آموزش بازاریابی و تبلیغات

وب سایت در مقابل رسانه‌های اجتماعی – کدام یک برای تجارت شما بهتر است؟

وب سایت در مقابل رسانه‌های اجتماعی – کدام یک برای تجارت شما بهتر است؟

یکی از بزرگترین بحث‌هایی که در یک تیم بازاریابی اتفاق می‌افتد این است که تلاش‌ها را بر روی وب سایت یک شرکت متمرکز کنند یا رسانه‌های اجتماعی.

کدام یک مشتری راغب بیشتری ایجاد می‌کند؟ کدام کانال بیشترین بازگشت سرمایه را دارد؟ کدام کانال شرکت را سریعتر رشد می‌دهد؟

هنگام بحث در مورد وب سایت در مقابل رسانه‌های اجتماعی و چگونگی ارتباط آن با استراتژی کسب و کار شما، یک چیز واضح است: هیچ کدام را نباید نادیده گرفت.

هنگام بحث در مورد اینکه چگونه رسانه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ها مشتریان راغب بادوام برای یک کسب‌وکار ایجاد می‌کنند، چیزهای زیادی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کرد. ده نکته کلیدی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

وب سایت‌ها برای موارد زیر عالی هستند:

  1. کمک به شرکت شما برای آنلاین شدن
  2. ارتقای خدمات شما در فضای دیجیتال
  3. ادغام در قیف فروش شما
  4. ایجاد اعتبار و اثبات اجتماعی
  5. ارائه داده‌های کلیدی برای شرکت شما

در حالی که رسانه‌های اجتماعی برای موارد زیر عالی هستند:

  1. به شما کمک می‌کند با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید
  2. برند و شهرت خود را بسازید
  3. مطالب خود را به اشتراک بگذارید
  4. دستیابی به مخاطبان جدید
  5. تشویق تعامل با برند شما

هنگامی که درباره نقش وب سایت برای تولید مشتری راغب بحث می‌کنید، این پنج نکته مهم را در نظر داشته باشید.

هنگام بحث درباره وب سایت در مقابل رسانه‌های اجتماعی و تأثیر آن بر تولید مشتری راغب، یکی از مهم‌ترین مفاهیمی که باید به خاطر بسپارید این است که وب سایت راهی است که شرکت شما به صورت آنلاین پیدا می‌شود.

به گفته نیلسون ، نزدیک به 90 درصد از مردم از اینترنت برای یافتن مشاغل محلی استفاده می‌کنند. اگر وب‌سایتی ندارید و یا به درستی از آن نگهداری نمی‌کنید، فرصت‌های حیاتی برای پیدا شدن را از دست می‌دهید.

داشتن یک وب سایت به این معنی است که کسب و کار شما می تواند از استراتژی بهینه‌سازی موتور جستجو (معروف به سئو) برای رشد حضور آنلاین خود استفاده کند. آمارها نشان می دهد که 53.3 درصد از کل ترافیک وب سایت از جستجوی ارگانیک است، بنابراین اگر کسب و کارها در سئو و استراتژی جستجوی ارگانیک خود دو برابر شوند، می توانند شاهد رشد باورنکردنی در تلاش های تولید مشتری راغب خود باشند.

استراتژی هایی که می توانید برای رشد ارگانیک استفاده کنید عبارتند از:

  • ایجاد وبلاگی که اطلاعات ارزشمندی را در اختیار مخاطبان شما قرار دهد
  • هدف قرار دادن مخاطبان محلی از طریق استراتژی‌های سئوی محلی
  • با استفاده از استراتژی های سئو ملی، مخاطبان ملی را به دست آورید
  • انتخاب کلمات کلیدی مرتبط برای رتبه‌بندی در نتایج جستجو

اگر روی ساختن وب‌سایتی تمیز و ارزشمند که به راحتی پیدا شود تمرکز کنید، قبل از اینکه متوجه شوید، مشتریان راغب باکیفیتی دریافت خواهید کرد.

یکی دیگر از جنبه های حیاتی یک وب سایت، توانایی آن در تبلیغ خدمات شما در فضای دیجیتال است. Fundera گزارش می دهد که 1.79 میلیارد نفر در سال گذشته به صورت آنلاین خرید کرده‌اند، به این معنی که 1.79 میلیارد نفر می‌توانند وب سایت شما را پیدا کرده و به خدمات شما نگاه کنند.

اینترنت یک ابزار فوق‌العاده قدرتمند برای تولید مشتری راغب است، به همین دلیل است که خدمات شما باید به‌درستی در وب‌سایت شما مشخص و تبلیغ شود.

شما می‌توانید خدمات خود را به روش های مختلف تبلیغ کنید، اما یکی از موثرترین راه ها داشتن یک صفحه فرود هدفمند است.

صفحه فرود، صفحه‌ای است که پس از کلیک روی یک پیوند، چه از یک کمپین بازاریابی باشد و چه از یک جستجوی ارگانیک، مشتریان راغب در آن قرار می‌گیرند. در صورتی که کسب و کار شما دارای چندین مکان در سراسر کشور باشد، می‌توانید صفحات فرودی ایجاد کنید که مکان‌های خاصی را هدف قرار می‌دهند (معروف به صفحات فرود خاص جغرافیایی).

صفحات فرود شما باید به طور موثر توصیف کنند که خدمات شما چیست و چگونه مشکلات مخاطبان شما را حل می‌کند. همچنین می‌توانید صفحات فرود خود را زیباتر کنید و با نمایش پیشنهادات ویژه به بازدیدکنندگان وب سایت خود فرصت‌های بیشتری بدهید.

برای مثال، می‌توانید یک صفحه فرود ایجاد کنید که خدمات شما را تشریح می‌کند و کاربران را تشویق می‌کند تا آدرس‌های ایمیل خود را برای دریافت پیشنهاد ویژه ارائه کنند، مانند:

  • 15% تخفیف برای اولین سفارش
  • تخفیفات تکرار نشدنی محصولات ما، هر هفته در ایمیل شما
  • دانلود یک پی‌دی‌اف رایگان از آموزش‌هایی که جایی پیدا نمی‌کنید

هرچه صفحه فرود شما موثرتر باشد، تبدیل‌های بیشتری خواهید دید. هرچه تبدیل‌های بیشتری ببینید، شانس بیشتری برای به دست آوردن مشتریان جدید خواهید داشت.

هنگام بحث در مورد وب سایت در مقابل رسانه‌های اجتماعی برای تجارت خود، به خاطر داشته باشید که یک وب سایت نقش مهمی در قیف فروش شما ایفا می‌کند. وب سایت شما افراد را از بالای قیف فروش (جایی که درباره کسب و کار و خدمات شما یاد می‌گیرند) تا وسط و انتهای قیف فروش شما راهنمایی می‌کند، جایی که تبدیل می‌شوند و مشتری می‌شوند.

یک وب سایت با انجام موارد زیر به کارایی قیف فروش شما کمک می‌کند:

  • بردن کاربران از مرحله آگاهی (بالای قیف) به مرحله علاقه (وسط قیف).
  • ارائه منابع رایگان برای مخاطبان خود در ازای گرفتن ایمیل.
  • ایجاد یک تجربه کاربری منحصر به فرد که تأثیر مثبتی بر مشتریان راغب می‌گذارد.

یک وب سایت همچنین به عنوان یک ابزار اتوماسیون فروش عالی برای کسب و کار شما عمل می‌کند.

این فضایی است که در آن مشتریان راغب می‌توانند 24 ساعت شبانه‌روز، هفت روز هفته، 365 روز در سال از خدمات شما مطلع شوند. این امر برای فرآیند فروش شما بسیار ارزشمند است.

شما می‌توانید بخش‌هایی از فرآیند فروش خود را با روش‌های زیر خودکار کنید:

  • ایجاد سیستم چت زنده 24/7.
  • ایجاد فرم‌هایی که می‌توانند برای برنامه‌ریزی قرار ملاقات‌ها و نمایش دموی محصولات استفاده شوند.
  • ایجاد بخش پیشنهادات و انتقادات برای مطلع شدن از نیازهای کاربران

وب سایت شرکت شما یک ابزار فروش روزانه و تمام روز برای سرمایه گذاری است.  اگر از این استراتژی ها استفاده نمی‌کنید، مشتریان راغب ارزشمندی را از دست می‌دهید.

در چشم انداز دیجیتالی امروزی، اعتبار برای مصرف کنندگان معنی زیادی دارد.

اگر یک تجارت آنلاین معتبر به نظر برسد، احتمال اعتماد و تبدیل به مشتری بازدیدکنندگان وب سایت آن‌ها بیشتر است. در واقع، گزارش ویژه فشارسنج اعتماد Edelman 2019 نشان می دهد که 81 درصد از مصرف کنندگان گفته اند که برای خرید باید بتوانند به یک برند اعتماد کنند.

یک راه اساسی برای ایجاد اعتماد بین مخاطبان، ایجاد اعتبار از طریق وب سایت شما است.

راه‌های ایجاد اعتبار آنلاین عبارتند از:

  • ارسال مطالبی مانند آموزش‌های مفید و ویدیوهای نحوه استفاده.
  • ایجاد منابع رایگان در دسترس برای دانلود.
  • تشویق به دنبال کردن برند شما در رسانه‌های اجتماعی برای دریافت نکات مفیدتر.

بخشی از افزایش بازدید شما در موتورهای جستجو، ارائه اطلاعات ارزشمند به کاربران است.

هرچه اطلاعات ارزشمندتری ارائه دهید، شانس شما برای کسب رتبه خوب در فضای آنلاین و ایجاد شهرت خوب در بین مخاطبانتان بیشتر است.

یکی دیگر از راه‌های ایجاد اعتبار شرکت، نمایش نظرات مشتریان است. بررسی‌های مثبت از محصولات و خدمات شما نشان می‌دهد که افراد دیگر با شما تجارت کرده‌اند و از نتایج راضی بوده‌اند. این تاکتیک می‌تواند خدمات شما را تایید کند و نشان دهد که برند شما قابل اعتماد است.

هنگامی که به تاکتیک های پیرامون وب سایت در مقابل رسانه‌های اجتماعی برای شرکت خود نگاه می‌کنید، به یاد داشته باشید که یک وب سایت داده‌‌های مهمی را ارائه می‌دهد که برای تیم‌های فروش و بازاریابی کسب و کار شما مهم است. فوربس گزارش می‌دهد که 64 درصد از مدیران بازاریابی «کاملاً موافقند» که بازاریابی مبتنی بر داده برای موفقیت در اقتصاد جهانی بیش از حد رقابتی بسیار مهم است.

هرچه داده‌های بیشتری داشته باشید، بیشتر می‌توانید آنچه را که برای حضور وب سایت کسب و کارتان مفید است، جمع‌آوری کنید.

تیم شما می‌تواند از ابزارهایی مانند Google Analytics برای ردیابی رفتار کاربران در وب سایت شما استفاده کند.

داده‌های ردیابی شامل:

  • تعداد بازدیدکنندگان وب سایت
  • زمانی که بازدیدکنندگان در وب سایت صرف کردند
  • تعداد تبدیل در وب سایت
  • نرخ پرش برای صفحات وب مهم

تیم بازاریابی و وب شرکت شما همچنین می‌تواند ابزارهایی مانند نقشه‌های حرارتی را نصب کند تا مشخص کند که مشتریان راغب کجا کلیک می‌کنند و کجا خارج می‌شوند.

وب‌سایت شرکت شما می‌تواند داده‌های با ارزش زیادی را ارائه دهد که وقتی به درستی تحلیل شوند، می‌توانند داستان روشنی در مورد نحوه تعامل مشتریان راغب شما با برندتان را بیان کنند.

در حالی که وب سایت شما ارزش زیادی را برای شرکت شما فراهم می‌کند، رسانه‌های اجتماعی به انتشار صحبت‌های پیرامون این ارزش کمک می‌کنند. در اینجا پنج نکته وجود دارد که هنگام فکر کردن در مورد رسانه های اجتماعی و برند خود باید به خاطر بسپارید.

چیزی که هنگام بحث در مورد وب سایت در مقابل رسانه‌های اجتماعی در تولید مشتری راغب ضروری است این است که رسانه‌های اجتماعی به شرکت‌ها کمک می‌کند تا با مخاطبان خود در سطح شخصی ارتباط برقرار کنند.

دنیای اطلاعات دیجیتال گزارش می‌دهد که کاربران اینترنت در حال حاضر به طور متوسط ​​142 دقیقه در روز را در شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های پیام رسان سپری می‌کنند.

شرکت‌ها باید مطمئن شوند که حساب‌های رسانه‌های اجتماعی برندشان در آن بازه زمانی دیده می‌شوند.

یکی از راه‌های انجام این کار این است که جامعه‌ای ایجاد کنید که مخاطبان شما بخواهند در آن شرکت کنند و در رسانه‌های اجتماعی دنبال کنند. همچنین این مورد به برند شما اجازه می‌دهد تا به مخاطبان جدید دست یابد و آگاهی از برند را بیش‌تر کند.

تاکتیک‌های ارتباط با مخاطبان در رسانه های اجتماعی عبارتند از:

  • پاسخگویی به سوالات و نظرات
  • نقل قول های الهام بخش را برای ایجاد انگیزه در مخاطبان به اشتراک بگذارید
  • حمایت از فالوورهای وفادار و جشن گرفتن بردهای آنها

این تاکتیک‌ها همچنین افراد را تشویق می‌کند تا درباره برند شما اطلاعات بیشتری کسب کنند و برای بررسی آن به وب‌سایت شما مراجعه کنند. این مشتریان راغب ممکن است به تنهایی وب سایت شما را پیدا نکرده باشند، اما به دلیل آنچه در رسانه‌های اجتماعی دیده‌اند، اطلاعات بیشتری در مورد شرکت شما پیدا کرده‌اند.

رسانه‌های اجتماعی یک کانال حیاتی برای استفاده در هنگام ساختن برند شرکت شما هستند. هرچه مخاطبان شبکه‌های اجتماعی با برند شما ارتباط بیشتری داشته باشند، احتمال اینکه مشتری و حامی برند شوند بیشتر می‌شود.

یکی از راه‌‌های کلیدی برای ساخت برند خود در رسانه‌های اجتماعی، انسانی کردن شرکت شما است. برخی از راه های انجام این کار عبارتند از:

  • اعضای تیم خود را به نمایش بگذارید و پیروزی‌های آن‌ها را جشن بگیرید
  • فیلمبرداری مصاحبه‌های ویدئویی کوتاه با تیم رهبری
  • به اشتراک گذاری ارکان کلیدی فرهنگ شرکت

یک راه دیگر برای ایجاد یک نام تجاری قابل اعتماد، که مردم با آن ارتباط برقرار می کنند، ارائه پشتیبانی محصول و خدمات در رسانه‌های اجتماعی است. هرچه مردم بیشتر بدانند که یک انسان واقعی در طرف مقابل وجود دارد که مایل است به آنها کمک کند، احتمال بیشتری دارد که به برندی که شما می‌سازید اعتماد کنند.

همانطور که درباره وب سایت در مقابل رسانه‌های اجتماعی و نحوه کمک آنها به شرکت شما بحث می‌کنید، به یاد داشته باشید که رسانه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کنند تا محتوای خود را با حجم بسیار زیادی از افراد به اشتراک بگذارید.

تنها چیزی که لازم است یک محتوای ارزشمند است تا در زمان مناسب به فرد مناسب برای ایجاد یک مشتری وفادار برسد.

کاربران رسانه‌های اجتماعی دوست دارند محتوا را به روش‌های مختلف در پلتفرم‌های مختلف مصرف کنند، بنابراین هنگام اشتراک‌گذاری محتوای خود این را در نظر داشته باشید.

اگر در فیس بوک یا توییتر هستید، می توانید پیوندی به وبلاگ خود به اشتراک بگذارید. اگر در اینستاگرام یا TikTok هستید، محتوایی ایجاد کنید که عمدتاً تصاویر و ویدیوها باشد.

اگر در YouTube هستید، در مورد پست‌های وبلاگ یا منابع رایگان خود ویدیو بسازید.

اشتراک گذاری محتوا در چندین پلتفرم می‌تواند وضعیت شرکت شما را به عنوان رهبر یک صنعت افزایش دهد. هرچه بیشتر به اشتراک بگذارید، جاذبه خود را بیشتر می‌کنید، و این امر می‌تواند افراد را تحت تاثیر قرار دهد تا برای به دست آوردن اطلاعات ارزشمند شما را دنبال کنند.

نکته دیگری که باید در هنگام بحث در مورد وب سایت در مقابل رسانه‌های اجتماعی در نظر گرفت این است که رسانه‌های اجتماعی به شما این امکان را می‌دهند تا به مخاطبان جدیدی دست پیدا کنید آن هم به روشی که تنها با یک وب سایت نمی‌توانید. پلتفرم های رسانه‌های اجتماعی مانند توییتر، لینکدین و اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهند تا از هشتگ‌ها برای دنبال‌کردن موضوعات خاص استفاده کنید.

اگر محتوایی را در این پلتفرم ها ارسال می‌کنید و از هشتگ‌ها استفاده می‌کنید، محتوای شما توسط افرادی که آن هشتگ‌ها را دنبال می‌کنند قابل مشاهده است.

استفاده از استراتژی هشتگ می‌تواند به شما کمک کند تا به طور ارگانیک به مخاطبان هدف در رسانه‌های اجتماعی برسید. شما همچنین می‌توانید از طریق بازاریابی رسانه‌های اجتماعی پولی به مخاطبان هدف دست یابید، اما این مورد با پرداخت هزینه همراه خواهد بود.

چیزی که در خصوص رسانه‌های اجتماعی منحصر به فرد است این است که تعامل بین برندها و مخاطبان آن‌ها را تشویق می‌کند. در مورد آن فکر کنید: هر لایک، نظر یا اشتراک گذاری اعتباری است که برند شما ارزش تعامل با آن را دارد. این نوعی اثبات اجتماعی است که همه در پلتفرم‌های اجتماعی می‌توانند آن را ببینند.

هرچه بیشتر در شبکه‌های اجتماعی درگیر شوید، برند شما بیشتر دیده می‌شود.

همچنین می‌توانید مطالعه کنید که چه زمانی افراد بیشتر با پست‌های اجتماعی شما تعامل دارند و استراتژی اجتماعی خود را برای استفاده از آن تنظیم کنید. اشتراک‌گذاری محتوایی که مردم بخواهند، در زمان مناسب، می‌تواند نام برند شما را در مقابل صدها (یا حتی هزاران) نفر جدید قرار دهد.

داده‌ها را مطالعه کنید و روی زمانی که زمان اوج تعامل شماست، سرمایه گذاری کنید تا شانس خود را برای ویروسی شدن یک پست افزایش دهید.

وقتی با هم جفت می شوند، وب سایت و کانال‌های رسانه‌های اجتماعی شما اجزای مکمل یک دستگاه خوب روغن‌کاری شده هستند. آنها یک هدف دارند: معرفی برند شما به جهان و تبدیل مشتریان راغب به مشتریان.

وقتی به درستی انجام شود، استراتژی وب سایت و رسانه‌های اجتماعی شما، ستون های اساسی در استراتژی‌های تولید مشتری راغب و رشد شما خواهد بود.

منبع: وب سایت خوزستان خبر و وب سایت های زیر : ۲ کیلو اینستا

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها