مهارت

جلوگیری از بخار عینک با ماسک

جلوگیری از بخار عینک با ماسک :

همان طور که می دانید ماسک های مخصوص صورت می توانند از انتشار ویروس  جلوگیری کنند. البته میلیون ها نفر از افرادی که از ماسک استفاده می کنند، همزمان عینکی هم هستند و بخار و رطوبت ماسک باعث بخار گرفتن شیشه عینک آن ها می شود که برایشان به یک مشکل جدی تبدیل شده است.

بخار عینک ماسک

 چرا عینک ها بخار می گیرند؟

 

گرمای بدن و جریان هوا باعث بخار گرفتن لنز عینک می شود. زمانی که ماسک زده اید، به طور مداوم هوای گرم را تنفس می کنید و آن را بیرون می دهید. این هوا از قسمت بالای ماسک خارج می شود و باعث ایجاد بخار روی شیشه عینک می گردد و دیدن محیط اطراف را برای شما سخت تر می کند.

راهکارهایی برای جلوگیری از بخار گرفتن شیشه عینک

1. شیشه عینک را با آب و صابون بشویید.

قبل از اینکه ماسک را به صورتتان بزنید، عینک آفتابی و لنز عینک طبی خود را با آب و صابون بشویید و آن را تکان دهید تا آب اضافه آن از بین برود و سپس آن را در معرض هوای آزاد قرار دهید تا خشک شود و بعد، با یک دستمال نخی تمیز آن را به طور کامل خشک کنید.

در چنین حالتی اگر با عینک ماسک بزنید، روی آن بخار گرفته نمی شود زیرا شستن عینک با آب و صابون یک لایه نازک روی لنز ایجاد می کند و باعث می شود که تماس مستقیم با رطوبت نداشته باشد. برای جلوگیری از آسیب دیدگی عینک آن را هرگز با محصولاتی مثل شامپو بچه، خمیر دندان و کرم شیو شستشو ندهید.

2. چسباندن ماسک

یکی از ترفندهای رایج که توسط پزشکان توصیه می شود، چسباندن ماسک دو تیکه با استفاده از نوار چسب دو تیکه در اطراف بینی است که ماسک را سر جای خود نگه می دارد.

3. مطمئن شوید که ماسک اندازه صورت شماست

ماسکی که برای صورت شما گشاد باشد، باعث می شود که هوا از لابلای آن بیرون بزند و به شیشه عینک برسد و باعث بخار گرفتن آن شود. از ماسک هایی استفاده کنید که کاملاً اندازه صورت شما باشد؛ مخصوصاً باید به کناره های بینی نیز توجه داشته باشید.

4. عینک خود را تنظیم کنید

اگر عینک شما دارای 2 عدد پد بینی باشد، می توانید آن ها را بیرون آورید تا فریم عینک به طور کامل روی صورت شما بنشیند. با این کار، هوا بین عینک و ماسک گیر نمی کند و به راحتی خارج می شود. البته بعضی از عینک های طبی به گونه ای هستند که نباید پد های بینی را از روی آن ها خارج کرد زیرا ممکن است زاویه دید فرد را تغییر دهند.

5. از محصولات ضد بخار استفاده کنید

می توانید اسپری های ضد بخار که بدون نسخه هم در دسترس قرار می گیرند یا از واکسن و ژل هایی برای لنز خود استفاده کنید تا قطره های بخار و به راحتی از عینک برداشته شود. هنگامی که ماسک می زنید، از آن ها استفاده کنید. بعضی از انواع آنها بهتر از دیگری کار می کنند و بنابراین برند های مختلف را امتحان کنید.

6. به سمت پایین نفس بکشید

شاید برایتان سخت باشد اما نفس کشیدن به سمت پایین یک راه آسان برای جلوگیری از بخار عینک است. به این صورت که لب بالای خود را روی لب پایین قرار دهید و از بالا به پایین نفس را بیرون بدهید. دقیقاً مثل زمانی که درحال نی یا فلوت زدن هستید.

7. به دنبال لنز های بدون بخار باشید

شاید مشکل بخار گرفتن شیشه عینک با این روش ها به طور کامل حل نشود که در چنین شرایطی می توانید از پوشش های ضد بخار روی لنزهای مخصوص استفاده کنید. این پوشش ها به راحتی شما را از شر بخار موجود روی عینک خلاص خواهند کرد.

(1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها