آموزش بازاریابی و تبلیغات

۸ تکنیک تخفیف برای افزایش فروش

۸ تکنیک تخفیف برای افزایش فروش

بازاریاب هایی که من می شناسم در  مورد تخفیف نظرات متفاوتی دارند. برخی از آن متنفرند. برخی آن را دوست دارند.

تخفیف‌ها، پیشنهادات وفادارسازی و سایر استراتژی‌های قیمت‌گذاری مشابه ممکن است به نظر برسد که به سود شما آسیب می‌زند، اما آنها یک روش تجاری رایج هستند که منفعت های زیادی هم برای شما دارند.

یک فروش خوب که با برنامه ریزی انجام شده باشد می تواند به جذب مشتریان و افزایش نرخ فروش شما کمک کند.

البته افرادی هم که مخالف تخفیف هستند قطعا دلایل خود را دارند.

قبل از اجرای هر گونه پیشنهاد ویژه و کاهش قیمت ها به امید افزایش فروش، ابتدا باید ساختار قیمت گذاری خود را برنامه ریزی کرده و بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که از حاشیه سود خود محافظت می کنید و دچار ضرر نخواهید شد، چون فروش بدون برنامه فاجعه است.

در اینجا فقط چند مرحله از اقدامات اساسی برای برنامه ریزی استراتژی های تخفیف و قیمت گذاری را برای شما آورده ایم:

حاشیه سود خود را شناسایی کنید

نقطه ای را برای قیمت تخفیف خود شناسایی کنید که همچنان سود شما را تضمین می کند

به دنبال کارهایی باشید که رقبای شما انجام می دهند و آنها را بررسی کنید، از جمله پیشنهادات تخفیف آنها و تبلیغات مشابه

به راه های دیگری برای افزایش فروش بدون نیاز به متوسل شدن به قیمت گذاری پایین فکر کنید

مشخص کنید چه زمان هایی در طول سال به طور معمول فروش افت دارد؟

هنگامی که این مراحل را انجام دادید، سپس می توانید این استراتژی های تخفیف و فروش را امتحان کنید. و نگران نباشید، برخی از این تکنیک ها ممکن است عقل سلیم را به چالش بکشند، اما…

اگر شما هم مثل من هستید، احتمالاً در مقطعی از خود پرسیده اید که چرا خرده فروشان به خود زحمت می دهند تا ۱۰۰۰ تومان از قیمت محصولات خود را کاهش دهند و قیمت آن را ۴۹ هزار تومان و ۹۹ هزار تومان قیمت گذاری کنند.

پاسخ این سوال به روانشناسی قیمت گذاری مربوط می شود.

به این روش قیمت گذاری روانی یا قیمت گذاری جذاب گفته می شود. این یک استراتژی قیمت گذاری است که مبتنی بر این ایده است که قیمت گذاری تأثیر روانی بر تصمیمات خرید افراد دارد.

به احتمال زیاد، شما هم قربانی این روش شده اید. حتی اگر یک محصول ۹۹ هزار تومان قیمت داشت، این احتمال وجود دارد که شما همچنان معتقد باشید که بسیار ارزان تر از ۱۰۰ هزار تومان است.

در حالی که قیمت گذاری روانشناختی ممکن است بیشتر حدس و گمان به نظر برسد تا علم واقعی، مطالعات روی این پدیده روانی نشان می دهد که کار می کند.

ارائه تخفیف بر اساس درصدهای مشخص یکی از محبوب ترین راه های تشویق به خرید است.

درصدی که انتخاب می کنید واقعاً بستگی به میزان فروش شما دارد.

به عنوان مثال، می‌توانید با ارائه تخفیف‌های کوچک ۵ تا ۱۰ درصدی، به راحتی در بخش ایمن باقی بمانید، و برای خریدارانی که در آستانه تصمیم‌گیری خرید هستند و فقط نیاز به تلنگر در جهت درست دارند، جذابیت ایجاد کنید.

از سوی دیگر، اگر می‌خواهید مشتریان بیشتری را ترغیب کنید، تخفیف‌های ۲۵، ۵۰ و ۷۰ درصدی عالی هستند که البته ممکن است باعث شوند هزینه زیادی متحمل شوید.

در مواردی مانند این تخفیف ها بهتر است که از آن برای محصولات کم فروش و قدیمی استفاده کنید، ممکن است خلاص شدن از شر این محصولات قدیمی مقرون به صرفه تر باشد.

ایجاد رویدادهای ویژه در وهله اول دلیل موجهی برای ارائه تخفیف به شما می دهد که بدون کم کردن ارزش محصولاتان بتوانید مشتریان بیشتری را جذب کنید.

این به نوبه خود تأثیری بر ایجاد تبلیغات برند و ایجاد انتظارات در بین مخاطبان شما دارد. مخاطبان شما متوجه خواهند شد که در هر فصلی از سال، شما چیز خاصی را پیشنهاد خواهید کرد.

رویدادها می توانند حول تعطیلات، سالگردها، نقاط عطف برند یا تقریباً هر مناسبتی که ارزش جشن گرفتن داشته باشد، بچرخد.

در سال 2014، BI Intelligence گزارشی توسط UPS و comScore منتشر کرد که نشان می‌داد علت اصلی رها شدن سبد خرید آنلاین زمانی که خریداران کالاهایی را به سبد خرید اضافه می‌کنند اما قبل از نهایی کردن خرید آن را ترک می‌کنند، هزینه‌های حمل و نقل است که مشتری انتظار آن را ندارد.

حمل و نقل رایگان ممکن است به نظر برسد که هزینه ها را افزایش می دهد و بر سود تأثیر منفی می گذارد، اما دلایل خوبی برای ارائه آن وجود دارد.

ارائه این سطح از انگیزه، به خریداران دلیلی برای خرید می دهد و هنگامی که آنها خرید کردند، اکنون میتوانند مشتری وفادار شما باشند. به کل خریدهای مادام العمری که مشتری انجام خواهد داد و اینکه چگونه موفقیت آینده شما را شکل می دهد فکر کنید.

قبل از انجام این کار، ضروری است که طول عمر مشتری خود را بدانید.

بیش از هر چیز دیگری، خریداران می‌خواهند معامله خوبی داشته باشند و از اینکه سود کرده اند اطمینان حاصل کنند.

هدایای رایگان راهی عالی برای ایجاد علاقه بین مخاطبان و شماست. در صورت استفاده صحیح، این هدایا می توانند اندازه سفارش را افزایش دهند و به حرکت محصول راکد کمک کنند.

در مورد اینکه چه نوع هدایای رایگانی ارائه دهید، چیزی ارزشمندتر از کوپن در نظر بگیرید. این نوع پیشنهادها معمولاً فقط زمانی قابل بازخرید هستند که مشتری خریدی انجام دهد یا مبلغ مشخصی را خرج کند.

به عنوان یک قانون کلی، هدایایی با ارزش ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان بدهید. اینها می توانند اقلام مهم یا اقلام کوچکی باشند که مشتریان ممکن است به خرید آنها فکر نکنند، اما به هر حال از داشتن آنها لذت خواهند برد.

اگرچه پیشنهادات ویژه هفتگی و ماهانه استراتژی های فروش قدیمی هستند، اما راه بسیار خوبی برای تقویت وفاداری مشتری هستند.

پیشنهادهایی که به طور مرتب اتفاق می‌افتد، خریداران موجود را تشویق می‌کند تا دلیلی برای بازگشت و دیدن پیشنهاداتی که برای آنها در نظر گرفته‌اید، داشته باشند.

زمانی که لیست مشترکین به درستی جمع آوری شود، ابزار بازاریابی قدرتمندی برای خرده فروشان آنلاین ایجاد می شود.

با ایجاد انگیزه برای ثبت نام در کمپین باشگاه مشتریان خود با استفاده از تخفیف یا پیشنهاد ویژه، نه تنها نرخ تبدیل خود را بهبود می بخشید، بلکه اطلاعات یک مشتری بالقوه را نیز به دست می آورید.

اگر در انتشار اخبار کسب و کار خود به صورت آنلاین یا آفلاین مشکل دارید، می توانید به بازدیدکنندگان و مشتریان فعلی خود انگیزه بدهید تا سایت و محصولات شما را در شبکه های آنلاین و آفلاین خود به اشتراک بگذارند و در ازای آن می توانید یک پیشنهاد یا تخفیف ویژه ارائه دهید.

ممکن است این یک تکنیک بازاریابی رسانه های اجتماعی رایگان نباشد، اما راهی کارآمد برای ایجاد علاقه از طریق تبلیغات دهان به دهان است.

تکنیک های تخفیف و تبلیغات ویژه چندین مزیت از جمله افزایش فروش، حجم بالای جابجایی محصول و تعامل با مشتری را ارائه می دهند.

در حالی که چشم انداز جذب مشتریان جدید و افزایش سود وسوسه انگیز به نظر می رسد، درک این نکته مهم است که همه مشاغل – آنلاین یا آفلاین – توانایی ارائه این پیشنهادات ویژه را ندارند.

به عنوان مثال، کسب و کار شما ممکن است یک شرکت B2B باشد و مشتریان آن بیشتر نگران کیفیت باشند تا قیمت. علاوه بر این، کسب‌وکار شما ممکن است منابعی برای ارائه تخفیف بدون ضربه زدن به سود نداشته باشد.

قبل از هر چیز دیگری، مطمئن شوید که یک هدف روشن از تبلیغات خود دارید تا از آنها به طور موثر برای رسیدن به اهداف و جذب مشتریان استفاده کنید. همیشه قبل از اجرای آنها نسبت هزینه به سود این تبلیغات را بسنجید و با یک مشاور کسب و کار مشورت کنید.

تکنیک های تخفیف شما چیست؟ کدامیک بیشترین موفقیت را داشته؟ با ما در ارتباط باشید تا تکنیک های تخفیف کسب و کار شما را بررسی کنیم.

 

 

 

 

منبع : وب سایت ویرگول

(4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.