خانواده

مشاوره دوران نامزدی

مشاوره دوران نامزدی

در این مقاله قصد داریم مطالب مربوط به مشاوره دوران نامزدی و مشاوره تلفنی دوران نامزدی را برای شما شرح دهیم

مشاوره دوران نامزدی زیر نظر مشاوران و روانشناسان را فراموش نکنید و اگر به مشاوره حضوری روانشناسی دسترسی ندارید یا مایل نیستید حضورا شرکت کنید ، میتوانید از مشاوره تلفنی دوران نامزدی استفاده کنید.

شمایی که به دنبال مشاوره حضوری دوران نامزدی یا مشاوره تلفنی دوران نامزدی هستید، بدانید دوران نامزدی یعنی کاندید شدن برای ورود به دنیایی که مجرد ها را نمی دهند.

دوران نامزدی ایام شیرینی است که شما هیجان زده اید به خاطر بله برون و مراسم خواستگاری هیجان انگیز و پر استرس را پشت سر گذاشته اید. مشاوره دوران نامزدی زیر نظر مشاوران و روانشناسان را فراموش نکنید. استرس نداشته باشید ایام شادی در انتظار شماست. بعضی افراد برای دوران نامزدی پیشنهاد های عجیبی دارند. می گویند شما دختر خانم ها عشوه داشته باشید و برای همسر ناز کنید.

زمانی که مراسم خواستگاری تمام می شود و مهمان ها می روند با خود فکر می کنم با که امشب به بهترین مرد رویاهام رسیده ام.

نامزدی دورانی است برای تشکیل یک زندگی جدید. همسر یک گزینه ای است برای ادامه دادن مسیری که کار آسانی نیست. برخی از دختر و پسرها قبل از رسیدن به گام ازدواج ، رابطه خود را قطع می کنند. اما خیلی ها با راهنمایی گرفتن از مشاورین مجرب با توشه ای پر از شناخت و صمیمیت دوران پس از ازدواج را شروع می کنند.

دوران نامزدی هم مانند دیگر دوران زندگی، ممکن است با مشکلاتی مواجه شود که انسان را خسته و ناامید سازد. نگران نباشید اگر مشاوره دوران نامزدی در کنار شما باشد می توان از عهده این برآمد.

اول حریم خود و خانواده طرف را بدانید. به هر حال شما رفت و آمد دارید ، رسوم خاصی دارید و از نظر فرهنگی هم تفاوت دارید.

فلسفه دوران نامزدی در یک کلام یعنی شناخت هم، شناخت یعنی صحبت کردن در مورد تفاوت های خود و تعهد دادن به قبول داشتن آنها در طول زندگی.

ازدواج فامیلی هم شناخت نیاز دارد؟ وقتی می خواهید یک عمر با یک نفر در زیر سقف باشید. دختر عمو بودن، دختر خاله بودن به شما شناخت کافی نمی دهد. زمانی که زن و وشوهر می شوید معنای آغوش و احساسات را می فهمید.

حد و مرزهای دوران نامزدی طوری باشد که بیشتر خانواده ها هم حضور داشته باشند. چون شناختن طرف مقابل باید بار هیجان و احساساتش کم باشد. ملاحظات و گذشت های خانواده و دختر و پسر قشنگ هستند و خوشی ها و لذت های خاص خود را دارد. احترام به یکدیگر را فراموش نکنید اما طوری نباشد پس از ازدواج احترام فراموش شود.

در این دوره دوطرف بیشتر به دنبال جذب هم هستند، هوای یکدیگر را دارند و چون از هم دور هستند و کمتر می توانند یکدیگر را ببینند، از فرصت ها برای محبت به یکدیگر بیشتر استفاده می کنند و چون هنوز تا حدودی با هم غریبه هستند بیشتر به یکدیگر، خانواده ها و نظرات هم احترام می گذارند و این احترام در روابط، برای مراحل بعدی می تواند بسیار موثر باشد.

ولی بهتر است که برای مسئله مهمی مثل ازدواج ، همه چیز را کنار بگذارید و با حوصله برای یک انتخاب درست و برای تشکیل خانواده اقدام کنید. شاید با خود فکر کنید که دوران ازدواج مهم تر است و دوران نامزدی دیگر نیازی به مشاوره روانشناسی ندارد . ولی باید به شما بگویم که نامزدی دوره ای است بعد از رابطه دختر و پسر و پیش از ازدواج. مرحله ای است برای فکر بیشتر و ارزیابی بهتر شرایط همسر آینده تان . پس فقط به فکر لذت بردن از این زمان نباشید ، چون وارد این مرحله شده اید که شناخت بهتری نسبت به طرف مقابلتان پیدا می کنید و اگر ابهامی در دوران دوستی برای شما مانده ، در این مرحله است که میتوانید آنرا بفهمید و یا در انتخاب تجدید نظر کنید.

“بزرگ ترین اشتباه در دوران نامزدی درست معرفی نکردن خود است”

مشاوره دوران نامزدی و مشاوره تلفنی دوران نامزدی

این مرحله نسبت به مرحله دوستی مسایل مهمتری دارد پس باید به چیزهای مهمتری توجه کنید چون در مرحله بعدی جای هیچ گله و شکایتی باقی نیست و اگر در این مرحله با شتاب تصمیم بگیرید و بعد از آن متوجه اختلافات شوید ممکن از آسیبهای بیشتری را متحمل شوید . اکثر افراد پس از ازدواج این احساس را دارند که دوران نامزدی آنها می توانسته است جلوی تاوان سنگین تری را بگیرد ، چون هر چقدر در رابطه زناشویی خود پیشرفت داشته باشید و به شرایط پیش از ازدواج توجهی ندارید.

باید این را هم در نظر داشته باشید که هر چقدر در  دوران نامزدی در رابطه خود پیشرفت کنید و رابطه حالت عمیق تری به خودش بگیرید، تمام کردن آن مشکل تر میشود و افراد بیشتری درگیر آن خواند شد. پس وقتی ما میتوانیم با کمک گرفتن از انواع مشاوره روانشناسی آگاهی خود را نسبت به تصمیم و انتخابی که کرده ایم ، بیشتر کنیم ، نباید در آن سستی کنیم و با تمام قوا برای یک وصلت مناسب و با کیفیت قدم برداریم .

اتفاقات دروان نامزدی

در دوران نامزدی مطمئنا اولویتهای دوران دوستی ملاک نیست و بیشتر باید با شخصیت طرف مقابل آشنا شویم و به همین خاطر و برای صرفه جویی در زمان و استفاده از اطلاعات دقیق ، چه بهتر که از مشاوره تلفنی دوران نامزدی استفاده کنیم تا با قوت قلب بیشتری انتخاب خودمان را نهایی کنیم . برای اینکار باید هم خود را و هم گزینه ای که انتخاب کردیم را بهتر بشناسیم . یعنی باید با تیپ های شخصیتی هم و خلق و خوی هم بیشتر آشنا باشیم . صرف اینکه دو نفر دیوانه وار به هم علاقه دارند نمیشود مهر تایید به ازدواج و ادامه رابطه آنها زد، پس شناخت و آگاهی خود را با کمک مشاوران و جلسات مختلف افزایش میدهیم.

مشاوره خانواده به بحث در مورد تیپ شخصیتی می پردازد . در اینجا چند نوع تیپ متفاوت شخصیتی و خصوصیت آنها آمده است ، در قدم اول نوع خودتان و نامزدتان را پیدا کنید و بعد از اینکه مطمئن شدید که این دو نوع تیپ شخصیت میتوانند در کنار هم یک رابطه جدی را شروع کنند ، و در قدم اول با هم تطابق دارند ، سراغ بقیه خصوصیتهای فردی میرویم . که مشاوران ما از صفر تا صد مسیر ازدواج میتوانند در کنار شما باشند و شما با آسودگی خاطر بیشتری به زندگی خود ادامه دهید.

چرا تغییر شخصیت بعد از نامزدی؟

بعصی از زوج ها می گویند در دوران نامزدی همسرم بسیار انعطاف پذیری و اعتماد به نفس داشت اما بعد از ازدواج عوض شد. اکثر دختر خانم ها دوست دارند همسرشان شنوندگان خوبی باشند و بسیار هم  وفادار . اگر قصد ازدواج با شخصی مستقل را دارید ، همین امر که با فردی مستقل ازدواج کرده اید ، گواه عشق او به شماست . افراد مستقل تا با تمام وجود به کاری معتقد نباشند ، آن را انجام نمی دهند. اگر شما شخصی مستقل هستید ، کمی به خودتان فشار بیاورید و از همسرتان به مناسبت کارهای خوبی که برای شما انجام می دهد ، قدردانی کنید.

زوجهایی در مشاوره دوران نامزدی همسر خود را شخصیتی پرهیجان می بینند و  می گویند از آن لذت می برند. اما پس از نامزدی شخصیت این آدم عوض می شود . جنجال و هیاهو برایش لذت بخش نیست . دیگه اهل خوش گذرانی نیست . اگر قصد ازدواج با شخصی پرهیاهو دارید، بدانید که آنها از هرج و مرج خوششان می آید . آنها گاه تا حد افراط خوش گذران هستند، از گرم کردن مجالس لذت می برند.

“نامزدی دوره شناخت است نه دوره متاهل شدن”

به گذشته نگاه کنیم؟

زمانی که به مشاوره پیش از زادواج مراجعه می کنید ، انتظار دارید که بهترین روش یا نکات را در مورد رابطه زناشویی خود در آینده و اتفاقاتی که در پس از ازدواج برای شما می افتد ، را یاد بگیرید . اما به شرط آنکه با دیدی باز ازدواج کنید و با استفاده از مشاوره ازدواج درباره مشکلات ازدواج و لزوم فداکاری و گذشت مطلع باشید . یادتان باشد زمانی که ازدواج می کنیم ، همسر فردی هستیم که عاشقش هستیم پس نه در خوشی ها و نه در ناخوشی ها تنها نبوده و همسفر و همراه یکدیگر می باشید.

مشاوره دوران نامزدی ، توجه به گذشته خود و تأثیر آن بر شکل گیری شخصیت شما و خواسته هایتان در زندگی را نخستین گام های آمادگی برای ازدواج  می داند .  از اشتباهات و موفقیت های دیگران بیاموزید ، اما توجه داشته باشید که خودتان را با آنها مقایسه یا تشبیه نکنید . اگر از موهبت داشتن پدر و مادری خوشبت برخوردار هستید ، این شانس را دارید که بفهمید که ازدواج موفق به چه عواملی نیاز دارد .

مشاوره فرزندپروری بر این نکته تاکیدد دارد که کودکانی که پدر و مادرشان از هم جدا شده اند و بیشتر سال های رشد را فقط با پدر یا فقط با مادر گذرانده اند ، به احتمال زیاد در زندگی زناشویی خود نیز مشکل داشته باشند . اما این به آن معنی نیست که نمی توان تغییری در این تقدیر ایجاد کرد . می توان علت موفق نشدن در زندگی مشترک پدر و مادر را ببینیم و با فرار  از آن رفتارها ، شانس موفقیت را در زندگی زناشویی افزایش بدهیم . فقط افرادی که ژن خود را به ما داده اند، پدر و مادرمان محسوب نمی شوند . کسانی که ما را به فرزندی پذیرفته اند، ناپدری و نامادری، افرادی که ما را بزرگ کرده اند و اشخاصی که بیشترین تأثیر را در پرورش ما داشته اند نیز به نوعی والدینمان حساب می شوند.

دوستی در برابر دعوا

دخترهایی که در مشاوره تلفنی دوران نامزدی تماس می گیرند اکثرا می گویند که ازدواج های موفق براساس دوستی عمیق هستند. نامزدهای موفق به یکدیگر احترام فراوان می گذارند. آنها صمیمانه یکدیگر را درک می کنند، خوب می دانند که همسرشان از چه چیز هایی خوشش می آید، چه چیز هایی را دوست ندارد و رویاها و آرزوهایش کدام است.

دوستی و رفاقت در حکم سوخت و انرژی برای عشق است زیرا سبب می شود تا درباره همسرتان به احساس بد نرسید. وقتی با تشکیل خانواده جریان مثبتی را شکل می دهید، می توانید با بسیاری از جنبه های منفی زندگی و اختلافات زناشویی مبارزه کنید و تنها اگر جنبه های منفی از حدی فراتر روند، می توانند تأثیر گذار باشند.

در مشاوره های تلفنی دوران نامزدی نشان داده شده است که اغلب نامزدها ابتدا حالت مثبت را در خود دارند، به طوری که طرفین به سختی می توانند باور کنند که این جنبه مثبت روزی از بین برود. اما در اغلب موارد این حالت تداوم پیدا نمی کند. به مرور خشم و رنجش می تواند به حدی برسد که دوستی حالت مجرد و انتزاعی پیدا کند.

در مشاوره تلفنی دوران نامزدی خیلی از خانم ها می گویند که همسرشان در ظاهر به آن بها می دهند. بی اعتنایی مثبت جای خود را به بی اعتنایی منفی می دهد. حالا همه چیز به طور زیاد به شکل منفی تعبیر و تفسیر می شود. کلمات با لحن و کلام  خشن به دل گرفته می شوند.

تعمیر کردن رفتار

رفتار خود را اگر تعمیر کنیم  اجازه نمی دهد رفتار های منفی از حدی فراتر روند و از کنترل خارج گردند. در مشاوره خانواده اقدامات تعمیری در حکم سلاح سردی هستند که اشخاص هوشمند از آن استفاده می نمایند. این در حالی است که بسیاری از زوج ها نمی دانند که از این سلاح استفاده می کنند.

وقتی زوج ها از دوستی قدرتمند برخوردار باشند، از تعمیر رفتار  استفاده می کنند و متقابلاً اقدامات تعمیری یکدیگر را متوجه می شوند. اما وقتی نامزدها در شرایط بی اعتنایی منفی باشند، حتی یک عبارت تعمیراتی از نوع «ببخشید، متاسفم!» را نمی گویند.

تقویت رابطه دوستی در دوران نامزدی  صرفاً با کلماتی مانند خوب بودن و مهربان بودن با یکدیگر توصیف نمی شود. حتی اگر فکر می کنید که رابطه نامزدی شما مستحکم است، باید بدانید هنوز امکان تقویت بیشتر آن وجود دارد. اغلب دختر و پسرها در مشاجرات خود به مشکل بر می خورند، مگر بتوانند از یک اقدام درست از مجموعه مهارت زندگی استفاده کنند.

کارشکنی!!

گزارش های مشاوره دوران نامزدی نشان می دهد که در جریان صحبت های عادی  میان دو زوج ، گوش دهنده سرنخ های زیادی به صحبت کننده می دهد تا بگوید به صحبت های تو دارم گوش می دهم. ممکن است از برقراری تماس چشمی استفاده کند، سرش را به علامت تأیید تکان بدهد، حرف های تأیید آمیز بزند، اما نامزدی که کارشکنی می کند این نشانه ها را عرضه نمی کند. بدون اینکه حرفی بزند سرش را پایین می اندازد و واکنش نشان نمی دهد. مانند دیوار سنگی سرجایش می نشیند. طوری رفتار می کند که صحبت هایی که می شنود اصلا برای او مهم نیست.

“در پایان باید بار دیگر اهمیت مشاوره تلفنی دوران نامزدی را به شما عزیزان گوشزد کنیم چرا که مشاوره تلفنی دوران نامزدی در بسیاری از مواقع گره گشای اکثر مشکلات این دوران حساس بوده است.”

به نظر شما چه راهکارهایی می تواند به ما کمک کند تا در انتخاب نامزد و همسر آینده دچار اشتباه نشویم و بدن شک وتردید این کار را انجام دهیم؟ می توانید در قسمت دیدگاه نظر خود را برای ما بنویسید

مشاوره دوران نامزدیمشاوره دوران نامزدی | مشاوره تلفنی دوران نامزدی

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها