پزشکی

سلولیت بینی

محفظه بینی حاوی اجرامی هست که بطور عادی ایجاد مشکل نمی کنند ولی تحت بعضی شرایط مثل وارد ضربات و تروما به بینی ممکنه از حالت خنثی خارج بشن و ایجاد مشکل بکنند. از طرف دیگه محفظه دهان و بینی راه ورود بسیاری از میکربهای و باکتریهای مضر هستند که گاهی بدن قادر به دفاع در برابر اونها نیست. مخاط بینی از جمله جاهای خطر ناک هست که اگر عفونت اون قسمت بخوبی کنترل نشود امکان گسترش سریع عفونت به جاهای خطر ناک وجود دارد. بنا بر این نباید به هیچ وجه در مورد درمان آن کوتاهی کرد

باکتریهای مختلفی عامل سلولیت بینی هستند و لی استرپتوکوک پنومونیه مهم ترین آنهاست. استافیلوکوک هم ممکنه وجود داشته باشد ولی اگر حشره گزیدیگی و گاز گرفتن سگ علت آن باشد.هر گونه ضربه به مخاط بینی باعث وارد شدن این باکتریها به مخاط بینی می شوند.

از بین انواع سلولیت در آمریکا , سلولیت بینی شایعترین اونها ست.شاید یک علت بالای شیوع این مشکل این هست که خیلی از افراد قرمز شدن بینی و احساس ناراحتی در بینی را به حساب سرماخوردگی و مسائل روزمره زندگی می گذارند و اهمیتی به آن نمی دهند غافل از اینکه بیماری و مشکل مهمی در پس این قرمزی بینی وجود دارد. قرمزی بینی بتدریج بیشتر و بیشتر شده طوری که گاهی به رنگ گوجه فرنگی هم می رسد.خود بینی هم بزرگ شده و برای بیمار ناراحتی شدیدی ایجاد می کند.اگر دور بینی لمس شود حساس می باشد.در شرایط وخیم تر گاهی تب ؛ استفراغ و کاهش فشار وجود دارد. همانطور که گفته شد در صورت بی توجهی ممکن است عفونت وارد خون شود

اثر بالا رفتن سن بر بینی

بینی به مرور زمان برجستگی خود را به ویژه در بخش بالای بینی و بین ابروها از دست می‌دهد. با تحلیل رفتن این ناحیه بین دو ابرو و بالای بینی چروک‌هایی به چشم می‌خورد. بخش‌های باقی‌مانده بینی به موازات کوچک شدن بالای بینی به نظر بزرگتر می‌آید. به این ترتیب نوک بینی بزرگتر می‌شود و رو به پایین می‌افتد.

رینوپلاستی غیرجراحی چیست؟

جراحی زیبایی بینی غالباً سقف حفره بینی را باز می‌گذارد و غضروف و بخش‌های استخوانی در اثر این بدشکلی جدا می‌شود و شبیه به تغار طویلی می‌شود که تیغه بینی (سپتوم) از وسط آن حس یا حتی از روی پوست نازک بینی دیده می‌شود. به علاوه غضروف یا استخوان پس از رینوپلاستی به روش‌های متعدد بدشکل می‌شود. پوست بینی برخی بیماران آن‌قدر باریک می‌شود که ناهنجاری‌ها پس از جراحی بینی به وضوح قابل رویت می‌گردد.

افراد مناسب برای عمل غیرجراحی زیبایی بینی

آن گروه از بیمارانی که تمایل به تغییر قابل توجه شکل و اندازه بینی دارند یا می‌خواهند ساختار غضروف و استخوان را براساس معیار زیبایی بینی تغییر دهند، نمی‌توانند متقاضی عمل زیبایی بدون جراحی بینی باشند. اگر به دنبال تغییر چشمگیر، دستکاری دائمی بینی، بهبود تنفس یا کوچک کردن بینی هستید، بهتر است رینوپلاستی به شیوه قدیمی را انجام دهید. اما بیمارانی که درصدد ایجاد تغییری جزیی مانند صاف کردن قوز روی بینی، بالا بردن نوک بینی یا پر کردن ناحیه فرورفته هستند، متقاضی ایده‌آل عمل غیرجراحی زیبایی بینی به شمار می‌آیند.

همچنین انجام رینوپلاستی بدون جراحی از طریق تزریق ژل و چربی در بینی به بیمارانی توصیه می‌شود که می‌خواهند بینی قوی‌تر، با خطوط تعریف شده‌تر داشته باشند یا تمایل دارند نسبت بین یک بخش از بینی با بخش‌های دیگر بینی یا بقیه صورت را تغییر دهند.

مزایای عمل غیرجراحی زیبایی بینی

عمل زیبایی غیرجراحی بینی برای بسیاری از بیماران بهتر از روش جراحی است چون:

  • کمتر از یک ساعت طول می‌کشد و گاهی ظرف ده دقیقه تمام می‌شود.
  • پس از عمل نیازی به استراحت کردن نیست.
  • منجر به کبودی نمی‌شود.
  • بدون درد است.
  • عوارض جراحی را ندارد.
  • هزینه آن بسیار کمتر است.
  • نتایج طولانی مدت نیست.
  • نتایج آن برگشت‌پذیر است.

عمل غیرجراحی زیبایی بینی

رینوپلاستی بدون جراحی جایگزینی فوق‌العاده برای بیمارانی است که به دستکاری یا زیباتر کردن شکل بینی خود بدون جراحی تهاجمی علاقه‌مند هستند. عمل غیرجراحی زیبایی بینی عملی زیبایی است که دکتر راسخی طی آن ژل را در نقاط مشخصی از بینی تزریق می‌کنند. دکتر راسخی شکل بینی را بدون انجام جراحی تهاجمی تغییر می‌دهند. ناحیه‌های فرورفته بینی پر می‌شود، زاویه نوک بینی بالا می‌رود یا این که قوز روی پل بینی صاف می‌شود. این روش برای بیمارانی مناسب است که درصدد بهبود شکل بینی خود هستند، اما تمایلی به جراحی ندارند.

اگرچه برخی بیماران نگران‌اند که شاید بینی پس از تزریق ژل بزرگتر شود، اما جایی برای نگرانی نیست، چون این عمل صرفاً بینی را صاف می‌کند تا ناهنجاری‌ها و فرورفتگی‌ها اصلاح شود.

روش‌های مختلف

تزریق ژل

ژل‌های گوناگونی برای عمل زیبایی غیرجراحی بینی تزریق می‌شود، بااین حال پرکاربردترین ژل مورد استفاده از اسید هیالورونیک تشکیل می‌شود. اسید هیالورونیک ماده‌ای است که به طور طبیعی در بدن انسان وجود دارد و در بالاترین غلظت در مایعات موجود در چشم و مفاصل یافت می‌شود. دیگر مزیت اسید هیالورونیک سازگاری آن با بدن انسان است. از آنجایی که این ماده در بدن وجود دارد، احتمال پس زدن آن بسیار پایین است. به همین دلیل این عمل بسیار ایمن است و روشی مناسب برای عمل غیرجراحی زیبایی بینی محسوب می‌شود.

 

تزریق چربی

بینی بخشی از صورت است که چندان به بزرگ کردن آن فکر نمی‌کنیم و بالعکس به دنبال کوچک کردن، رفع ناهنجاری‌ها، از بین بردن جای زخم، قوز و نواقص آن هستیم. عمل زیبایی بینی با تزریق چربی قابل انجام است. سرطان‌های پوست بینی شیوع بالایی دارد و درمان غالباً رد نازیبا و جای زخم را روی بینی به یادگار می‌گذارد. چربی برای نرم کردن جای زخم و از بین بردن نقص در بینی تزریق می‌شود. قوز روی بینی را نیز می‌توان با تزریق چربی در بالا و پایین قوز پوشاند، غضروف قابل مشاهده نوک بینی به دلیل عمل بینی ناموفق پیشین نیز با تزریق چربی به خوبی پوشانده می‌شود. البته تزریق چربی به بینی بیشتر برای جوانسازی و اصلاح بدشکلی‌های ناشی از عمل قبلی بینی کاربرد دارد. چربی انتقال یافته چندان شبیه چربی نیست، بلکه بیشتر به پوست، غضروف، استخوان یا عضله شبیه است که ویژگی بخشی از بینی را که در آن تزریق می‌شود به خود می‌گیرد.

دوران بهبود

بیمار در دوران بهبود پس از عمل جراحی زیبایی بینی باید مرخصی بگیرد و کبودی و ورم قابل توجهی را تحمل کند. حال آن که بیمار پس از عمل زیبایی بدون جراحی بینی با تزریق ژل و چربی می‌تواند فردای روز عمل به سر کار بازگردد. قرمزی و ورم و کبودی ملایم طبیعی است که پس از یک هفته از بین می‌رود و به هیچ وجه روند انجام فعالیت‌های روزمره را مختل نمی‌سازد.

نتایج

نتایج رینوپلاستی بدون جراحی آنی و چشمگیر است و پس از این عمل بدون عوارض نیازی به استراحت کردن نیست. به همین دلیل این عمل جایگزینی غیرتهاجمی و ایده‌آل برای بیمارانی است که هنوز آماده انجام جراحی نیستند، اما می‌خواهند بینی جذاب‌تر و متناسب‌تر داشته باشند.

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها