آموزش بازاریابی و تبلیغات

راه های افزایش فروش در اینستاگرام

راه های افزایش فروش در اینستاگرام

راه های افزایش فروش در اینستاگرام

فروش در اینستاگرام فعالیتی است که در چندین سال اخیر به شکل وسیعی دنبال شده است. برای افزایش فروش در اینستاگرام باید راهکار های مناسبی به کار ببریم تا به نتیجه مطلوبی برسیم. در ادامه راهکار هایی به شما معرفی میکنیم که میتواند کارآمد باشد.

● اکانت کسب و کار داشته باشید

اولین و مهمترین کار برای ایجاد فضایی برای فروش در اینستاگرام، ساخت اکانت بیزینس است؛ زیرا که امروزه بسیاری از مشتریان به جای جست و جوی محصول مورد نظر خود در گوگل، از اینستاگرام استفاده میکنند. برای اکانت خود وقت بگذارید و به عکس پروفایل و بیوگرافی خود زیاد توجه کنید زیرا که این موارد معرف کسب و کار شما هستند. همچنین اگر وبسایت فعالی دارید میتوانید لینک آن را در بیوگرافی خود قرار دهید تا امکان بازدید مشتریان از سایت خود را فراهم کرده باشید و اتفاقات مربوط به برندتان را پیگیری کنید.

● تبلیغ کنید

یکی از مهمترین روش های فروش در اینستاگرام، استفاده از تبلیغات است. پس از ساخت اکانت، شما میتوانید تصمیم بگیرید که برای کسب و کار خود تا چه اندازه می خواهید هزینه کنید؛ به چه نوع تبلیغاتی نیاز دارید و مدت زمان مورد نظر شما برای تبلیغ چقدر است. میتوانید از اینفلوئنسرها کمک بگیرید و مخاطبان جدیدی جذب کنید. بازاریابی از طریق اینفلوئنسرها، در اینستاگرام رشد و گسترش بیشتری دارد.همچنین می توانید به جای هزینه ی اینفلوئنسری از سایت ها اقدام به خرید فالوور کنید. علاوه بر خرید فالوور برای دیده شدن بیشتر پست هایتان و ورود به اکسپلور باید لایک هم خریداری کنید. سایت هایی وجود دارند که می توانید از آن ها لایک اتوماتیک خریداری کنید و آن ها به صورت اتوماتیک هرتعداد پستی که شما تعیین می کنید را لایک می کنند.

● عکس ها و ویدیوهای با کیفیت از محصولات خود منتشر کنید

اینستاگرام یک شبکه ارتباطی تصویری است. پس تصاویر و کیفیت آنها در جذب مخاطب بسیار موثر است. حتی اگر دوربین حرفه ای یا تیم متخصص برای عکاسی در دسترس شما نیست، سعی کنید با گوشی هوشمند خود عکس های مناسب با پس زمینه ساده بگیرید. بهتر است تصاویر را از زوایای مختلف محصول تهیه و منتشر کنید تا مخاطبان راحت تر بتوانند با محصول شما آشنا شوند. در واقع هرچه کیفیت تصاویر شما بیشتر باشد، مخاطب تمایل بیشتری برای ماندن در پیج شما دارد. همچنین شما میتوانید علاوه بر عکس، ویدیو هم منتشر کنید. ویدیو های اینستاگرام جذابیت بیشتری نسبت به عکس ها دارند. باید توجه کنید که ویدیو ها کوتاه و تاثیرگذار باشند و در چند دقیقه اول مخاطب را به خود جذب کنند. از آنجایی که فیلم های اینستاگرام به طور پیش فرض بی صدا هستند، آپشن زیرنویس را به آنها اضافه کنید.با این کار افراد ناشنوا هم میتوانند از محتوای ویدیویی شما بهره ببرند. برای ایجاد حس نزدیکی میان خود و مخاطب و جلب اعتماد او، بخش هایی از پشت صحنه ویدیو ها را پخش کنید.

● کپشن حرفه ای بنویسید

اگر تصویر جذاب اما کپشن ضعیفی داشته باشید، پست شما به خوبی دیده نخواهد شد. کپشن حکم ورودی را دارد و مانند یک ویترین در اینستاگرام عمل میکند. بنابراین باید به آن بسیار توجه داشت. نوشتن حرفه ای و بی نقص کپشن ها نقش بسیار مهمی در افزایش فروش در اینستاگرام دارد. در کپشن می توانید اطلاعات بسیار خوبی درباره محصول بنویسید و مخاطب را به تعامل با خود، بازدید از سایت و خرید تشویق کنید.

● مرتب استوری بگذارید

اگر میخواهید به طور مرتب با مخاطبان خود ارتباط داشته باشید و محتوای خود را به آنها ارائه دهید، مرتب استوری بگذارید. استوری ها نسبت به پست ها میتوانند بیشتر دیده شوند. از این طریق می توانید مخاطبان را به راحتی و به شکل مستقیم به پست های صفحه یا وبسایت خود مرتبط کنید. امکان هایلایت کردن و ماندگاری استوری ها میتواند آنها را برای همیشه در پیج شما نگه دارد.

● از ایموجی استفاده کنید

سعی کنید در کپشن ها، کامنت ها و دایرکت های خود از انواع ایموجی ها استفاده کنید. این کار باعث ایجاد صمیمیت در مخاطب می شود و به محبوبیت پیج شما کمک میکند.

● در پاسخگویی سریع باشید

زمانی که شما پیجی را برای تجارت و فعالیت های مربوط به آن راه اندازی میکنید، پاسخگویی به مخاطب و مشتری داری حرف اول را کارتان می زند؛ زیرا هر فعالیتی که درون پیج شما صورت می گیرد، به طور مستقیم به مخاطبان آن وابسته است. بنابراین بهتر است پرسش ها و ابهامات، اطلاعات مربوط به محصول و کامنت های مثبت و منفی را به سرعت پاسخ دهید. به این ترتیب تعامل خوبی میان شما و مشتریان ایجاد می شود و دید مثبتی نسبت به کارتان شکل می گیرد.

● خوش برخورد باشید

برخورد مناسب، صبورانه و با حوصله، مهمترین ملاک برای افزایش فروش در اینستاگرام است. هنگامی که مخاطبان تجربه خرید لذت بخشی از برند شما داشته باشند، مجددا به سوی شما باز میگردند. این روند باعث میشود که رفته رفته به مخاطبان وفادار شما تبدیل شوند. بنابراین سعی کنید با مخاطبان خوش برخورد باشید و با صبر و حوصله رفتار کنید.

درآخر

اینستاگرام یک پلتفرم پرطرفدار و البته اثرگذار در زمینه کسب و کار و بیزینس است. با استفاده از این برنامه میتوانید تعامل خوبی با کاربران و مخاطبان ایجاد کنید. به ثمر رسیدن هر کاری، به ویژه در بخش بیزینس نیازمند صبر و حوصله و تلاش مستمر است. بهتر است برای بدست آوردن تجربه در فروش اینترنتی به ویژه در اینستاگرام از ترفند های بالا در کنار موارد دیگر کمک بگیرید. شما چه مواردی را برای افزایش بهره وری در فروش از طریق اینستاگرام پیشنهاد می دهید؟

(2 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها