اجتماعی

چگونه پسر خوب پیدا کنیم تا بتوانیم با او ازدواج کنیم !

 

برقراری رابطه برای هر فرد فارغ از هدف اصی مستلزم رعایت یکی سری اصول است که با گذشت زمان می توان به آن ها پی برد ، در روابط احساسی  که ” عشق ” تلقی می شود نیز اصولی را باید مد نظر داشت ؛ شاید شروع رابطه و ابراز احساسات مهمترین اصل برای رابطه ای دوسویه باشد اما نباید فراموش کرد که شناخت اصلی ترین شاخصه در رابطه است .

 

لذا قبل از شناخت یک فرد هرگز نباید صحبت از یک رابطه ی عاشقانه صورت پذیرد ؛ انسان ها دارای فطرت هستند و بنا بر فطرت خود خوبی هایی دارند اما نباید فراموش کرد که در مقابل فطرت هر شخص خاصیت بازدارنده نیز وجود دارد .  بدی های هر شخص به این معنا نیست که آن شخص ذاتا بد باشد ، وجود بدی می تواند فقدان فطرت و خوبی های وی باشد که عامل اصلی آن خانواده است .

چگونه دوست پسر پیدا کنیم ؟

زندگی از پیش نوشته شده نیست

شاید شما در محیط کار ، دانشگاه ، محل زندگی و … با فردی برخورد داشته باشید که شیفته ی رفتار او شده اید اما این شیفتگی باید بتواند مسیری درست را برای آینده شما رقم بزند و قطعا این احساس در کائنات و کتاب زندگی شما از پیش تعیین شده نیست که بتوانید به همان احساس متکی باشید و اصول شروع یک رابطه را بدون بازنگری رعایت کنید . اگر شما چنین عقیده ای داشته باشید که تقدیر شما از پیش نوشته شده است هر اتفاقی را که در زندگی رقم می زنید از پیش تعیین شده می دانید .

پس با این اوصاف باید هر چه پیش آمد را عملی کنید ، اما این تصور کاملا غلطی است که گریبان گیر عواطف بسیاری از مردم است و با این دید تصور می کنند که عشق آنها فقط مال آنهاست و هیچ کس دیگر نمی تواند جای او را بگیرد .

ما شما را از این احساس منع نمی کنیم ، اما پیشنهاد می کنیم که بر اساس یک سری اصول فرد مورد نظر را بشناسید ، چرا که ممکن است آن فرد اصلا مناسب زندگی شما نباشد و شما فقط  بنا بر یک عشق درونی تصور می کنید که اون مال شماست و نمیتوانید به کسی دیگر دل ببندید .

تجربیات دیگران : شاید بتوان گفت تمام افرادی که روزی عاشق و دلباخته شخصی بودند با گذشت زمان او را فراموش کرده باشند ، تمام آنها بدون هیچ استثنایی در زمان عاشقی خود اقرار بر این داشته اند که عشق آن ها خاص ترین عشق دنیاست و هرگز نمی توانند به فردی دیگر حتی فکر کنند و تا آخر عمر عاشق وی می مانند .

البته ممکن است برخی در زندگی زناشویی و رابطه خود موفق نبوده باشند و عشق اول خود را از یاد نبرند که این نمیتواند دلیلی برای استحکام عشق باشد ، این افراد اگر بر اساس اصول گام بر میداشتند هرگز از رابطه جدید خود پشیمان نبودند .

اصل اول : خانواده او را بشناسید

گاهی ممکن است در شخص مورد نظرتان بدی هایی وجود داشته باشد ؛ بر اساس این اصل که هیچ کس کامل نیست ، نباید انتظار داشت که وی تمامی شاخصه های فرد ایده آل شما را داشته باشد پس باید به خانواده رجوع کرد ، یکی از عوامل تقویت فطرت در انسان ها خانواده است و فردی که در کانون خانواده نقش کلیدی ایفا می کند قطعا خواهد تواند خود کانون یک خانواده باشد .

توجه کنید که شما به دنبال ازدواج و تشکیل خانواده هستید ، پس فردی که در خانواده مادری خود نقشی ندارد و یا دچار اختلافات خانوادگی است می تواند تا حد زیادی در زندگی شخصی خود شکننده و هنجار گریز باشد . گاهی اوقات شخصی خود را با ظاهری دیگر نشان می دهد و شما با شناخت خانواده او به طور کامل از او دلزده خواهید شد .

بطور مثال خانم های زیادی با سطح طبقاطی بالا و مفرح بوده اند که گول ظاهر یک پسر خوشتیپ را خورده اند ، اما با شناخت بیشتر متوجه خانواده بسیار سطح پایین او شده اند ؛ قطعا این پسر نمی تواند در سطح آن دختر باشد و فقط ظاهر فریبی کرده است .

البته این دلیل نمی شود که اختلاف طبقاتی مانع رابطه باشد ، اگر فرد صادقانه و بدور از ریا و دروغ خود را در سطح پایین معرفی کرده باشد شما می توانید در همان ابتدا تصمیم بگیرید که چنین اختلافی را می پذیرید یا خیر .

در بسیاری از موارد خانواده پسر در سطح بالایی قرار دارد و باعث آزار عروس خانواده می شوند که در صورت شناخت کافی از خانواده پسر مورد علاقه خود می توانید بسیار آسان تر تصمیم بگیرید .

اصل دوم : رفتار اجتماعی

بیشتر پسرهای تازه به دوران رسیده که شاید بخش عظیمی از جامعه را تشکیل دهند تصور می کنند که خوشتیپ ترین و زیباترین مرد روی زمین هستند و یا انقدر خوب هستند که تمام دختر ها عاشق آنها هستند .

این تصور بسیار اشتباهیست ، هر دختر سلیقه های خاص خود را دارد و اتخاب او ارتباطی با بهترین بودن پسر ندارد ، اما بخاطر این اشتباه پسر ها ممکن است که دختر نیز دچار اشتباه شود .

رفتار اجتماعی یک پسر تا حد زیادی نمایانگر شخصیت اوست ، هنجار هایی که پسر ها و مردان باید در چارچوب آنها قرار بگیرند تقریبا مشخص است و در زیر برخی از هنجار های اجتماعی را معرفی می کنیم :

  1. ادب و استفاده نکردن از کلمات و حرف های غیرمعمول
  2. تیپ و ظاهر و رفتار مردانه ( ابرو برداشتن ، تاتو ، گوشواره انداختن و … شامل آن نمی شود ، یعنی نباید تصور کنید مردی که ابرو بر میدارد یا از وسایل زیبایی عجیب استفاده می کند بدرد زندگی نمیخورد  )
  3. سابقه سو استفاده جنسی نداشته باشد
  4. اهل درسخواندن یا کار کردن یا کسب درامد باشد و بیخیال نباشد
  5. به یک باور یا دین یا ایدئولوژی خاص پایبند باشد ( فرقی ندارد بی دین باشد یا دیندار )
  6. با خانم ها بگو بخند نداشته باشد و سربسر آنها نگذارد

اصل سوم : شرایط سنی ، شغلی و تحصیلی

به وعده های یک پسر چشم امید نداشته باشد ، و کسی را انتخاب کنید که می بینید نه کسی که قرار است ببینید ؛ یعنی در زمان شروع یک رابطه حتما ایده آل های مالی و تحصیلی شما را داشته باشد و هرگز از روی عشق یکسویه وابسته شخص نشوید .

اصل چهارم : عدم سوء پیشینه

قبل از شروع یک رابطه حتما در رابطه با گذشته شخص مورد نظر پرس و جو کنید، قطعا اگر مورد غیر اخلاقی و ناهنجاری خاصی داشته باشد شما را دلزده خواهد کرد و شما دچار یک اشتباه بزرگ نخواهید شد .

اصل پنجم : عجله نکنید

با توجه به اصول کلی که گفته شد هرگز عجول نباشید ، به این فکر نکنید که ممکن از عشق من از دانشگاه فارغ التحصیل شود ، کلاسش تغییر کند ، محل کارش عوض شود ، اسباب کشی کند و … . شناخت فرد مقابل بسیار مهم است پس اگر نمیتوانید زمان بدهید تا او را بشناسید سعی کنید از او دل بکنید و برای دل کندن از دیگران کمک بگیرید .

اصل ششم : واسطه یا رازدار

همیشه سعی کنید یک واسطه  بزرگ تر از خود داشته باشید تا در مواقع ضروری کمک و حامی شما باشد ، و یا حتما راز عشق خود را با یک دوست در میان بگذارید چرا که ممکن است گاهی نیاز به کمک داشت هباشید و کسی نتواند بفهمد که مشکل شما دقیقا چیست .

نحوه بیان احساس به یک پسر

نوع سلیقه ها و مخاطبین به قدری زیاد است که برای دانستن چگونه بیان کردن احساس نیاز است تا تک تک به این موضوع پرداخته شود و نمی توان یک اصل کلی برای نوع بیان معرفی کرد .

البته حتما باید شما اصول بالا را رعایت کرده باشید و با تایید شدن اصول بالا اقدام به ابراز علاقه کنید ؛  ابراز علاقه را سخت ندانید . شما می توانید برای بیان احساس خود به جمله ” می خواهم بیشتر با شما آشنا شوم ” بسنده کنید . این جمله کلیدی نه شخصیت شما را پایین می آورد و نه احساس اصلی شما را بیان می دارد ؛ هرگز به طور مستقیم نگویید که عاشق او هستید . چرا که این فقط برای آقایان کاربردی است .

این توضیحات کلیدی در رابطه بود و ممکن است هر کس به نوبه خود با یک درگیری ذهنی خاصی روبرو باشد که می توانید با بیان مشکل خود در بخش نظرات پاسخ خود را دریافت نمایید .

 

 

منبع : myawards

چگونه دوست پسر پیدا کنیم ؟

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها