تغذیه

فرق شیر گاو و گوسفند

فرق شیر گاو و گوسفند در چیست.برتی دانستن این موضوع  با بخش آموزش تغذیه خوزستان خبر همراه باشید

ویژگی های شیر گوسفند و تفاوت آن با شیر بز و شیر گاو

شاید اگر در بین مردم اسمی از شیر به زبان بیاورید همه به یاد شیر گاو بیفتند اما باید به این نکته توجه کنید که گوسفند زنده و بز همانطور که جثه ای کوچکی نسبت به گاو دارند اما دارای خواص فوق العاده ای بخصوص در زمینه شیر هستند. با اینکه شیر گاو تقویت کننده مغز می باشد و برای زنان حامله بسیار خوب است تا شیردهی آنها بالا برود اما قصد داریم در این مقاله قصد داریم ویژگی های شیر گوسفند و تفاوت آن با شیر بز و شیر گاو به شما نشان دهیم.

ویژگی های گوسفند زنده و تفاوت آن با بز و گاو

با اینکه گوسفند مشابه بز می باشد ولی از لحاظ تغذیه و نحوه خوردن مواد غذایی این حیوان علوفات کم می خورد و به صورت مرتب میل به جویدن علوفه ها دارد اما بز مایل به خوردن برگ درختان و بالا رفتن از آنها می باشد. همانطور که شاید در هنگام پرواربندی گوسفند باید تمام ویژگی های این حیوان را بدانید باید به این نکته توجه داشت که گوسفندان به نسبت گاو محوطه و همان طویله کوچکی را در بر می گیرند.

تفاوت بین شیر گوسفند با شیر گاو و شیر بز

شیر گاو را به عنوا تقویت کننده مغز می نامند و از بچگی شاید ما یاد گرفتیم که شیر گاو بهترین شیر در بین حیوانات است اما امروزه به این نتیجه رسیده اند که شیر گوسفند زنده بهترین نوع شیر در بین حیوانات اهلی می باشد.

در واقع شیر گوسفند پروتین بیشتری نسبت به شیر گاو و بز دارد و به همین نسبت شیر گوسفند مقدار زیادی را در هنگام پنیر ساختن به شما می دهد و می توان از شیر گوسفند پنیر بیشتری به دست آورد. اما شیر بز را شیری بهتر از شیر گاو می نامند و حتی آنرا جایگزین شیر مادر می نامند.

علاوه بر شیر گوسفند از گوشت گوسفندی در غذاهای لذیذ استفاده می شود و در واقع گوسفند تنها حیوانی است که در هر نژادی از گوشت، شیر و پشم آن استفاده مفید می شود.

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها