دانستنیهای جنسی

انواع روش های جلوگیری طبیعی از بارداری چگونه است

جلوگیری طبیعی از بارداری چگونه است.برای آموزش این مطلب با خوزستان خبر همراه باشید.

روش های طبیعی جلوگیری

شیوه‌ها مختلفی برای پیشگیری طبیعی از بارداری وجود دارد که این روش ها پیشگیری طبیعی

فواید پیشگیری طبیعی از بارداری

برای استفاده از روش پیشگیری طبیعی به صورت روزانه و مرتب خانم باید دمای بدن و تغییرات ترشحات واژن را بررسی و ثبت کنید. روش پیشگیری طبیعی تا ۹۳ درصد می تواند از بارداری ناخواسته جلوگیری کند. پس می‌ توان این روش را روشی مؤثر در پیشگیری از بارداری ناخواسته دانست. این روش هیچ عارضه جانبی و هزینه ای ندارد. خانم هایی که از روش‌ها هورمونی و یا روش‌ها دیگر بارداری نظیر قرص ضد بارداری نمی توانند یا نمی خواهند استفاده کنند بسیار مناسب است.

معایب روش پیشگیری طبیعی از بارداری

در روش جلوگیری از بارداری ناخواسته به صورت طبیعی در برابر بیماری ها جنسی مانع و محافظتی وجود ندارد. در بیشتر خانم ها تعیین روز دقیق بارداری مشکل بوده و نمی توانند به صورت دقیق مشخص کنند. برای اینکه بررسی ها دقیق انجام شود نیاز به گذشت ۳ تا ۶ دوره پریود می باشد. در این روش لازم است خانم ها در تمام مدت دوره قاعدگی اصولی را رعایت کنند تا نظم لازم برای مؤثر بودن این روش ایجاد شود. در تمامی ایام نمی شود ارتباط جنسی برقرار کرد و این موضوع موجب ناراحتی بین زوجین می شود.

روش ‌ها تعیین روز تخمک گذاری

  1. برای تعیین روزهای تخمک گذاری خانم هر روز صبح قبل از بلند شدن از تخت خواب دمای بدن خود را اندازه بگیرند، اگر در سه روز متوالی دمای بدن افزایش یابد این روزها، روزهای تخمک گذاری در خانم می باشد.
  2. در روش دوم برای تعیین روزهای تخمک گذاری خانم باید روز خونریزی پریودی را در تقویم مشخص کند. با شمارش روزهای دوره می توان روز تخمک گذاری را مشخص کرد. در این روش دمای بدن و تغییرات هورمونی و ترشحات بدن در نظر گرفته نمی شود پس روش دقیقی نیست.

پیشگیری از حاملگی در دوران شیردهی

در خانم هایی که به تازگی زایمان داشته اند و به فرزند خود حداقل در روز هر چهار ساعت یک‌ بار و در شب هر شش ساعت شیر می دهند می توانند تا شش ماه بعد از وضع حمل از این روش استفاده کنند. در این مدت احتمال بارداری کم می باشد و زوجین می توانند بدون نگرانی رابطه جنسی برقرار کنند.

با وجود اینکه در زمان شیردهی تخمک گذاری به تعویق می افتد ولی همچنان احتمال بارداری وجود دارد و قطعی نیست. مدت زمان قطعی برای این مورد حدود دو ماه برای عدم تخمک گذاری است و بعد از شروع قاعدگی در زمان شیردهی احتمال تخمک گذاری وجود دارد. پس بهتر است در دوران شیردهی اگر تمایل به جلوگیری از بارداری دارید، از ابراز دیگر پیشگیری از بارداری استفاده شود.

روش خروج آلت قبل از انزال

روش دیگر از روش ها پیشگیری طبیعی خروج آلت مردانه از واژن پیش از انزال است. در این روش اسپرمی وارد رحم زن نمی شود و امکان لقاح و بارداری وجود ندارد. البته این روش مطمئنی نیست زیرا مقداری از آب منی که به پیش آب معروف است ممکن است پیش از انزال خارج شود و موجب بارداری گردد.

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها