مهارت

روش استفاده از توالت فرنگی

روش استفاده از توالت فرنگی | این یک سوال است که امروز در خوزستان خبر در بخش آموزش سایت به آن می پردازیم.با ما همراه باشید.

توالت فرنگی اگر چه در کشور ما در هر جایی یافت نمی شود اما در بعضی خانه ها، هتل ها و مکان های عمومی کشورهای دیگرهمانند عربستان سعودی راهی جز استفاده از آن نیست، لازم به ذکر است که توالت فرنگی اگرچه در ابتدا عجیب به نظر می رسد اما استفاده از آن بسیار راحت تر از توالت معمولی است و در عین حال از خستگی پاها و آسیبهای جدی به مفاصل پا در دراز مدت جلوگیری میکند. به هر دلیلی که تمایل به استفاده از توالت فرنگی داشته باشید، در گامهای پیش رو شما را با طرز استفاده از آن آشنا میکنیم.

1 – ابتدا محل توالت فرنگی را وارسی کنید.

مطمئن شوید که دستمال توالت، شوینده داخلی یا شیر آب درصورت نیاز در دستشویی موجود باشد. سیفون توالت فرنگی را که به صورت دسته ای در کنار یا روبروی جعبه سیفون قرار دارد به پایین هدایت کنید و  از سالم بودن سیفون مطمئن شوید.

2 – محل نشستن خود را تمیز کنید.

یک دستمال توالت بردارید و با آن درپوش توالت فرنگی را باز کنید. با همان دستمال محل نشستن پاها را در صورت خیس بودن خشک کنید و دستمال را به درون سطل بیندازید.

3 – محل نشستن خود را آماده کنید.

تعدادی دستمال توالت بردارید و در اطراف محل نشستن جایی که پاها قرار است با بدنه توالت فرنگی در تماس باشد بگذارید. به طوری که لبه های دستمال توالت ها بر روی هم قرار گیرند.

4 – شلوارتان را تا زانو و نه بیشتر پایین بکشید.

پاهارا باز کنید تا شلوار به پایین سر نخورد و با زمین در تماس نباشد.

5 – بر روی توالت فرنگی بنشینید.

فرض کنید که قرار است بر رو صندلی بنشینید. حال زمان آن رسیده که بعد از آماده کردن محل، با آرامش کاری را که قرار است، به انجام برسانید.

6 – خود را تمیز کنید.

بعد از پایان کار خود را کمی به جلو بکشید و با یکی از روش های زیر خود را تمیز کنید:

استفاده از دستمال توالت: با دستمال توالت در حالی که نشسته اید پشت خود را تمیز کنید. و در صورتی که شیر آب در محل موجود نبود مجبورید که ادامه شستشو را در حمام انجام دهید.

استفاده از شیر آب و شیلنگ: در حالی که خود را کمی به جلو  کشیده اید، شیر آب را با فشار کم باز کنید و محل را بشویید. دست خود را با دستمال توالت خشک کنید.

استفاده از شوینده: در بعضی مکانها یک جایگاه سرامیکی دیگری در کنار  توالت فرنگی برای شستشو قرار داده شده که بعد از اتمام کار و تمیز کردن خود با دستمال می توانید بر روی این شوینده بنشینید و با باز کردن شیر آب این شوینده و رعایت نکاتی شبیه به توالت فرنگی، خود را بشویید.

اگر کمی خوش شانس باشید و توالت فرنگی دارای شوینده داخلی باشد، در کنار کاسه توالت دستگیره یا شیر آبی تعبیه شده است که میتوانید آب را از داخل کاسه توالت به محل شستشو هدایت کنید.

7 – سیفون را بکشید.

بعد از اتمام کار دسته ی سیفون را ( معمولا به صورت دسته ای در روبرو یا کناره ی مخزن سیفون قرار دارد) با دستمال به پایین هدایت کنید.

8 – دستمال هایی که در زیر پایتان قرار داشتند را درون سطل بیندازید.

9 – دستهایتان را با آب و صابون بشویید.

نکته ها:

–    در صورتی که از تمیز بودن محل تماس پاها با بدنه توالت فرنگی اطمینان دارید نیازی به استفاده از دستمال توالت در محل نشستن نمی باشد. اما برای راحتی بیشتر استفاده از این روش توصیه می شود.

–    در بعضی مکانها کاغذهای مخصوصی قرار داده شده اند که به شکل کاسه توالت فرنگی هستند و مانند دستمال توالت می توانید بکشید و در زیر پای خود استفاده کنید.

–    استفاده از شوینده داخلی یا شوینده مجزا نیاز به تجربه دارد بنا براین اگر در مکان مناسبی نیستید و وقت کافی برای استفاده از این روشها ندارید از امتحان آنها صرف نظر کنید. ممکن است فشار آب لباستان را خیس کند.

–    این نوع شویندهای داخلی یا شوینده سرامیکی مجزا در کشورهای ایتالیا کره جنوبی، ژاپن، مصر، یونان، اسپانیا، فرانسه، پرتقال، ترکیه، آرژانتین، برزیل، اروگوئه، ونزوئلا، لبنان و هند یافت مشوند. بنابر این روی استفاده از این روشهای شستشو یا حتی استفاده از شیلنگ آب در دیگر کشورها حساب نکنید.

–    در توالت های  عمومی به هیچ وجه اجازه ندهید که پوست شما با چیزی تماس پیدا کند و در صورت تماس محل را در صورت امکان با صابون بشویید.

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها