آموزش مذهبی

آیا دختر باکره را اعدام میکنند؟

سوال: آیا دختر باکره را اعدام میکنند؟

 

اين مسئله كه در مجازات دختر باكره پيش از قصاص و كشته شدن، بكارت او گرفته مي شود، يك تهمت آشكاري است كه از سوي دشمنان اسلام وارد شده است و اين فريب كاران هيچ دليلي بر اين اتهام ندارند. در صورتي كه دختر باكره عمدا مرتكب قتل نفس شود و اولياي مقتول درخواست قصاص نمايند. حكم قصاص با همان حالت باكره بودن جاري مي شود. هر كسي كه محكوم به قصاص گردد، با همان حالتي كه محكوم به قصاص و اعدام شده باشد، اعدام مي شود. فرق نمي كند دختر باكره باشد يا غير باكره.(1) به علاوه بهشت رفتن، نتيجه ايمان و عمل صالح است. بدون ايمان و عمل صالح، كسي به بهشت نمي رود. اين كه اگر دختر باكره در زمان دوشيزگي بميرد، مستقيما به بهشت مي رود، با مبناي فوق نمي سازد و در منابع ديني هم چنين چيزي وجود ندارد.

 

پي نوشت:

1 . امام خميني، تحرير الوسيله، مؤسسه دار العلم‏، قم، ج2، كتاب القصاص، م 49. موفق و موید باشید

 

منبع : سایت پاسخگو

 

 

جواب دوم : 

 

 

یکی از ادعاهای ضدانقلاب این است که از آنجایی که در اسلام اعدام دختران باکره ممنوع است، دختران باکره ای که به اعدام محکوم می شدند را سپاهیان صیغه می کردند و بعد از تجاوز و از بین رفتن باکرگی آنها را اعدام می کردند! گذشته از اینکه اگر مبنای اعدام کنندگان اسلام می بود(که بخاطرش نتوانند دختران باکره را اعدام کنند) بر مبنای همین اسلام نمی توانستند یک دختر را به زور صیغه کنند و باکرگی او را بردارند و روی همین حساب باطل بودن این ادعا ثابت می شود؛ بد نیست بدانید اساس این ادعا از کجا برخاسته است: آیت الله منتظری در کتاب خاطرات خود در بخش مربوط به اعدامهای سال ۶۷، از بحثهای بین خود و امام خمینی توضیحاتی می دهد که آشکار می کند که این داستان چگونه ساخته شده است. به طور خلاصه ایشان اشاره می کند که وقتی بحث اعدامها مطرح شد، من اعتراض کردم که در زندانها زنان نیز اعدام می شوند، اعدام زن در اسلام بسیار محدود است و دختران را نیز اعدام نمیکنند، امام نیز گفت خب به آقایان بگویید دخترها را اعدام نکنند، بعد آمدن اینطرف و آنطرف اینطور وانمود کردند که منتظری گفته دخترها را نکشید، اول آنها را صیغه کنید و بعد اعدام کنید. در خارج از کشور هم منافقین این را دست گرفته بودند.(کتاب خاطرات آیت الله منتظری، اتحادیه ناشران ایرانی در اروپا]نشر باران، نشر خاوران و نشر نیما[، چاپ دوم ۱۳۷۹، فصل دهم، صفحه ۳۴۵-۳۴۴)
پس آشکار است که این شایعه ابتدا در مورد آیت الله منتظری ساخته شده بوده است، و در واقع هم ایشان زمانی که قائم مقام رهبری نظام بودند، بسیار منفور بودند و بسیاری از این حرفها در مورد ایشان ساخته می شد. طبیعی است که بعد از تغییر نگرش ایشان و قرار گرفتن ایشان در برابر طیف اصلی نظام، دیگر نمی شد این سخنان را در مورد او بگویند و به جای اینکه بگویند منتظری گفته، گفتند در زندانها روالشان چنین بود!!
منبع : پارسینه
امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها