آموزش بازاریابی و تبلیغات

تکنیک‌های موثر برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی

تکنیک‌های موثر برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی

تکنیک‌های موثر برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی

تکنیک‌های موثر برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی

آیا تا کنون به این فکر کرده‌اید که برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی چه راهکارهایی وجود دارد؟

در این فرصت نگارشی از 10 راهکار عملی و کاربردی و البته اثربخش برای بالا بردن میزان فروش یک فروشگاه آنلاین با شما خواهیم گفت.

افزایش فروش فروشگاه اینترنتی دغدغه بسیاری از صاحبان کسب و کار است. آنها می‌خواهند برای فروش آنلاین با برترین ترفندهای فروش اینترنتی آشنا شوند و با داشتن یک آنلاین شاپ واقعی و موفق، بهترین مسیر را برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی طی کنند و بهره برداری مناسبی از آن داشته باشند. بدون تردید با افزایش فروش آنلاین می‌توان مدعی شد که به هدف نزدیک شده‌ایم.

افزایش فروش اولین دغدغه و خواسته هر فروشگاه آنلاین نوپا و یا قدیمی است. یکی از دغدغه‌های همیشگی فروشگاه‌های اینترنتی آنست که چه روش‌هایی برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی وجود دارد.

برای بهبودی فرآیند رشد کسب و کار و داشتن آگاهی از سریعترین روش‌های افزایش فروش اینترنتی بهتر است از تجربیات افراد متخصص الگوبرداری کنیم و روش‌ها و استراتژی‌هایی را که بسیاری از افراد با عمل کردن به آنها توانسته‌اند فروش فروشگاه اینترنتی خود را افزایش دهند آزمایش کنیم.

افزایش فروش فروشگاه اینترنتی ساده نیست اما وقتی نگاهی پیچیده و نزدیک به غیرممکن به آن داشته باشیم، این هم یک اشتباه است، در عرصه فروش آنلاین باید مراقب موانعی باشیم که معمولا بر سر راه قرار می‌گیرند.

کارفرما یا صاحبان ایده که با ترفندهای فروش اینترنتی آشنا هستند، قدم‌های بلندی در راه رسیدن به افزایش فروش آنلاین برداشته‌اند.

ادمینی که برای موفقیت یک فرایند یا مجموعه آنلاین شاپ فعالیت می‌کند، برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی مسیر سختی را طی می‌کند و سخت تر از آن شاید حفظ شرایط پایدار فروش باشد.

در بحران اقتصادی اخیر آمریکا بعضی از شرکت‌ها حتی از زمان‌های دیگر هم بیش‌تر سود کردند و این موضوع فقط به‌خاطر هوشمندی آن کسب و کار و تکنیک فروش برنامه ریزی شده از قبل بوده است.

افرادی که می‌خواهند در همه حوزه‌ها و همه گروه مخاطبان فعالیت کنند به هیچ عنوان در فروش موفق نخواهند شد.

این افراد همیشه با خود می‌گویند که چرا فروش ندارم در صورتی‌که نمی‌دانند علت فروش کم آن‌ها عدم تمرکز بر کالا و گروه مشتریان است.

کسانی‌که با مبانی فروش آشنایی دارند می‌دانند که بخش‌بندی مشتریان یکی از مهم‌ترین مواردی است که در بحث بازاریابی برای فروشگاه اینترنتی وجود دارد.

در بسیاری از مواقع علت نفروختن محصول، به شخص مشتری مربوط نیست و دقیقا به‌خاطر نحوه غلط تعامل ما با مشتریان است.

سعی کنید ابتدا دافعه‌های کسب و کارتان را از بین ببرید و سعی کنید مشتریان را به سمت خود جلب کنید و در گام‌های بعدی سعی کنید مصحولات‌تان را به آنها بفروشید.

البته قضیه‌ فراری دادن مشتری به همین جا ختم نمی‌شود و در بعضی موارد بعد از خرید ناموفق و یا یک تجربه بد خرید، مشتری سعی می‌کند از شما دور شود و دیگر از شما هیچ خریدی را نداشته باشد.

شما به‌عنوان یک کسب و کار موفق باید سعی کنید مشتریان‌تان را در هر مرحله از خرید راضی نگه دارید

به‌عنوان صاحب یک کسب و کار باید تمامی مشکلات مشتریان‌تان را با آرامش پاسخ‌ دهید و حتی اگر تعداد مشتریان شما زیاد است باید یک یا چند نفر متخصص را استخدام کنید و آن‌ها را مسئول پاسخ‌گویی به سوالات مشتریان کنید تا بتوانید ارتباط خوبی با مشتریان‌تان داشته باشید.

می‌توانید برای رضایت هرچه بیش‌تر مشتریان‌تان از سیستم ارتباط با مشتری مناسب یا همان CRMاستفاده کنید که نقش بسیار موثری در ارتباط شما با مشتریان‌تان دارد.

شفافیت معجزه می‌کند و در روزگار اقتصادی کنونی برای مشتریان سخت پسند که به دنبال اقتصادی ترین حالت ممکن برای خرید هستند، این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد.

تکنیک‌های موثر برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی

برای فروش اینترنتی خوب و موفق و به طور کلی افزایش فروش فروشگاه اینترنتی باید تمامی تئوری‌ها را در این مسیر جدی گرفت.

فروش آنلاین ساده نیست اما اگر قوانین آن به درستی رعایت شود از فضای حدس و گمان و شانس به دور است و حساب و کتاب خاص خودش را دارد. باید با ترفندهای فروش اینترنتی آشنا شد و برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی و آنلاین شاپ بهترین راه را برای حرکت به سمت فروش بیشتر و به طور کلی افزایش فروش آنلاین انتخاب کرد.

ادعایی نکنید که نتوانید آن را انجام دهید و از اغراق کردن و تعریف بیجا به شدت دوری کنید. کاربران و مشتریان امروزی هوشیار بوده و فریب چنین وعده‌هایی را نمی‌خورند. بنابراین صادق باشید و سعی کنید در تمام بخش‌های تجارت خود بی‌پرده و بدون حاشیه فعالیت داشته باشید.

کاربران و مصرف کنندگان به تجارت‌های کوچک نیز اهمیت داده و آن ها را به خاطر ارائه خدمات شخصی سازی شده تر و موارد مشابه در اولویت قرار می‌دهند.

سوالی مهمی که باید پرسیده شود این است که چطور یک وب سایت فروشگاهی می خواهد افزایش فروش آنلاین داشته باشد، ولی قیمت محصولات خود را همان ابتدای کار به کاربر ارائه نمی کند؟

پس اینکه انتظار داشته باشد کاربر به او اعتماد کند، کاملا امری بیجاست؛ چراکه او به مشتری هایش در همین ابتدای کار اعتماد نداشته و صداقت کافی ندارد.

تمرکز مهم‌تر از هر چیزی است. به جای تلاش برای راضی کردن تمام کسانی که از سایت شما بازدید می‌کنند، و ارائه‌ تعداد زیادی از محصولاتی که توضیح بسیار اندکی برای هر کدام از آنها آمده است، اگر تنها یک محصول یا یک مجموعه از محصولات مرتبط را ارائه دهید، در حقیقت بر مجموعه‌ای مهم و کلیدی از مزایا تمرکز کرده و به تمام پرسش‌ها و تردیدهای احتمالی بازدیدکنندگان در مورد محصول خود پاسخ‌‌‌ می‌دهید.

هر نوع محصول نسبت به قیمت، ماهیت و مخاطبان هدفش، چرخه فروش متفاوتی دارد. در حالت عادی مخاطب جدید حاضر نیست 7 میلیون تومان پولش را بدون شناخت قبلی در سایت شما و برای خرید دوره آموزشی‌تان پرداخت کند.

در مقابل، همین مشتری مقاومت خاصی برای پرداخت 30 هزار تومان و خرید یک کادوی کوچک از سایت شما ندارد. پس نسبت به نوع محصولتان باید مشخص کنید که چرخه محصول به چه صورت باشد؟ مشتری از چه طریق وارد سایت شما شود و بعد از چه مدت محصولتان را بخرد؟

گاهی توضیحات صفحه محصول، به‌اندازه کافی مخاطب را برای خرید قانع نمی‌کند. برای جلب بیشتر اعتماد و توجه او، پیشنهاد می‌کنیم در ازای گرفتن نشانی از کاربر مانند ایمیل، یک ویدیوی آموزشی یا کاتالوگ رایگان در اختیار او قرار دهید. با این کار، یک سرنخ از کاربر نیز به‌دست آورده‌اید.

قبل از خرید همواره در ذهن مشتری، یک ترس و مقاومت وجود دارد؛ حالا کافی است یک مشکل در صفحات پرداخت سایت‌تان وجود داشته باشد یا یک بهانه به او بدهید تا کلا از خرید منصرف شود.

فرآیند خرید را تا جای ممکن برای او ساده کنید؛ برای نهایی شدن خرید از حداقل تعداد مراحل استفاده کنید؛ نیازی نیست برای خرید همۀ مشخصات را دریافت کنید. تا جای ممکن فیلدهای پرداخت را ساده کنید تا مشتری در سریع‌ترین زمان ممکن آنها را پر کند و بدون تأخیر وارد صفحه پرداخت بانکی شود.

از کلمه مناسب استفاده کردیم چون موضوع کم یا زیاد بودن متن نیست، گاهی دو جمله مهم و جذاب همه سوالات را پاسخ می‌دهد و گاهی سه پاراگراف طولانی هم توان پاسخگویی ندارند، بنابراین باید محتوای مناسب برای یک محصول تولید کرد که معمولا کم هم نیست!

در واقع بهتر است طوری درباره محصول خود توضیح بدهید که مشتریان حتی وقتی قصد خرید هم ندارند به یاد داشته باشند که توضیحات وب سایت شما یا اینستاگرام شما برایشان مفید خواهد بود.

خیلی بهتر است که مشتری همان ابتدای راه متوجه هزینه‌های اضافی هنگام پرداخت باشد، هزینه‌هایی که وقتی در انتهای مسیر خرید آنها را مشاهده می‌کند حس بسیار بدی به او منتقل خواهد کرد، مواردی مثل مالیات بر ارزش افزوده، هزینه پیک و حمل و نقل، هزینه یک ماده اولیه خاص که به تازگی گرانتر شده و یا بسته بندی و غیره

مطمئن باشید نمایش ندادن هزینه‌های اضافی به مشتری، آنهم در ابتدای کار، فروش‌تان را بیشتر که نمی‌کند، هیچ؛ ممکن است به خاطر آن تعدادی از مشتریان‌تان را هم از دست بدهید.

البته هدف نهایی این است که هواداران شما دست به خرید بزنند اما لقب آنها خریدار نیست، آنها دوستان و مشتریان وفادار شما هستند و حتی با یک لایک ساده در صفحه اینستاگرام به شما لطف کرده‌اند، تماشای قدردانی از این لطف واجب است و به مخاطب شما حس بسیار خوبی می‌دهد. مراقب باشید الزاما مخاطب شما به خریدار تبدیل نشود بلکه به جمع هواداران شما اضافه شود.

یکی از محصولات خود را با تخفیف در معرض دید و فروش قرار دهید. چیزی که باعث می شود کاربران به خرید آن محصول یا سرویس سوق پیدا کنند، احساس اورژانسی بودن این پیشنهاد است. در چنین حالتی شما باید با تعیین کردن یک زمان مشخص، اعلام کنید که این تخفیف به زودی به اتمام می رسد تا کاربران با دیدن این اطلاعیه، بیش از پیش روی خرید آن تمرکز کنند.

کاربران حس می کنند که ممکن است محصول مورد نظر به زودی به اتمام برسد. همین موضوع باعث می شود تا کاربران ترغیب شده و به صفحه آن محصول مراجعه کنند و قبل از اینکه موجودی آن محصول به اتمام برسد آن را خریداری کنند.

در بسیاری از مواقع، تنها دلیل خرید نکردن مشتریان، نبود ضمانت برای خرید است. هنوز هم اغلب کاربران اینترنتی خرید آنلاین را مملو از ریسک می‌دانند. در این حالت در بیشتر مواقع، کاربران به خاطر عدم ضمانت معتبر از خرید خود صرف نظر می‌کنند. اولین دلیل این ترس و بی اعتمادی و قبول نکردن ریسک خرید به خاطر مسئله مالی و خطر احتمالی از دست رفتن پول در ازای هیچ چیز است.

باید برای مقابله با این مسئله و اطمینان خاطر دادن به کاربران، سیستم پشتیبانی حرفه ای و بازگشت پول خرید در صورت عدم رضایت را در اختیار مشتریان قرار دهید. درواقع می‌توان اذعان داشت که سرنوشت تجارت شما در این حوزه با چنین مسئله‌ای گره خورده است. حتی کوچک ترین خریدها نیز برای کاربران شامل این پارامترها می‌شوند.

خیلی از مشاغل فعال در حوزه بازاریابی اینترنتی به خاطر بی توجهی به این مسئله با مشکلات بسیار زیادی رو به رو شده اند. بسیاری از این تجارت ها به اشتباه فکر می کنند که مشتریان از مشخصات و جزئیات محصولات و سرویس هایی که این فروشگاه ها ارائه می‌کنند مطلع هستند و مراجعه کاربران به وب سایت آن ها نشان از دانش و علم آن ها نسبت به محصولات مورد نظر است.

حقیقت این است که تقریباً اغلب کاربران و مخاطبین یک فروشگاه اینترنتی قبل از هر چیز به دنبال اطلاعات کافی از محصول یا سرویس مورد نظر خود هستند.

فراموش کردن و بی توجهی به مشتریان بعد از اتمام سفارش از بدترین عاداتی است که خیلی از فروشگاه های آنلاین آن را مرتکب می شوند. اتفاقاً نکته اینجاست که کار اصلی شما در واقع بعد از اولین سفارش مشتریان شروع می‌شود.

کوپن همیشه از اجزای اصلی تبلیغات خرده‌فروشی‌های آنلاین بوده است. بنابراین نیازی نیست که درمورد قدرت آن چیزی بگوییم. شما همیشه دیده‌اید که از بزرگترین فروشگاه‌های اینترنتی ایران تا نوپاترین آن‌‌ها همواره در حال ارائه کدهای تخفیفی به مناسبت‌ها و روش‌ها و بهانه‌های گوناگون هستند.

(1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها