دانستنیهای جنسی

پاسخ به سوالات جنسی و روابط زناشویی-قسمت اول

این مطلب ویژه افراد متاهل و بالای 18 سال است خوزستان خبر به سنین کمتر 18 سال توصیه نمیکند

 

از در سه برنامه اول از اين مجموعه به پرسش و پاسخ هايي مي پردازيم که فرصت نشده بود در برنامه هاي قبل مطرح شوند.

قسمت اول – پاسخ به سوالات جنسی

*مورد اول مورد بحث برانگيز اندازه آلت تناسلي در مردان بود .

– آلت من کوچک است و نمي توانم همسرم را راضي کنم. – چگونه مي توانم آلتم را بزرگ کنم. دو فرزند دارم و از اين نظر مشکلي ندارم اما در مورد انداره آلتم ناراحتم. بايد اول ديد که معيارتان براي سنجش اندازه آلتتان چه بوده. با کسي مقايسه کرده ايد؟ با هنرپيشه هاي فيلم هاي تجاري و مستهجن خودتان را مقايسه مي کنيد که بارها عمل جراحي انجام داده اند و بعضا حتي آلتشان هيچگونه حسي ندارند؟ و يا اينطوري که اشاره کرده ايد شريک جنسي داريد و ايشان ناراضي هستند؟

پاسخ به سوالات جنسی

ببينيد، بيشترين گيرنده هاي عصبي در ناحيه تناسلي خانمها در کليتوريس يعني زائده اي که بالاي مجراي ادرارشان است وجود دارد که اين اصلا ربطي به داخل واژن ندارد و مي شود حتي بدون دخول از طريق تحريک اين منطقه به خانم لذت داد. منطقه بعدي که حساس است بيرون واژن، دهانه ورودي آن و منطقه محدودي از ابتداي واژن است که تنها قسمت ابتدايي آلت تناسلي مردانه براي تحريک اين منطقه کافي است. در ضمن واژن حالت ارتجاعي دارد يعني از انگشت دست تا سر يک بچه به هنگام تولد را در خودش جا مي دهد و دورش را ميگيرد.

بنابراين قطر آلت مردانه تاثير چنداني نمي تواند در ارضا کردن خانم داشته باشد چون واژن خودش را تطبيق مي دهد. در مورد طول آلت هم بايد بگويم که کل فاصله دهانه واژن تا انتهاي آن تقريبا به اندازه طول انگشت کوچک دست است بنابراين هر آلت تناسلي که حداقل در اين حد باشد ميتواند کل حجم واژن را پر کند. در مجموع براي خانم ها بيشتر پيش نوازي توام با همدلي، صميميت، مهر ورزي و درک متقابل مهم است تا داشتن شريک جنسي با آلت تناسلي خيلي بزرگ.

در مورد اندازه آلت تناسلي و ابزارها و داروهاي تجاري که در اين مورد رايج است بايد بگويم که بعد از سن بلوغ دارويي براي بزرگ کردن اندازه آلت تناسلي وجود ندارد و ابزارهايي هم که بصورت تجاري تبليغ مي شوند بي اثر هستند.

تنها راه جراحي باقي مي ماند که آن هم در تمامي موارد با رضايت فرد همراه نيست به دليل شکل ناهماهنگي که از نظر ظاهري دارد، بعضا آسيب ديدن اعصاب ناحيه تناسلي و کم شدن احساس و اينکه در نهايت افرادي که اين کار را انجام مي دهند به اعتماد به نفسشان لزوما اضافه نمي شود چون معمولا اين افراد به طور پايه اي کمبود اعتماد به نفس داشته اند.

*با همسرم در زمان پريود ارتباط جنسي داشتم و خانمم الان که دوهفته از پريودش ميگذرد خون ريزي دارد و تکرر ادرار. آيا به دليل اين نزديکي بوده که داشتيم ؟ اين حالت لزوما به دليل نزديکي در حين پريود نيست اما خانم شما بايد به پزشک مراجعه کند بخصوص اگر علاوه بر تکرر ادرار سوزش ادرار هم دارد چون ممکن است دچار عفونت مجراي ادرار شده باشد.

* بغير از تيغ يا پودر و کرم موبر روش ديگري براي زدودن موهاي اطراف آلت تناسلي هست؟من از اين روش ها راضي نيستم. در جواب دوستاني که ممکن است سئوال مشابهي برايشان پيش آمده باشد بايد بگويم که روش هاي مو زدايي مختلف بسته به درجه حساسيت پوست و ضخامت موها مي تواند نتايج متفاوتي داشته باشد. مثلا بهنام از استفاده از تيغ و پودر و کرم موبر راضي نيست اما متاسفانه خيلي هم تنوع در اين مورد وجود ندارد و بايد از بين روش هاي موجود بنابر شرايطتان يکي را انتخاب کنيد.

معمولا علاوه بر مواردي که بهنام اسم برده، بند انداختن، استفاده از ماشين هاي مو زدا و يا اپي ليدي و روش سوزاندن و ليزر هم استفاده مي شود. دو روش آخر يعني سوزاندن و ليزر خيلي مقرون به صرفه نيست مگر براي منطقه کوچکي از بدن مثل صورت از بين اين روش ها پودرها وکرم هاي موبر اگر حساسيت پوستي ايجاد نکنند معمولا بدون درد به صرفه اند. همان داروي نظافت که در قديم از آن استفاده مي شد. در سال هاي اخير انواعي از اين پودر ها و کرم ها هم به بازار آمده که بوي ناخوشايند کمتري نسبت به انواع قديمي اين مواد دارد.

يک چند تا نکته بهداشتي را هم همينجا بگويم:اگر براي زدودن موهاي اطراف آلت تناسلي و مقعد از تيغ استفاده مي کنيد بايد حتما از تيغ شخصي خودتان استفاده کنيد و براي آقايان ترجيحا با تيغي که صورتتان را ميتراشيد با همان تيغ موهاي ناحيه تناسلي خود را نزنيد چون ممکن است باکتري هاي مناقط مختلف بدن را به هم منتقل کنيد. بعد از هر بار استفاده تيغ را با آب داغ به خوبي بشوريد. از مصرف تيغ هاي زنگ زده هم خودداري کنيد.

استفاده از موم در ناحيه تناسلي خيلي توصيه نمي شود بدليل اينکه ممکن است باعث رويش موها در زير پوست بشود و يا به مرور زمان باعث شلي پوست آن منطقه شود اما باز هم اين حالت ها از فرد به فرد ديگر فرق مي کند و بعضي افراد ممکن است اين راه را انتخاب کنند و راضي هم باشند. بنابراين انتخاب وسيله و يا ماده مو زدا را هر شخصي به روش آزمون و خطا مي تواند براي خودش انجام بدهد.

بهداشت ناحيه تناسلي:علاوه بر مسئله موزدايي صحبت در مورد بهداشت ناحيه تناسلي هم خالي از فايده نيست.

ادرار کردن بعد از هر بار رابطه جنسي براي خانمها و آقايان مفيد است.شستن مرتب ناحيه تناسلي بعد از ادرار کردن با موارد شوينده بدون بو براي خانمها و آقايان و براي خانمها در زمان عادت ماهانه به بهداشت ناحيه تناسلي کمک مي کند. فقط تاکيد کنم که خانمها داخل واژنشان را نبايد با مواد شوينده بشورند که باکتريهاي مفيد اين منطقه از بين مي رود و واژن مستعد بيماريهاي باکتريايي و عفوني مي شود. در ضمن اينکه از لباس زير نخي استفاده کنيد و لباس زير خود را هر شب عوض کنيد به بهداشت ناحيه تناسلي کمک مي کند.

* همسرم وسواس دارد و اين مسئله با رابطه جنسي مان تداخل دارد.اگر اين حالت وسواس بيمار گونه نسبت به تميزي است يعني مثلا خانم شما هميشه در حال سابيدن است و از ريختن مايع مني روي ملحفه و تخت يا درون واژنش ناراحت مي شود، استفاده از کاندوم کمک کننده است چون هم انزال شما را با تعويق مياندازد و هم از ريختن مايع مني به اطراف جلوگيري ميکند. يا مثلا ملحفه اي را استفاده کنيد که فقط براي اين کار گذاشته شده. اما اگر اين حالت واقعا خارج از کنترل است و با تميزي و نظافتي که اکثر خانمها برايشان مهم است متفاوت اشت با کمک روانپزشک و مصرف داروهاي مناسب ميتوانند به حالت وسواسشان فائق بيايند.

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها