آموزش بازاریابی و تبلیغات

آیا باید از تحلیل کسب و کار در بازاریابی استفاده کرد؟

آیا باید از تحلیل کسب و کار در بازاریابی استفاده کرد؟

آیا باید از تحلیل کسب و کار در بازاریابی استفاده کرد؟
آیا باید از تحلیل کسب و کار در بازاریابی استفاده کرد؟

آیا باید از تحلیل کسب و کار در بازاریابی استفاده کرد؟ آیا ارزش دارد یا صرفاً وقت تلف کردن است؟ بازاریابی یک جنبه گران قیمت اما حیاتی برای هر کسب و کاری است، صرف نظر از اندازه یا صنعت. اگر مشکلی پیش بیاید، می توانید هزاران دلار را در کمتر از یک ساعت از دست بدهید!

تجزیه و تحلیل کسب و کار به شما کمک می کند تا مشکلات را درک کنید و حفره های کسب و کار خود را قبل از اینکه خیلی دیر شود ترسیم کنید. اما قبل از رسیدن به آنجا، باید اصول تحلیل کسب و کار و تحلیلگران کسب و کار را درک کنیم.

تجزیه و تحلیل کسب و کار یک روش تحقیق برای شناسایی نیازهای کسب و کار و ارائه راه حل های مناسب برای هر یک از مشکلات مرتبط است. محدوده راه حل از بهبود مدیریت فرآیند گرفته تا نرم افزار تا برنامه ریزی استراتژیک.

  

نیاز داشتن؟ خیر

آیا آن را به شدت توصیه می کنم؟ کاملا.

همه مشاغل از مشکلات داخلی و خارجی رنج می برند. گاهی اوقات، مشکل در مقایسه با رویکرد شما به آن مشکل، خود مشکل کمتری است. اگر از استفاده از تجزیه و تحلیل اجتناب کنید، احتمالاً نمی توانید به روشی بهینه به مشکل نزدیک شوید.

تجزیه و تحلیل کسب و کار به جای پاسخگویی و معکوس کردن آسیب ناشی از یک مشکل فعال، به شما امکان می دهد تا به طور فعال مشکلات را در حالی که هنوز بیکار هستند بررسی کنید. پس از آن، اقدامات انجام شده برای بهبود سیستم های فعلی کسب و کار قابل دسترسی است. و هر اقدام انجام شده (و همچنین نتیجه) مستند است.

مزایای تجزیه و تحلیل کسب و کار
مزایای تجزیه و تحلیل کسب و کار

یک تحلیلگر کسب و کار خدمات تحلیلی را برای همه مشاغل – کارآفرینی، استارتاپی، کوچک/متوسط ​​و شرکت ها ارائه می دهد. اگرچه برخی از تحلیلگران ممکن است فقط با نوع خاصی از ساختار یا صنعت کار کنند.

اکثر تحلیلگران کسب و کار پس از اخذ مدرک در زمینه بازرگانی، سیستم های اطلاعاتی، حسابداری، منابع انسانی یا زمینه های مشابه، فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند. پس از فارغ التحصیلی ، آنها ممکن است دوره های آموزشی دیگری برای صدور گواهینامه تجزیه و تحلیل کسب و کار بگذرانند و گواهینامه دریافت کنند.

آنچه در مورد حرفه تحلیلگری کسب و کار BABOK باید بدانید.

برای تجزیه و تحلیل سنتی، من توصیه می کنم یک تحلیلگر کسب و کار را استخدام کنید که دارای تجربه یا سابقه اثبات شده برای بهبود سیستم های تجاری باشد. در صورت امکان، تحلیلگری را پیدا کنید که با سایر مشاغل در صنعت شما کار کرده است، زیرا آنها با مشکلات و راه حل های متناسب با شرایط شما آشنا خواهند شد.

همانطور که قبلاً گفتم، یکی از جنبه های تجزیه و تحلیل کسب و کار شامل تبادل برنامه ریزی استراتژیک برای صاحبان مشاغل – مانند بازاریابی است.

بدون بازاریابی، مشتریان از محصول و خدمات شرکت جدید اطلاعی نخواهند داشت. روزهایی که می توانستید مغازه راه اندازی کنید و صف مشتریان هیجان زده بیرون از در داشته باشید، گذشته است. در حال حاضر، شرکت ها باید به فکر جستجوی مشتریان به صورت آنلاین و حضوری برای بستن فروش باشند.

مفاهیم کلیدی تحلیل کسب و کار در راهنمای BABOK

متأسفانه بازاریابی از مراحل زیادی تشکیل شده است. از تحقیق در مورد بازارهای هدف گرفته تا انتخاب کانال‌های مناسب (رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات، پست مستقیم، و غیره) تا ابزارهای مناسب (کپی‌نویسی، مقالات سفید، مطالعات موردی و غیره)، بسیاری از موارد ممکن است اشتباه پیش بروند.

به همین دلیل است که استفاده از تجزیه و تحلیل کسب و کار بسیار مهم است.

اگرچه اکثر تجزیه و تحلیل های کسب و کار توسط تحلیلگران کسب و کار انجام می شود، نیازی نیست که شما در زمینه بازاریابی یکی از آنها باشید. تا زمانی که رویکردهایی را که تحلیلگران استفاده می کنند را درک کنید، می توانید بازاریابی خود را به عنوان یک غیر تحلیلگر تقویت کنید.

یکی از ساده ترین ابزارهایی که تحلیلگران کسب و کار استفاده می کنند، تحلیل SWOT است . تجزیه و تحلیل SWOT مخفف است. حروف نشان دهنده نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدها هستند. و این یکی از اولین چیزهایی است که می توانید قبل، در طول و بعد از کمپین بازاریابی خود استفاده کنید.

درک نقاط قوت کسب و کار به شما امکان می دهد تصمیمات بازاریابی آگاهانه بگیرید. به عنوان مثال، شاید شما مشتریان خوشحال زیادی داشته باشید که مکرراً در مورد محصولات یا خدمات شما صحبت می کنند. در این مورد، یک کمپین بازاریابی ایجاد شده توسط کاربر ممکن است بیشترین سود را برای شما داشته باشد.

حالا بیایید به نقطه مقابل نقاط قوت فکر کنیم. شاید یکی از نقاط ضعف کسب و کار شما قیمت باشد. مواد گران هستند و حاشیه سود شما پایین است، بنابراین به زودی قیمت ها را افزایش خواهید داد. در این مورد، شما هرگز نمی خواهید به بحث فروش منجر شوید. ارزش محصول شما باید ابتدا مورد بحث قرار گیرد تا وقتی مشتری به قیمت رسید، احساس کند که تخفیف دریافت می کند – زیرا محصول بسیار خوب است.

همچنین می توانید فرصت ها را پس از پرداختن به نقاط قوت و ضعف شناسایی کنید. شاید بتوانید برای تعداد معینی از افراد تخفیف محدودی روی محصولات ارائه دهید. یا پنج نفر اول که در مورد محصولات شما می نویسند یک محصول جایزه دریافت می کنند (بیشتر مشتریان را تشویق می کند تا در مورد محصولات شما به صورت آنلاین صحبت کنند). فقط توجه داشته باشید: برخی فرصت ها می توانند ایجاد شوند ، فرصت های دیگر ظاهر می شوند و بدون هشدار ناپدید می شوند.

در مورد تهدیدات، اینجاست که بهبود سیستم ها مفید است. برای این بخش، شاید بهتر باشد قبل (و بعد از) کمپین یک تحلیلگر بیاورید، زیرا بخش بزرگی از شرح وظایف آنها یافتن نشت در سیستم ها و توصیه اقدامات برای رفع آن است. تهدیدها موفقیت کسب و کار شما را تضعیف می کنند و می توانند به جنبه بازاریابی نیز نفوذ کنند.

تجزیه و تحلیل SWOT چیست؟

SWOT یکی از ساده‌ترین تحلیل‌هایی است که هر کسی می‌تواند با آموزش کم و بدون نیاز به ادامه کار انجام دهد. ابزارهای تحلیلی دیگری نیز وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید، به خصوص اگر می خواهید قبل و بعد از کمپین بازاریابی بعدی خود به عمق بیشتری بروید.

  • پورتر 5
  • تجزیه و تحلیل PEST (LE).
  • تجزیه و تحلیل STEEP(LE).
  • تحلیل ریسک

ممکن است بخواهید انتخاب کنید و انتخاب کنید که کدام یک از این تجزیه و تحلیل ها را مورد استفاده قرار دهید. یا اگر می خواهید دیوانه شوید و همه آنها را انجام دهید، به دنبال آن بروید! همه چیز به منابع، چارچوب زمانی و نیازهای تجاری شما بستگی دارد.

تجزیه و تحلیل کسب و کار یک رشته تحقیقاتی است که برای رفع مشکلات در سیستم های تجاری و ارائه منابع بهینه برای بهبود آن سیستم ها طراحی شده است. در بیشتر موارد، یک تحلیلگر کسب و کار آموزش دیده استخدام می شود تا عملیات کسب و کار را بررسی کند، پیشرفت ها را پیشنهاد دهد و روند را مستند کند. با این حال، وقتی صحبت از بازاریابی به میان می آید، آنها ممکن است بهترین فرد برای این کار نباشند.

تجزیه و تحلیل کسب و کار در بازاریابی، میزان موفقیت کمپین بازاریابی بعدی شما را بهبود می بخشد. شما می توانید از بسیاری از ابزارهای رایج تجزیه و تحلیل تجاری مانند تجزیه و تحلیل SWOT، تجزیه و تحلیل Porter’s 5، PEST(LE) و غیره استفاده کنید. هر تجزیه و تحلیل هدف خاصی دارد و ممکن است همه آنها برای چیزی که به دنبال آن هستید ضروری نباشد.

اگرچه نیازی به استفاده از تجزیه و تحلیل کسب و کار در کمپین بازاریابی بعدی خود ندارید، اما می تواند اطلاعات ارزشمندی را برای ارتقاء کمپین شما به سطح دیگری ارائه دهد. اگر زمان و منابع دارید، حتماً دنبال آن بروید.

 

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها