پزشکی

چگونه زودتر پريود شويم

چگونه زودتر پريود شويم .خوب باید گفت یکی از سوالات زیاد شما دوستان عزیز در اینترنت جستوجو کرده اید همین جمله اول متن بوده است.خوزستان خبر در این مطلب قرار است به شما توضیحاتی در این خصوص بدهد.قبل از هر چیزی شما باید ببینید که آیا علتی برای اینکه دیر پریود  می شوید وجود دارد یا نه ؟

این مسئله را می توانید در مطلب پیدا کردن دلیل عقب افتادن پریود  دنبال کنید .

در طول زندگی هر خانمی سوالاتی پیش می آید که ممکن است جواب دقیق آنها را به درستی نداند مانند: برای پریود شدن چه بخوریم؟ علائم بارداری قبل از موعد پریود چیست؟ علت لخته شدن خون پریود یاعقب افتادن پریود نشانه چیست؟ عقب افتادن پریود تا چند روز طبیعی است؟ و دلیل زود پریود شدن یا لکه بینی بعد از پریود نشانه چیست؟ علت دوبار پریود شدن در ماه یا چند روز بعد پریود باردار می شویم؟ چیکار کنم پریود شم؟ خوردن قرص اورژانسی یا قرص ال دی برای عقب انداختن پریود؟ علت پریود زودتر از موعد چیست؟ بهداشت فردی در دوران قاعدگی چگونه است؟ چگونه با بوی بد پریود مقابله کنیم؟ ما به در این مقاله به شما سه روش آموزش خواهیم داد که چه بخورید تا زودتر پریود شوید و به سوالات خود برسید. دلایل متفاوتی وجود دارند که ممکن است بخواهید زودتر پریود شوید. ممکن است از سندرم پیش از قاعدگی خسته شده اید و آماده هستید که هرچه زودتر پریود شوید. شاید می خواهید هفته ی دیگر به مسافرت بروید و می خواهید تا آن موقع پریودتان تمام شده باشد. یک دلیل جدی تر می تواند آن باشد که نگران هستید که حامله اید و فقط مدرکی می خواهید که ثابت کند، نیستید. متاسفانه، هیچ راه قطعی برای زودتر پریود شدن وجود ندارد. این یک روند طبیعی است و تحت کنترل شما نیست. هرچند، انتخاب های شیوه زندگی مانند کاهش استرس، خوردن ویتامین C و استفاده از گیاهان می تواند بدنتان را تحریک کند تا به صورت طبیعی قاعدگی تان را آغاز کند.

درمان های خانگی برای زودتر پریود شدن

۱- در استفاده از درمان های گیاهی احتیاط کنید

بسیاری از گیاهان قرن ها به عنوان ادویه ای برای تحریک قاعدگی استفاده می شده اند. مردم اغلب باور دارند که گیاهان مضر نیستند، اما گیاهان می توانند عوارض جانبی داشته باشند که مانند عوارض جانبی هر داروی دیگری قابل توجه است. اگر می خواهید از گیاهان برای زودتر پریود شدن استفاده کنید، بهترین کار این است که ابتدا با پزشک صحبت کنید. تحقیق کنید و مطمئن شوید که بیشتر از اندازه توصیه شده مصرف نمی کنید زیرا استفاده از بعضی گیاهان به مقدار زیاد می تواند سمی باشدو مضر باشد.

  • بعضی گیاهان تحریک کننده قاعدگی می توانند باعث سقط جنین شوند. اگر احتمال می دهید دلیل پریود نشدنتان بارداری است، از استفاده از گیاهان برای زودتر پریود شدن پرهیز کنید. اینکار می تواند بسیار خطرناک باشد.
  • اگر در حال حاضر مشکل پزشکی دارید، بسیار مراقب باشید. گیاهان می توانند مشکلتان را تشدید کنند یا باعث عوارض جانبی خطرناکی شوند.

۲- ویتامین C بخورید

ویتامین C به عنوان یک داروی تحریک کننده قاعدگی در نظر گرفته می شود. تصور می شود ویتامین C به افزایش ریزش رحم کمک می کند و شانس پریود شدنتان را افزایش می دهد. بعضی متوجه شده اند که خوردن مکمل های ویتامین C یا غذاهای سرشار از ویتامین C باعث انقباض رحم و پریود شدن می شود.

  • مصرف روزانه ویتامین C،۶۰ میلی گرم پیشنهاد شده است. اگر می خواهید از مکمل استفاده کنید، مطمئن شوید که بیشتر از مقدار پیشنهاد شده مصرف نکنید.
  • سعی کنید مقدار زیادی پاپایا، فلفل دلمه ای، بروکلی، کیوی، مرکبات، سبزی و گوجه فرنگی بخورید.

۳- به رژیم غذایی تان جعفری اضافه کنید

با توجه به گفته های قدیمی، جعفری می تواند برای تحریک پریود استفاده شود. جعفری مسطح و دارای برگهای مجعد، حاوی apiol و myristicin است که موادی هستند که تصور می شود باعث انقباض آرام رحم می شوند. هیچ تحقیق علمی از این ادعا پشتیبانی نمی کند اما بعضی زنان متوجه شده اند که نوشیدن چای جعفری سودمند است. برای لذت بردن از چای جعفری:

  1. یک چهارم پیمانه جعفری تازه بشویید و خرد کنید. جعفری تازه حاوی مواد مغذی بیشتری از جعفری خشک شده است و طعم بهتری دارد.
  2. یک پیمانه آب بجوشانید.
  3. جعفری و آب را مخلوط کرده و هم بزنید و بگذارید برای ۵ دقیقه دم بکشد.
  4. جعفری ها را خارج کنید و چای را بنوشید.

۴- زردچوبه بخورید

تصور می شود که زردچوبه دردهای قاعدگی را کاهش می دهد و منظم بودن پریودتان را بهبود می بخشد. زردچوبه یک ریشه طعم دار است که معمولا به عنوان ادویه ی غذا استفاده می شود. همچنین می توان از آن یک نوشیدنی سالم نیز تهیه کرد. محققان تائید نکرده اند که می تواند باعث زودتر پریود شدن شود اما اگر پریودتان عقب افتاده است، ارزش دارد آن را امتحان کنید.

  • می توانید از زردچوبه روی برنج، در سبزیجات بخارپز شده و سایر غذاهایی که می پزید برای زودتر پریود شدن استفاده کنید.
  • برای تهیه نوشیدنی زردچوبه، ۱ قاشق چای خوری زردچوبه را به یک پیمانه آب اضافه کنید. به آن لیمو یا عسل اضافه کنید و سپس به آن یخ اضافه کنید.

۵- از مکمل های گیاهی استفاده کنید

تصور می شود که مکمل های گیاهی متفاوتی پریود را تحریک می کنند. به این دلیل که مکمل ها توسطسازمان غذا و دارو کنترل نمی شوند، باید با احتیاط مصرف شوند. قبل از استفاده از مکمل ها، با پزشک مشورت کنید. راهنمای روی بسته بندی را بخوانید و بیشتر از اندازه پیشنهاد شده مصرف نکنید. تصور می شود این مکمل ها برای تحریک پریودتان سودمند هستند:

  • گیاه دونگ کوئی: درمان گیاهی درجه یک برای این مسئله است. این مکمل، جریان خون در رحم را بهبود می بخشد، جایی که پریود عقب افتاده یا نامنظم را تحریک می کند.
  • گیاه توت مار: این گیاه صدها سال است که برای زودتر پریود شدن استفاده می شود. این گیاه چرخه کلی قاعدگی را بهبود می بخشد و مخصوصا در ریزش دیواره رحم همکاری دارد.
  • گیاه دم شیر: این گیاه، به طور ملایم به تحریک رحم و عملکرد موثر آن کمک می کند و در نتیجه در شروع پریود همکاری می کند.
  • گیاه صد تومانی: این گیاه، خون را در ناحیه لگنی به چرخش در می آورد که پادزهری برای “رکود” رحم در غیاب پریود است.

تغییر در شیوه زندگی

۱- استراحت کنید و استرس نداشته باشید

استرس زیاد باعث می شود تا پریودتان عقب بیافتد. استرس عملکرد هیپوتالاموس تان، بخشی از مغز که هورمون هایتان را تنظیم می کند و باعث پریود می شود را تغییر می دهد. اگر فکر می کنید استرس باعث عقب افتادن پریود تان شده است، منابع استرس در زندگی تان را ارزیابی و آنها را کاهش دهید.

  • اگر می توانید چند روزی از کار یا مدرسه مرخصی بگیرید. از این زمان برای آرام شدن، خوب غذا خوردن و ورزش کردن استفاده کنید.
  • تعهدات اجتماعی تان را که ممکن است باعث استرسی شدن تان شود را لغو کنید. زمانی را برای خلوت با خودتان اختصاص دهید.
  • مدیتیشن یا یوگا را امتحان کنید.
  • اگر استرس تان مزمن است، با فردی که می تواند کمک کند صحبت کنید. ملاقات کردن با یک درمانگر که می تواند در پیدا کردن یک راه حل خوب به شما کمک کند را در نظر بگیرید.

۲- حمام آب داغ بگیرید

هیچ توضیح علمی برای این که چرا حمام آب داغ باعث زودتر پریود شدن می شود وجود ندارد، اما بسیاری آن را سودمند می دانند. احتمالا به این دلیل سودمند است که آب گرم، بدن و همچنین استرس های فیزیکی و احساسی تان را آرام می کند. زمانی که می خواهید پریود شوید، به خودتان زمان دهید و به آرامی در وان آب گرم به مدت طولانی دراز بکشید.

  • اضافه کردن روغن های آرام کننده به وان را امتحان کنید. روغن اسطوخودوس، علف لیمو و رُز به شما کمک می کنند تا هنگام حمام کردن آرام شوید.
  • روی رها کردن بدنتان و آرام شدن آن تمرکز کنید. پاها، دست ها، صورت و پوست سرتان را ماساژ دهید تا چرخش خون تان را بهبود بخشید.

۳- وزن مناسبی داشته باشید

اگر وزن بدن تان نسبت به قدتان ۱۰ درصد کمتر از حالت طبیعی است، ممکن است در چرخه قاعدگی تان اختلال ایجاد کند. بسیاری افراد متوجه شده اند که کمی اضافه کردن وزن باعث شده است که چرخه قاعدگی شان منظم تر شود.

  • با صحبت با پزشک متوجه شوید که وزن مناسب برای شما چه وزنی است. همچنین می توانید از شاخص BMI استفاده کنید اما آگاه باشید که محققان با درست بودن این شاخص برای تعیین میزان سلامتی یک فرد، مخالف هستند.
  • اگر اختلال غذایی مانند بی اشتهایی یا پرخوری دارید، فورا آن را درمان کنید. درمان این اختلالات توسط خودتان بسیار سخت است. این مشکلات علاوه بر اختلال در چرخه قاعدگی تان، می توانند باعث ایجاد مشکلات سلامتی طولانی مدت دیگری نیز شوند.

۴- بررسی کنید که زیاد ورزش نکنید

بسیاری از ورزشکاران که روزانه تمرین می کنند، عقب افتادن پریود یا نامنظم بودن آن را تجربه می کنند. تمرین بیش از اندازه می تواند به کاهش استروژن در بدن و متوقف کردن پریود بیانجامد. پایین بودن استروژن می تواند عوارض جانبی منفی مانند شکننده شدن استخوان ها داشته باشد. اگر فکر می کنید مشکلتان، تمرین بیش از حد است، لازم است که سریعا این عادتان را تغییر دهید.

  • راجع به برنامه ی تمرینی تان با پزشکتان صحبت کنید تا تعیین کند که مشکلتان چیست. دونده های مسافت های طولانی، وزنه برداران و سایر ورزشکارانی که ورزش های سنگین روزانه انجام می دهند، در معرض بیشترین خطر هستند.
  • اگرچه ممکن است دلیلی برای سخت تمرین کردن وجود داشته باشد، مهم است که اگر بیش از اندازه ورزش می کنید، برای سلامتی تان آن را کم کنید.

۵- استفاده از داروهای ضدبارداری هورمونی را در نظر بگیرید

استفاده از قرص های ضد بارداری هورمونی می تواند کنترل کامل چرخه قاعدگی تان را به شما بدهد و همچنین می توانید برای چند ماه از پریود شدن جلوگیری کنید. داروهای ضد بارداری هورمونی معمولا برای درمان نامنظمی های قاعدگی، پریود های دردناک یا طولانی استفاده می شوند. با پزشکتان راجع به این که آیا استفاده از این داروها برایتان مناسب است، صحبت کنید.

 

 

منبع : دکتر سلامت

(1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها