تغذیه

بیشترین ویتامین c در کدام میوه است

اگر دوست دارید تا بدانید بیشترین ویتامین c در کدام میوه است به خوزستان خبر همراه باشید تا در بخش تغذیه به بررسی این موضوع بپردازد.

سوال : بیشترین ویتامین سی در کدام میوه است

20 مورد زیر دارای بیشترین ویتامین c هستند. 

ویتامین C یک ویتامین محلول در آب است که در بسیاری از غذاها، به ویژه میوه ها و سبزیجات یافت می شود.ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی و همچنین تاثیر مثبت بر سلامت پوست و عملکرد سیستم ایمنی شناخته شده است.همچنین برای سنتز کلاژن، بافت همبند، استخوان، دندان و رگ های خونی کوچک شما حیاتی است.

  • بدن انسان نمیتواند ویتامین C تولید یا ذخیره کند بنابراین ضروری است که آن را به طور منظم در مقادیر کافی مصرف کنید.
  • علائم کمبود شامل خونریزی لثه، کبودی مکرر و عفونت، بهبود زخم ضعیف، کم خونی و پوستی ( 1 ، 2 ) است.

در اینجا 20 مورد دارای ویتامین C زیاد گفته شده است.

1. آلو کاکاادو

آلو کاکاادو ( Terminalia ferdinandiana ) یک غذای عالی استرالیایی است که حاوی 100 برابر ویتامین C از پرتقال است.دارای بالاترین غلظت شناخته شده ویتامین C که حاوی 5،300 میلی گرم در هر 100 گرم است.همچنین غنی از پتاسیم، ویتامین E و آنتی اکسیدان لووتیون است که می تواند سلامت چشم را بهبود بخشد.

 

2. گیلاس آکرولا

فقط نصف فنجان (49 گرم) گیلاس آکرولا قرمز  حاوی 822 میلی گرم ویتامین C  می باشد.مطالعات بر روی حیوانات استفاده از عصاره آکرولا نشان داده است که ممکن است خواص ضد سرطانی داشته باشد، باعث جلوگیری از آسیب پوستی UVB و حتی آسیب DNA  ناشی از رژیم بد شود.هنوز البته مطالعه ای در خصوص انسان انجام نشده است.

 

3. گل رز
میوه گیاه گل رز یک میوه کوچک، شیرین و کمی تند مزه است.شش عدد از این میوه تقریبا 119 میلی گرم یا 132% مصرف روزانه ویتامین بدن راتامین می کند. ویتامین C برای سنتز کلاژن لازم است.کلازن کافی به یکپارچگی پوست کمک میکند. مطالعات نشان داده اند که ویتامین C باعثشی کاهش صدمات ناشی از اشعه خورشید به پوست، کاهش چین و چروک، خشکی و تغییر رنگ پوست می شود و ظاهر کلی آن را بهبود می بخشد. ویتامین C نیز به بهبود زخم و التهاب پوستی ناشی از بیماری درماتیت کمک می کند. خلاصه:ویتامینC موجود در میوه گل رز 426 میلی گرم در 100 گرم آن است. حدود شش قطعه از این میوه 132٪ از نیاز روزانه شما را تامین می کند و ظاهر پوست را بهبود می بخشدم.
4. فلفل چیلی

یک فلفل قرمز چیلی حاوی 109 میلی گرم ویتامین C است.علاوه بر این، فلفل فلفل قرمز غنی از کپسایسین است که درد و التهاب را کاهش می دهد .

 

5. گواوا

این میوه های گرمسیری صورتی ملایم بومی مکزیک و آمریکای جنوبی است.یک گواوا حاوی 126 میلی گرم ویتامین C است.   

6. فلفل قرمز شیرین

مقدار ویتامین C فلفل شیرین با افزایش سن آنها افزایش می یابد.فقط نیم فنجان (75 گرم) فلفل قرمز حاوی 137 میلی گرم ویتامین C است که دو برابر مقدار فلفل سبز است .مصرف ویتامین C به اندازه کافی برای سلامت چشم شما اهمیت دارد و ممکن است در برابر پیشرفت آب مروارید مقاومت کند.

7. چاودار

نصف فنجان (56 گرم) چاودار  حاوی 101 میلی گرم ویتامین C است و ممکن است باعث کاهش التهاب مزمن شود.

8. جعفری

دو قاشق غذاخوری (8 گرم) از جعفری تازه شامل 10 میلی گرم ویتامین C است همچنین منبع مهمی از  آهن است . 

9. اسفناج  

یک فنجان خام اسفناج خرد شده 195 میلی گرم ویتامین C فراهم می کند.گرچه گرما  و پخت و پز باعث کاهش محتوای ویتامین C در غذاها می شود.در ضمن همانند بسیاری از سبزیجات تیره، برگ سبز، اسفناج دارای ویتامین A، پتاسیم، کلسیم، منگنز، فیبر و فولات است .

10. کلم بروکلی 
کلم بروکلی یک گیاه cruciferous است.یک فنجان کلم بروکلی خام خرد شده حاوی 80 میلی گرم ویتامین C است. همچنین مقدار زیادی ویتامین K و کاروتنوئید لووتیئن و زاکسنتین را تأمین می کند.

 

11. کیوی

یک کیوی متوسط ​​حاوی 71 میلی گرم ویتامین C است .مطالعات نشان داده است که کیوی غنی از ویتامین C می تواند به کاهش استرس اکسیداتیو، کاهش کلسترول و بهبود ایمنی منجر شود.

12. لیمو

یک لیمو کامل خام، به همراه پوست 83 میلی گرم ویتامین C فراهم می کند.ویتامین C در آب لیمو نیز به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. 

13. خرمالو 

خرمالو یک میوه نارنجی است که شبیه یک گوجه فرنگی است. انواع مختلفی وجود دارد.اگرچه پریمو ژاپنی محبوب ترین آنها است، خرمالو پرتوی بومی آمریکایی حاوی تقریبا 9 برابر بیشتر ازسایر نژاد های خرمالو است.یک خرمالوی آمریکایی حاوی 16.5 میلی گرم ویتامین Cاست .

14. پاپایا (Pawpaws)

یک فنجان (145 گرم) پاپایا حاوی 87 میلی گرم ویتامین Cاست و همچنین موجب افزایش حافظه و اثرات ضد التهابی قوی در مغز شما می شود. 

15. توت فرنگی

یک فنجان نیمه توت فرنگی (152 گرم) حاوی 89 میلی گرم می باشد.توت فرنگی دارای ترکیبی متنوع و قوی ویتامین C، منگنز، فلاونوئیدها، فولات و سایر آنتی اکسیدان های مفید است. 

16. پرتقال

یک پرتقال متوسط ​​حاوی 70 میلی گرم ویتامین C است  .به طور گسترده خوراکی پرتقال بخش مهمی از ویتامین C در رژیم غذایی را تشکیل می دهد.

 

مطلب : بیشترین ویتامین c در کدام میوه است

ترجمه شده توسط خوزستان خبر

(3 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟