دانستنیهای جنسی

پاسخ به سوالات جنسی-قسمت دوم

این مطلب ویژه افراد متاهل و بالای 18 سال است خوزستان خبر به سنین کمتر 18 سال توصیه نمیکند

چندين سئوال از جانب دختر خانم ها و آقا پسرها رسيده بود که پرسيده بودند پرده بکارت چيست ؟در کجاي واژن قرار دارد ؟ آيا پسرها مي‎توانند تشخيص دهند که دختري باکره است يا خير ؟

دهانه‎ ورودي واژن در دوران جنيني با پرده‎ نازکي از پوست پوشيده مي‎شود که پرده‎ بکارت نام دارد. پرده بکارت انواع مختلفي دارد از بافت خيلي نازک در بعضي خانم ها تا بافتي که آنقدر ضخيم است که حتي خونريزي ماهانه هم نمي تواند از واژن خارج شود و به کمک پزشک بايد برداشته شود.

پاسخ به سوالات جنسی و پاسخ به سوالات زناشویی

باور عمومي بر اين است که چنانچه دختري اين پرده را در ابتداي واژن خود نداشته باشد قبلاً رابطه‎ جنسي داشته است که اين فکر کاملاً بي پايه است. برخي دخترها از بدو تولد فاقد اين پرده هستند و در برخي ديگر که از نوع پرده بکارت خيلي نازک دارند، آنقدر نازک است که با انجام فعاليت‎هايي چون دوچرخه‎سواري و اسب‎سواري يا ورزش هاي شديد از بين مي‎رود.

بعضي از اين پرده‎ها کمي کلفت ‎تر هستند و اين موضوع باعث درد و خونريزي در هنگام برقراري اولين ارتباط جنسي در صاحبان آن‎ها مي‎شود و در برخي افراد هم بهتر است با يک جراحي سرپايي برداشته شوند که صاحب آن زياد درد نکشد. اما تعداد زيادي از دخترخانم‎ها در هنگام برقراري اولين ارتباط جنسي‎شان خونريزي ندارند و در برخي‎ها اصلاً دردي هم وجود ندارد و اين دليل بر باکره نبودن آن‎ها نيست. بنابراين راه قطعي براي تشخيص باکره بودن دختر نيست.

در اکثر موارد هيچ کس نمي تواند تشخيص قطعي بدهد که دختري باکره هست يا خير. در خيلي موارد حتي پزشک هم نمي تواند به طور قطعي اين موضوع را تاييد کند. به همين دليل پزشکان حتي در کشورهاي غربي از دادن برگه جهت تاييد باکره بودن دختران خودداري مي کنند. در همينجا به مورد ترميم پرده بکارت هم اشاره کنم که البته در برنامه هاي پيش هم در موردش توضيح داده ام اما تعداد سئوال هاي رسيده نشان مي دهد هنوز بعضي از دختر خانم ها به انجام اين کار فکر مي کنند.

بعضي دختر خانم ها از ترس اينکه خونريزي نداشته باشند دست به همچين کار بعضا مهلکي مي زنند. در طي اين جراحي که اغلب هم توسط افراد نا وارد و بدون تخصص در محيط هاي غير بهداشتي انجام مي شود، مقداري از بافت دو طرف دهانه واژن را به هم نزديک کرده و بخيه مي زنند که هنگام ارتباط جنسي اول خونريزي اتفاق بيافتد.

به جز از خطر عفونتي که چنين کاري مي تواند به دنبال داشته باشد، اگر سطح وسيعي از بافت دهانه واژن به هم چسبندگي پيدا کند در حين پاره شدن مي تواند خونريزي شديدي دهد و بعضا فرد را در معرض خطر جاني قرار دهد در کشورهايي که ختنه دختر ها رايج است و دهانه مهبل را مي دوزند تعداد بسيار زيادي از مادران بر اثر زايمان اول از بين مي روند. بنابراين من اصلا همچين کاري را پيشنهاد نمي کنم.

خانم 42 ساله اي هستم که از 38 سالگي دچار يائسگي زودرس شدم (در خانواده داشتم) و امسال متاسفانه به علت فيبروم بزرگ مجبور به برداشتن رحم شدم الان سئوال اين است که چه کاري بايد انجام دهم تا از عوارض آن در امان باشم. (مراقبت دارويي يا مراقبت غذايي)

*‌ مواد لغزنده کننده اي كه از ديواره رحم ترشح مي شوند آيا بستگي به سن دارد؟ و آيا تمايل جنسي بعد از يائسگي کم مي شود؟ چطور مي شود از کم شدن ميل جنسي پيشگيري کرد؟ پاسخ شما را در سه قسمت مي دهم. تغييرات دوران يائسگي و مراقبت هاي اين دوران، مواد لغزنده کننده و کم شدن ميل جنسي در زمان يائسگي.

سئوال شما به من اين فرصت را مي دهد که خرافه هايي که در مورد خانمهاي يائسه وجود دارد را بشکافم و توضيح بدهم. پرسيده بوديد چطور مي شود از کم شدن ميل جنسي در دوران يائسگي جلوگيري کرد.بايد اول ببينيم که در واقعيت، در اين دوران چه تغييراتي اتفاق مي افتد و آيا اصلا کم شدن ميل جنسي بعد از يائسگي اتفاق مي افتد يا نه. مهمترين مسئله اي که با افت استروژن در زمان يائسگي در بدن يک خانم اتفاق مي افتد تغييراتي است که در بافت ناحيه تناسلي بوجود مي آيد که در سرعت و چگونگي پاسخ دهي به محرک هاي جنسي فرد اثر مي گذارد، يعني خانم ميل جنسي دارد اما تحريک پذيري اش شايد کم تر باشد.

در ضمن اين تغييرات هورموني باعث خشکي واژن مي شوند. ممکن است خانم در هنگام دخول و برقراري ارتباط جنسي درد داشته باشد که همين تجربه نا خوشايند مي تواند ميل جنسي فرد را کم کند.در زمان يائسگي ديواره هاي واژن هم نازک مي شوند بخصوص اگر خانم به طور مرتب رابطه جنسي نداشته باشد اين تغييرات سريع تر و بيشتر از افرادي است که در طول زندگي شان به طور مرتب رابطه جنسي داشته اند و ترکيب اين حالت با خشکي واژن مي تواند دخول را دردناک کند.

بیشتر بخوانید :پاسخ به سوالات جنسی قسمت اول

در ضمن کم شدن هورمون استروژن باعث به اصطلاح آب رفتن لبهاي محافظ واژن و رويه کليتوريس مي شود که باعث بيرون آمدگي بيشتر کليتوريس مي شود. در بعضي افراد اين مسئله مي تواند موجب تحريک بيشترشان بشود و در بعضي ديگر مي تواند تحريک بيش از حد و ناخوشايندي را ايجاد کند.

در نهايت براي خانمهايي که سطح استروژن کمي دارند چه بر اثر يائسگي و به دلايل ديگر مثل هيسترکتومي کامل يعني برداشتن رحم و تخمدان ها اين توصيه ها را مي توانم بکنم: براي رابطه جنسي تان وقت بيشتري صرف کنيد که به واژنتان فرصت بدهيد خودش را آماده کند و براي رفع خشکي واژن از مواد لغزنده کننده به مقدار کافي استفاده کنيد.

تعداد زيادي از خانمها از رابطه جنسي پس از يائسه شدن هم لذت مي برند و اعتقاد دارند اتفاقا در اين سن به خاطر اينکه شناخت زوج از هم بهتر است و با استفاده از تجربيات گذشته شان لذت رابطه جنسي را عميق تر مي توانند تجربه کنند. در مورد مواد لغزنده کننده يک يادآوري کوچک بکنم که مواد لغزنده اي که اشاره کرده بوديد از ديواره رحم ترشح نمي شوند. رحم محفظه اي است که جنين در آن رشد مي کند.

اين مواد لغزنده کننده از غدد بارتولن واقع در دهانه واژن ترشح مي شوند. اين ترشحات در زمان هاي مختلف در طول زندگي ممکن است کم تر از مواقع ديگر باشند مثلا در خانمي که هيسترکتومي کامل مي کند يعني رحم و تخمدانهايش را بر داشته اند و در خانمهايي که يائسه مي شوند اين مقدار کم تر است بدليل کم شدن سطح هورمونهاي جنسي بخصوص استروژن.

روش هاي درمان معمول: – موضعي به وسيله پمادهاي هورموني که در مهبل استفاده مي شود و با تحريک غدد مسئول ترشح اين مواد لغزنده به طور منطقه اي کمي از اين خشکي را بر طرف مي کند.

– يا اينکه بعضي خانمها با تشخيص پزشک شان هورمون هاي جايگزين را دريافت مي کنند که دوباره سطح هورمون ها را به حدي مي رساند که لوبريکيشن و يا همان ترشح مواد لغزنده بر اثر تحريک جنسي، به جريان مي افتد. در مورد مراقبت هاي تغذيه اي و کلا مراقبتهاي دوران يائسگي، به خصوص در مورد شنونده اي که گفته بودند فيبروم عمل کرده اند و در 38 سالگي يائسه شده اند، شرط اول ورزش کردن است.

در دوران يائسگي اولين مسئله اي که خانمها در معرضش هستند پوکي استخوان است. بايد منابع کلسيمي کافي در رژيم غذاييتان قرار بدهيد و يا حتي اگر پزشکتان صلاح دانست از داروهاي مکمل استفاده کنيد. در کشورهايي که آفتاب کمتري دارند به دليل توليد کمتر ويتامين دي در بدن جذب کلسيم کم مي شود و بعضي اوقات افراد بايد ويتامين دي هم مصرف کنند که به جذب کلسيمي که مي خورند کمک کنند.

اما حتما زير نظر پزشک اين کار را بکنيد چون اين مواد مکمل بايد با توجه به شرايط کلي تان براي شما تجويز شوند. در اين دوران داشتن رابطه جنسي منظم هم همانطوري که اشاره کردم کمک مي کند که بافت واژن دير تر تحليل برود. در ضمن به دليل خشکي واژن در اين دوران بعضي اوقات حتي ممکن است راه رفتن براي مدت طولاني برايتان ناراحت کننده باشد چون به دليل خشکي واژن ممکن است پوستتان سايش پيدا کند و حتي چند قطره اي خون هم مشاهده کنيد که با مصرف پمادهاي موضعي که اشاره کردم اين هم تا حد زيادي قابل درمان است.

* من 33 ساله هستم و پسري که مي خواهم با او ازدواج کنم 26 ساله است ولي چند نفر به من گفته اند که خانومها حدودا در سن 44 سالگي، ميل جنسي شان را از دست مي دهند. به نظر من اين خيلي عجيب است، شما مي توانيد به من کمک کنيد؟ اينکه تصميم گرفته ايد با فردي که 7 سال از شما کوچک تر است ازدواج کنيد مسئله اي است که کاملا به تفاهم هر دو طرف بستگي دارد.

اما در مورد رابطه جنسي، مسئله اي که شنيده ايد اصلا واقعيت ندارد. اگر قصد داريد صاحب فرزند بشويد اين امري جداگانه است چون در 44 سالگي حتي اگر باردار هم بشويد جزو بارداري هاي پرخطر محسوب خواهد شد اما از نظر جنسي اگر ورزش کنيد و از سلامت خوبي برخوردار باشيد مشکلي نخواهيد داشت.

* مردي 33 ساله هستم که ميل زيادي به سکس دارم و اگر اين ميل من برآورده نشود خانمم را به باد کتک مي گيرم اما بعدا بشدت پشيمان مي شوم. هر از گاهي بعد از سکس خانمم گريه و زاري مي کند که من را به شدت عصبي مي کند. دو فرزند 2 و 6 ساله دارم و خانمم من را تهديد به طلاق کرده آيا دارويي هست که خانم من مصرف کند که ميلش زياد بشود؟

اين ايميل دو حالت را مطرح مي کند يکي حالت مردي که براي احساسات خانمش اهميتي قائل نيست و تنها به برآورده کردن نياز خودش توجه دارد و ديگري به مردي که زندگي اش را دوست دارد و به رفتار ناخوشايندش معترف است و مي خواهد آن را تغيير دهد. من دوست دارم فکر کنم که حالت دوم بيشتر صادق است. ببينيد، شما گفتيد که ده سال است که ازدواج کرده ايد و اگر اين الگوي رفتاري که توضيح داديد در طول اين ده سال ادامه داشته من حتي فکر مي کنم که خانم شما به افسردگي مزمن دچار است و بايد زير نظر روانپزشک و براي مدت طولاني مداوا شود و در کنارش بايد با هم به مشاور مراجعه کنيد چون به طور واضح مي شود ديد که شما نقطه نظر خانم تان را نمي توانيد ببينيد و يا درک کنيد که حتي با ابراز ناراحتي ايشان به صورت گريه، حتي عصبي مي شويد.

خودتان را جاي خانمتان بگذاريد اگر هميشه رابطه جنسي با دردوتحقير همراه بود چه احساسي داشتيد؟ من قبلا هم گفته بودم که اگر يکي از طرفين ميل جنسي بالايي دارد در حدي که همسر وي نمي تواند پاسخگو باشد . من هيچ دارويي نمي توانم تجويز کنم چون واضح است که عدم توافق بر سر رابطه جنسي تنها قسمتي از مشکلات رابطه شما است. شما خيلي جوان هستيد و تنها 33 سال داريد. من توصيه مي کنم پاي صحبت همسرتان بنشينيد و ببينيد اصلا از زندگي کردن با شما راضي است؟

چرا از داشتن رابطه جنسي به کرات خوشش نمي آيد. شايد از آن لذت نمي برد، شما نمي توانيد او را ارضا کنيد و هر بار که مجبور به اين کار مي شود مثل يک تجاوز جنسي به روحيه او لطمه وارد مي کند. اگر در مواجهه با مسائل ديگر هم به همين شدت عصباني مي شويد و کاري مي کنيد که بعدا پشيمان مي شويد، شما هم به روانشناس و يا روانپزشک مراجعه کنيد که به شما تکنيک هايي ياد بدهند براي اينکه بتوانيد خلقتان را کنترل کنيد که بعدا پشيمان نشويد.

اگر واقعا مي خواهيد مشکل جنسي تان را حل کنيد و ازدواجتان را حفظ کنيد بايد به خواسته همسرتان احترام بگذاريد و تنها به فکر خواسته خودتان نباشيد. در ضمن گفته بوديد فرزند کوچک شما 2 ساله است خانم شما ممکن است دچار افسردگي پس از زايمان بوده که هرگز درمان نشده و تا به حال ادامه پيدا کرده. در هر صورت سنجش توسط مشاور خانواده مجرب، روانشناس و يا روانپزشک براي هر دوي شما مفيد خواهد بود.

* چرا ارگاسم زنها سخت تر است؟ معلوم است که دقت خوبي کرده اي. بله، ارضا شدن خانمها يا رسيدن آنها به اوج لذت جنسي فرآيند بسيار پيچيده تري است نسبت به مراحلي که مردان طي مي کنند. در بين خانمها به دليل اينکه از کودکي موانع اجتماعي وجود دارد بيدار کردن حس جنسي و قبولاندن اين نکته به خانمها که شما هم نه تنها مي توانيد بلکه بايد از رابطه جنسي لذت ببريد کار ساده اي نيست.

بعد از اين مرحله، يک خانم بايد بدنش را بشناسد و با کمک شريک جنسي اش ببيند که از چه چيزهايي لذت مي برد تا زوج بتوانند با هم رابطه رضايت بخشي را براي هر دو طرف تجربه کنند. دقت به خواسته هاي زن، جلب کردن اعتماد وي و علاقه به شريک جنسي اش جزو مواردي است که مي تواند تا حد زيادي به يک خانم کمک کند که از برقراري ارتباط جنسي لذت ببرد.

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها