخلاف این مورده. در بیشتر مواقع ما به رستورانایی می رسیم که خود رو معرفی نکرده ان و نمی دونیم حتی چه غذایی سرو می کنن، خصوصاً در مواردی که نام رستوران هم بی ربط باشه و هیچ سرنخی از منوی معروف و مخصوص خود به ما نده.
به چه دلیل ابهامات رو کنار نمیزنید و خود رو به مشتریان بالقوه تون معرفی نمی کنین؟ به مشتری هاتون بگید که هستین، مزیت رقابتی تون چیه، بهترین غذایی که درست می کنین چیه، چه تجربه ای رو براشون جفت و جور میکنین و چه امکاناتی رو براشون در نظر گرفتین. اگه این جوری عمل کنین، اونا شما رو پیدا می کنن. و شعار تبلیغاتی میتونه اینکار رو واسه شما انجام بده، کافیه متن تبلیغاتی مناسب، کوتاه و جذابی جفت و جور کنین و اسلوگان جایگاه رستوران شما رو مشخص می کنه.
تگ لاین خود رو تعریف کنین و زیر لوگو روی دیوار رستورانتان بذارین. اسلوگانای جذابی که واسه برندتون تعریف میکنین رو روی تیزرهای تبلیغاتی و موشن گرافیکایی در شبکه های اجتماعی منتشر کنین و نرم افزارهای رستورانی که در اون عضو هستین درج کنین، به این صورت به شناخته شدن برند رستوران خود کمک می کنین. اگه رستوران شما ویژگی منحصر به فردی مانند سالم بودن یا کیفیت بالای غذاها و یا سس مخصوص و … داره در شعارهای تبلیغاتی خود بر این موارد مانور بدین. تا وقتی که رستوران شما محرکی داشته باشه که واسه مخاطبان جذاب باشین شعار تبلیغاتی رستورانی میتونه وضعیت رو به نفع شما عوض کنه.

چیجوری شعار تبلیغاتی رستورانی بنویسیم؟

اگه در تیم خود افراد با ذوقی دارین جلسه طوفان ذهنی میتونه ایده های جالبی واسه خلق شعار تبلیغاتی به شما بده. اینکار بهره وری بیشتری داره و به دلیل تعامل بیشتر اعضا با همدیگه این امکان رو به وجود می آورد که به یافته های جمعی غیرقابل پیش بینی برسین.

به هر حال، اگه مجبور شدید به تنهایی شعار تبلیغاتی رستوران خود رو مشخص کنین، پیشنهاد ما اینه که تموم افکار خود رو روی کاغذ بیارین. یه روش هدف دار خوب واسه نوشتن شعار تبلیغاتی جذاب اون هستش که با یه ایده کلی شروع کنین و بعد اون رو گسترش بدید. یه روش هم اون هستش که ویژگیای اصلی رستوران خود رو یادداشت کنین و تلاش کنین اونا رو در جملاتی جذاب که افراد رو تشویق به تجربه کردن میکنه بذارین.
یه سری متدهای اثبات شده هم هستن که عموما به وسیله برنده ها مورد استفاده قرار گرفتن و تو ذهن مخاطبان ثبت شدن. بعضی از این تکنیکای عادی به قرار زیره :

    • تجانس : مانند مزه زندگی رو بچشید
    • تکرار : چین چین رو بچین
  • ریتم : مانند گرما در سرما، سرما در گرما

این تکنیکا معمولا با یافته های جالبی همراه هستن و هم اینکه به کار گیری اونا هم آسونه.

در نوشتن شعار تبلیغاتی رستورانی به ۹ مورد توجه کنین

۱ ) مستقیما مخاطبان مورد نظر رو هدف بذارین

یادتون باشه وظیفه یه مدیر خوب شناسایی درست مخاطبان هدف و ایجاد رابطه با اونا جهت رفع نیازشونه. زمان نوشتن اسلوگان رستورانی باید به مخاطبان هدف خود توجه داشته و شعارتبلیغاتی خود رو به شکلی بنویسین که خیلی راحت واسه مخاطباتون قابل فهم باشه. شعار تبلیغاتی رستوران خود رو به شکلی ننویسین که به تنهایی جذاب باشه اما مخاطباتون رو مجبور به حل معما کنه تا رابطه متن تبلیغ رو با برند شما فهمیده باشه.

۲ ) از تن صدای درست استفاده کنین

مانند هر روش هدف دار ارتباطی خوبی، انتخاب تن صدا واسه شعار تبلیغاتی از جمله تصمیمات اساسی حساب میشه. در این مواقع به برند بوک مراجعه کنین و با در نظر گرفتن تن صدای برند، بهترین گزینه رو واسه بازگو کردن شعار تبلیغاتی رستوران خود انتخاب کنین. لازمه دو المان اصلی رو در نظر داشته باشین : مخاطبین هدف و هدف پایانی. وقتی ایده های باحال رو جمع آوری کردین، بررسی کنین کدوم یکی با مخاطبان هدف شمام خوانی دارن. مثلا اگه مخاطبان هدف شما نوجوانان هستن صدای پخته خیلی براشون خیلی مهم نخواد بود.

 

 

۳ ) تموم اطلاعات لازم رو جمع آوری کنین

اسلوگان چیزی نیس جز چند کلمه که تموم کار و کاسبی در اونا خلاصه میشه. جمع آوری تموم اطلاعات کار و کاسبی واسه ایجاد شعار تبلیغاتی که پیام درست رو به مخاطباتون برسونه لازمه. ماموریت، چشم انداز، مزیت رقابتی رستوران و هر ویژگی دارای اهمیتی که در کار و کاسبی تون هست رو مورد بررسی بذارین تا شعار تبلیغاتی رستوران شما وجه تمایزتان رو نسبت به رقبا مشخص کنه و مشتریان رو به خرید از شما تشویق کنه.

۴ ) نیم نگاهی به آهنگین بودن شعار تبلیغاتی رستورانی خود داشته باشین

شعار تبلیغاتی باید به شکلی طراحی شه که راحت به ذهن سپرده شه. دست کم به آوا و آهنگی که کلمات در کنارهم خلق میکنن توجه کنین. تلاش کنین به شکلی از آواها استفاده کنین که ذهن مخاطبان رو تحریک کنه.

۵ ) احساس میل به غذا رو در مخاطباتون بیدار کنین

عنصر اصلی تبلیغات ایجاد و خلق نیازه. متن پیام رستوران هم وظیفه ای مشابه داره، خلق احتیاجی که توانایی ارضای اون رو داره. پس حس گشنگی یا لذت یه وعده خوشمزه رو در مخاطباتون بیدار کنین و خوب از اونا پذیرایی کنین تا هر زمان نیاز به خوردن غذا در اونا بیدار شد به یاد رستوران شما بیفتن.

۶ ) کوتاه تر، ساده تر

خلاصه بودن عبارات تاثیر خوبی روی مخاطبان داره. شعاری که کوتاه باشه (بین ۵ تا ۸ کلمه) راحت تر به خاطر می مونه. البته اسلوگانای ۳ کلمه ای ایده آل هستن و در کانالا و رسانه های جور واجور و تبلیغات آنلاین و پرینتی خیلی راحت مورد استفاده قرار می گیرن.

۷ ) رو راست باشین

ندیده گرفتن واقعیت در زمان نوشتن اسلوگان، بسیار راحته و فت و فراوون اتفاق میفته. بزرگ نمایی در اسلوگانای تبلیغاتی جایز نیس. به کار گیری عبارتایی مانند ” بهترین” و ” رتبه اول در…” و… نه فقط اشتباهه بلکه بسیار مرسومه. به جای بزرگ نمایی و دقیق شدن و فوکوس کردن بر ویژگیایی که ندارین، تلاش کنین مخاطبان رو به سمت اون چیزی که دارین و ارزشمنده هدایت کنین.

۸ ) برند رستورانتان رو واسه مخاطبان به روز کنین

شعار تبلیغاتی رستورانی خوب دلیل میشه به صورت روزانه با مخاطباتون در تماس باشین. شعاری رو انتخاب کنین که وارد گفتگوهای روزانه مخاطباتون شه. اجباری واسه انجام اینکار وجود نداره اما پیشنهاد میشه رستوران و کافه خود رو با اتفاقات روز همراه کنین تا با نگرانی های مخاطباتون همراه شه. مثلا “تماشای فوتبال با یه فنجون قهوه و جمعی خوشحال”.

۹ ) تعهد خود رو به مخاطباتون نشون بدید

بعضی وقتا، غذاخوریا و رستورانا از رقبای خود جدا نیستن و به واقع ویژگی منحصر به فردی ندارن. با این حال اسلوگان به خاطر برجسته کردن تفاوت رستوران شما با رقبایش طراحی میشه. و یکی از روشای خوب واسه نشون دادن وجه تمایزتان اون هستش که عنوان کنین چه امکاناتی واسه مشتری هاتون جفت و جور میکنین، از محیط رستوران گرفته تا چگونگی سرویس دهی و کیفیت مواد اولیه و …
نوشتن شعار تبلیغاتی رستورانی رو یادتون نره. وجود متن تبلیغاتی شما رو تو ذهن مخاطبان موندگار میکنه و هم اینکه با این روش راحت تر خود رو به مشتری هاتون معرفی میکنین و خود رو از بقیه رستورانا جدا میکنین.

چگونه عکسهای تبلیغاتی از غذا بگیریم  (مبحث دوم)

عکسهای تبلیغاتی غذا جذاب ترین بخش عکسهای تجاری است. عکاسی از مواد غذایی روش ها و ترفندهایی خاص دارد که عکاسان حرفه ای از آنها استفاده می کنند.

اهمیت عکسهای تبلیغاتی غذا در تبلیغات

عکاسی از غذا و محصولات این صنعت تاثیر ویژه ای در فروش شرکت های تولید کننده این بخش دارد.
عکاسی تبلیغاتی مواد غذایی بهترین شیوه تبلیغ و معرفی برندهای صنایع غذایی است

مزایای عکاسی مواد غذایی در تبلیغات

تصور کنید محصول جدیدی در بخش صنایع غذایی تولید و به بازار عرضه شود.
مادامی که عکس جذابی از محصول تهیه و منتشر نشود اقبال کمتری برای فروش خواهد داشت.

عکاسی از غذا و محصولات این بخش مزایای متعددی برای برندهای تولید کننده خواهد داشت.

– معرفی مناسب محصولات غذایی به شکلی جذاب به بازار هدف
– معرفی برند و تولید کننده به شکلی حرفه ای
– کمک به بازاریابی مستقیم برای فروش بیشتر
– موثر در تبلیغات غیر مستقیم از طریق انتشار در شبکه های اجتماعی
– ترغیب مصرف کنندگان به استفاده از محصول
– افزایش فروش محصول

عکاسی از غذا، ژانری جذاب برای عکاسان تبلیغاتی

عکاسی مواد غذایی را شاید بتوان ژانری خوشمزه برای عکاسان تبلیغاتی معرفی کرد.
دلیل این موضوع ارتباط عکاس با سوژه های خوراکی است. سوژه هایی که باید با هنر خلاقیت و تکنیک به جذاب ترین حالت ممکن نمایش داده شود.

عکاسی مواد غذایی زیر شاخه عکاسی تبلیغاتی است.
به لحاظ اهمیتی که صنعت مواد غذایی داشته عکاسی این بخش بعنوان شاخه ای تخصصی در بین عکاسان شناخته می شود.

عکاسی از غذا به دلیل کار کردن با سوژه های خوراکی و معمولا رنگی مفرح است.
خروجی این سفارشات عکسهایی پر رنگ و لعاب همراه با جذابیت برای عموم مردم خواهد بود.

عکسهای تبلیغاتی غذا باید اشتهابرانگیز و ترغیب کننده باشد. به شکلی که ارتباطی قوی با مخاطب برقرار کرده و حس خوبِ استفاده از محصول را تداعی کند.
عکاسی مواد غذایی شامل طیف گسترده ای از سوژه های خوراکی می شود.
غذاهای سنتی، غذاهای بین المللی، فست فود ها، نوشیدنی ها، شیرینی و شکلات، بستنی و قهوه همگی از سوژه های این نوع سفارشات هستند.

عوامل مهم در تولید عکس تبلیغاتی مواد غذایی

عوامل مختلفی برای تهیه عکسهای حرفه ای از مواد غذایی تاثیرگذار هستند که بصورت خلاصه اشاره می کنم:

  • تجهیزات حرفه ای شامل دوربین، لنز و ابزارهای نورپردازی
  • دکور و فضاسازی متناسب با هر سوژه
  • اکسسوار مرتبط با هر سفارش
  • کانسپت و ایده عکس
  • خلاقیت
  • نورپردازی ویژه
  • انتخاب زاویه و ترکیب بندی مناسب
  • چیدمان و رنگ در عکسهای مواد غذایی
  • سرعت عمل در اجرا
  • ادیت حرفه ای عکس مواد غذایی

تجهیزات مناسب عکاسی مواد غذایی

استفاده از تجهیزات حرفه ای، مهمترین عامل تولید عکس با کیفیت است.
دوربین های حرفه ای SLR تا لارج فرمت که از سنسورهای با کیفیتی بهره مند بوده و انتخاب مناسبی برای این ژانر هستند.
کیفیت تصویر این دوربین ها امکان استفاده عکس ها در سایزهای بسیار بزرگ را مقدور می سازد.

لنزها هم تاثیر زیادی در کیفیت تصاویر و ایجاد جذابیت در عکسها دارند.
لنزهای ماکرو و تله که از دیافراگم های باز برخودارند با ایجاد عمق میدان کم تصاویری حرفه ای را خلق می کنند.
انتخاب لنز مناسب و با کیفیت تاثیر زیادی در تهیه عکسهای جذاب دارد.

دکور و اکسسوار در عکاسی مواد غذایی

دکور و لوازم جانبی یکی از مهمترین اجزاء عکسهای تبلیغاتی غذا هستند.
دکور بخش مهمی در عکاسی مواد غذایی است، چرا که می توان حس خاصی را به مخاطب القا کند.

دکور مناسب و فضا سازی واقعی حس حضور در صحنه را برای مخاطب ایجاد می کند.
این موضوع با تاثیر گذاشتن بروی بیننده به موفقیت تبلیغ کمک خواهد کرد.

برای تولید عکسهای حرفه ای از مواد غذایی دکورهای مختلفی نیاز هست.
از دکورهای ساده گرفته تا فضا سازی های سنگین که بنابر نوع سفارش و نیاز مشتری تهیه و اجرا می شود.

گاهی برای بعضی سفارشات نیاز به دکورسازی نبوده و می توان در فضای واقعی کارفرما عکسها را تهیه کرد.
عکاسی از غذا های مدرن بروی میز رستوران و عکسهای قهوه در فضای کافی شاپ بسیار جذاب خواهد بود.

در این نوع سفارشات استفاده از مدل انسانی از مزایای این سبک عکسها خواهد بود.
کافیست فقط بخشی از مدل تحت عنوان آشپز، گارسون یا باریستا در کارد قرار گیرد.

اکسسوار
با توجه به سوژه های مختلف در عکاسی از مواد غذایی لازم است اکسسوار متناسب با سوژه انتخاب کنید.
ظروف در عکاسی از غذا اکسسواری مهم بوده و باید به تناسب سفارشات انتخاب و استفاده شود. برای مثال استفاده از ظروف مدرن برای تبلیغ غذای سنتی ای مثل آبگوشت مناسب نیست.

نورپردازی در عکاسی مواد غذایی

نور نقش مهمی در تولید عکسهای هر ژانری دارد. اما نورپردازی هدفمند سوژه مهمترین دلیل خلق عکسهای متفاوت و حرفه ای است.
استفاده مناسب از تکنیک های نورپردازی وجه تمایز عکاس حرفه ای از آماتورها است.

ایده های مختلفی را برای نورپردازی عکسهای غذا می توان اجرا کرد.
قرار دادن پارچه ای با سوراخ های متعدد در جلوی نور اصلی باعث ایجاد سایه روشن در بخش های مختلف دکور می شود.
این تکنیک اگر درست اجرا شود حس تابش نور طبیعی از پشت پنجره را تداعی می کند.

تاباندن نور موضعی بروی سوژه هایی مثل غذاهای چرب، سبزیجات تازه و مرطوب حس تازگی را نمایش می دهد.
گاهی استفاده از نور طبیعی روز انتخاب مناسب تری است. این نور حس فضای واقعی در عکس ایجاد می کند.

ترکیب بندی در عکاسی از مواد غذایی

ترکیب بندی مناسب از ملاک های عکسهای حرفه ای است. ترکیب بندی در عکسهای تبلیغاتی مواد غذایی هم اهمیت ویژه ای دارد.
کادرهای بسته انتخابی مناسب برای عکسهای غذایی است. نیازی نیست بخش های کامل دکور و اکسسوار در کادر قرار گیرند.

انتخاب زاویه مناسب برای هر سوژه و استفاده از کادرهای خلاق جذابیت عکسهای این بخش را بیشتر می کند. عکاسی زاویه بالا از مواد غذایی همیشه جذاب بوده، اما سلیقه در چیدمان نکته مهم این سبک عکسها است.
عکاسی از شیرینی جات با زاویه پایین و دیافراگم باز منجر به عمق میدان کم و جذابیت بیشتر عکس خواهد شد.

ایده پردازی در عکاسی از غذا

عکسهای تبلیغاتی مواد غذایی با در نظر گرفتن اهداف و کاربرد آنها تهیه می شوند.
گاهی با هدف طراحی بسته بندی، گاهی برای تبلیغ یک برند بروی بیلبورد و موارد متعدد دیگر

اهداف استفاده از عکسهای تبلیغاتی هر چه که باشد باید مفهومی را به مخاطب منتقل کند.
ایده ها و مفاهیم عکسها باعث تاثیرگذار بودن و موفقیت تبلیغ می شود.

ایده پردازی ابزاری مهم برای نشان دادن مفاهیم و تفکرات تولید یک محصول است.
عکاسی مواد غذایی هم نیازمند ایده پردازی و ارائه کانسپت به مخاطب است.

مراحل ایده پردازی عکسهای تبلیغاتی غذا با بررسی اهداف کارفرما انجام می شود.
برای ایده پردازی این سفارشات باید با نظرات و تفکرات سفارش دهنده آشنا شوید.

چیدمان در عکاسی از مواد غذایی

ایجاد ریتمی هماهنگ در عکس با استفاده از چیدمان عناصر و سوژه از مزایای عکسهای موفق است.
نوع چیدمان دکور، اکسسوار و سوژه نسبت به هر سفارش متفاوت است و باید با دقت و حوصله انجام شود.

خلاقیت و سلیقه در چیدمان عکسهای غذا مهمترین امتیاز برای عکاس است.
خلاقیت در این بخش باعث می شود در هر سفارش عکسهایی متفاوت از قبل تهیه کنید.

رنگ نقش مهمی در عکاسی از مواد غذایی دارد.
استفاده از اکسسوار رنگی جذابیت بیشتری به عکسهای مواد غذایی می دهد.
ظروف رنگی و یا سبزیجات تازه در کنار مواد غذایی می تواند به عکس رنگ و لعابی مضاعف ببخشد.

سرعت عمل در عکاسی مواد غذایی

یکی از چالش های عکاسی مواد غذایی برخورد با سوژه های غذایی حساس به دما است.
سوژه هایی مثل بستنی، سبزیجات و بعضی مواد غذایی پخته شده تحت تاثیر دمای محیط تغییر شکل می دهند.

برای جلوگیری از این مشکل چند راهکار وجود دارد که در زیر توضیح داده ام:

– دمای محیط را با دمای مناسب برای سوژه تطبیق دهید.
– سوژه ها را بعد از آماده کردن دکور و انتخاب زاویه در کادر قرار دهید.
– هنگام عکاسی سرعت عمل به خرج دهید.

ادیت در عکاسی مواد غذایی

برای تهیه عکسهای حرفه ای باید از فرمت خام استفاده کنبد.
مزیت فایل RAW باز بودن دست ادیتور برای ویرایش های نرم افزاری سنگین و زمانبر است.

ادیت معمولا در عکاسی از مواد غذایی متفاوت از سایر سفارشات است. مراحل ادیت عکسهای مواد غذایی با ظرافت و تکنیک های متفاوتی انجام می شود.

تعادل رنگ عکس از اصولی ترین موارد در بخش ادیت عکس های مواد غذایی است.
عکسهایی با مشکل ته رنگ که باعث می شود رنگ سوژه واقعی نباشد تصاویر موفقی برای تبلیغات نیستند. استفاده از افکت های نرم افزاری در بعضی سفارشات حسی دراماتیک را در عکس ایجاد می کند و باعث جلب توجه بیشتر بیننده خواهد شد. اما باید توجه کرد که این افکت ها مناسب هر نوع سوژه ای نیست.

خلاقیت اصل مهم در عکاسی از مواد غذایی

تمام موارد ذکر شده عوامل مهمی برای تولید عکسهایی حرفه ای در بخش صنایع غذایی است.
اما خلاقیت نکته مهمتر و کلید موفقیت در عکاسی از مواد غذایی خواهد بود.

خلاقیت را در اکثر مواردی که ذکر شد می توان جای داد، خلاقیت در نورپردازی، چیدمان، ترکیب بندی و ایده پردازی
خلاقیت در عکسهای مواد غذایی یک محصول می تواند پل موفقیت برند مذکور باشد

(1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها