آموزش وب مستر

آموزش افزایش ترافیک سایت تا 2020 فقط در 10 دقیقه !

افزایش ترافیک سایت
      • مقدمه
      • کیفیت پست های مهمان رو افزایش بدید
      • پست های قدیمی سایت رو بروزرسانی کنید
      • از دکمه های اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی استفاده کنید
      • با استفاده از عبارت های کلیدی مرتبط یا LSI Keywords محتوای سایت رو غنی تر کنید
      • تنوع محتوایی ایجاد کنید
      • پادکست تولید کنید
      • با استفاده از قدرت و محبوبیت بلاگر ها پست هاتون رو تبلیغ کنید
      • ویدئو هاتون رو در آپارات ، یوتیوب و لینکداین به اشتراک بگذارید
      • از تاثیر بالای نظرسنجی ها و مسابقات غافل نشید
      • نرخ پرش رو در سایتتون کاهش بدید
      • محتوای بلند و طولانی بنویسید
      • سایت رو برای موبایل بهینه کنید
      • مطالبتون رو به سرعت گسترش بدید
      • یک سیستم پرسش و پاسخ ایجاد کنید
      • کمی هیجان چاشنی مطالب کنید
      • نرخ کلیک یا CTR سایت رو افزایش بدید
      • منابع جذب ترافیک سایت های رقیب رو شناسایی کنید
      • تاثیر انجمن ها رو جدی بگیرید
      • به زمان انتشار پست در شبکه های اجتماعی دقت کنید

    مقدمه :

    افزایش ترافیک سایت دغدغه همه مدیران سایت هاست . خیلی ها دلشون میخواد در مدت زمان کوتاهی بتونن ترافیک زیادی به سمت سایتشون سرازیر کنن و اغلب فکر میکنن این کار رو باید با استفاده از تبلیغات و صرف هزینه های سنگین انجام بدن .

    البته نمیشه منکر تاثیر زیاد تبلیغات در افزایش ترافیک شد ولی خب روش های ساده تر و کم هزینه تر (شاید بدون هزینه !) هم هست که با استفاده از اونها می تونید ترافیک قابل توجهی رو بدست بیارید .

    در این مقاله سعی کردیم به روش های کاربری ، کم هزینه و با تاثیر بالا اشاره کنیم بطوری که همه وب مسترها بتونن اونها رو براحتی اجرا کنن . همچنین راهکارهای ارائه شده بروز هستند و در اونها کلیه شرایط و ضوابط جدید گوگل رو هم لحاظ کردیم . بنابراین با اطمینان کامل می تونید از آموزش جامع پیش رو برای افزایش ترافیک وب سایت خودتون در سال جدید (۲۰۱۸) استفاده کنید .

    تلاش کردیم که این مقاله راهنمای عملی و متناسب با شرایط وب ایران باشه بطوری که بتونید در انتهای آموزش با استفاده از نکات گفته شده ترافیک بیشتری رو از گوگل به سمت سایتتون سرازیر کنید .

    هر جا که فکر کردید موضوع رو متوجه نشدید یا نیاز به توضیح بیشتری دارید از طریق نظرات ما رو با خبر کنید . نظرات شما باعث دلگرمی ما میشه .

    کیفیت پست های مهمان رو افزایش بدید

    شما هم برای دریافت بک لینک و معرفی وب سایت خودتون از پست مهمان استفاده می کنید ؟ آیا مطمئن هستید بیشترین بهره رو دارید از پست میهمان بدست میارید ؟ به نظر میرسه وقت اون رسیده که پست های میهمان خودتون رو اصلاح کنید .

    خیلی از کاربران وقتی پست شما رو میخونن و به انتهای اون میرسن بخش مربوط به اطلاعات نویسنده رو نمی خونن و از اون رد میشن . از اونجا که اکثر نویسنده ها ادرس سایت خودشون رو اونجا میزارن عملا کاربران کمتر از اون قسمت وارد سایت شما میشن . بنابراین سعی کنید آدرس سایت خودتون رو در ابتدای پست ها هم قرار بدید .

    اصلاح پست های مهمان و قرار دادن لینک سایت خودتون در ابتدای پست میتونه ورودی شما رو از این پست ها افزایش بده و افزایش ترافیک سایت رو به دنبال داشته باشه .

    قت کنید در پست های مهمان ۲ یا ۳ لینک به صفحات مختلف سایتتون بدید و از لینک کردن عبارت های تکراری خودداری کنید .
    >

    پست های قدیمی سایت رو بروزرسانی کنید

    ابتدا پست هایی که از تاریخشون زیاد گذشته و بازدیدشون کمتر شده رو پیدا کنید . ( برای این کار می تونید از مقاله آموزش گوگل وبمستر ۲۰۱۸استفاده کنید . ) اونها رو بهینه سازی کنید و اگر استراتژی خاصی برای جذب بازدید کننده براشون در نظر گرفته بودید اون رو بطور کامل حذف و از یک استراتژی دیگه ای استفاده کنید . به عنوان مثال تصاویر پست رو تغییر بدید یا از کلمات کلیدی جدید تری استفاده کنید .

    حالا وقتشه چند روزی صبر کنید و نتیجه کارتون رو بررسی کنید ببینید آیا این تغییرات سبب افزایش ترافیک سایت شما شده یا خیر . اگر خدایی نکرده ورودی شما بهتر نشد باید مجددا دست به تغییرات بزنید . سعی کنید تغییرات مثبتی ایجاد کنید .

    این پروسه ممکنه حدود ۱ ساعت برای هر پست طول بکشه ولی نتایج اون میتونه بسیار شگفت انگیز باشه . حتی خیلی چشمگیر نر از وقتی که شما بخواید یک پست جدید در سایتتون منتشر کنید .

    از دکمه های اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی استفاده کنید

    این کار یکی از بهترین روش ها برای دریافت ورودی ارگانیک و افزایش ترافیک سایت هست . وقتی کاربران از مطالب شما خوششون بیاد سعی میکنن اون رو برای سایر دوستانشون در شبکه های اجتماعی ارسال کنن و از این طریق ورودی های زیادی دریافت می کنید  .

    در نظر داشته باشید گوگل به برند سازی خیلی اهمیت میده . یکی از روش های برند سازی هم استفاده از شبکه های اجتماعیه . هر چی برند شما بیشتر به اشتراک گذاشته بشه و مطالب شما رو افراد بیشتری ببینن و صفحات بیشتری درج کنن پیش گوگل اعتبار بالاتری پیدا میکنه و علاوه بر اینکه از شبکه های اجتماعی دارید ورودی می گیرید گوگل هم شما رو به عنوان یک برند معتبر به صدر نتایج نزدیک و نزدیک تر میکنه .

    با استفاده از عبارت های کلیدی مرتبط یا LSI KEYWORDS محتوای سایت رو غنی تر کنید

    دیگه روش های قدیمی سئو منسوخ شده و خیلی از آموزش های قدیمی سئو دیگه کاربردی نیستن . گوگل با معرفی الگوریتم مرغ مگس خوار عملا اعلام کرد بیشتر از ۹۰ درصد وب سایت ها رو قراره تحت تاثیر قرار بده . بنابراین باید متناسب با علم روز پیش بریم و سایت رو مطابق قوانین جدید گوگل سئو کنیم .

    در حال حاضر گوگل بجای فهمیدن عبارت های کلیدی متن در صدد پیدا کردن موضوع مطالب هست . گوگل صفحه شما رو بررسی میکنه تا بفهمه شما در مورد چه موضوعی دارید مطلب می نویسید .

    سوال :  چطوری باید به گوگل بفهمونیم موضوع مطلبمون چی هست ؟؟

    جواب : با استفاده از LSI Keywords یا عبارت های کلیدی مرتبط

    فرض کنید میخواید در مورد شبکه های اجتماعی مطلبی رو بنویسید . حالا برای اینکه گوگل متوجه بشه که موضوع مقاله شما در مورد شبکه های اجتماعی هست میاد محتوای شما رو بررسی میکنه و عبارت های مشابه رو پیدا میکنه . بنابراین اگر در محتوای مقاله عباراتی مثل پیج فیسبوک ، اکانت توئیتر ، پیج اینستاگرام و . . . باشه گوگل متوجه میشه شما واقعا در مورد شبکه های اجتماعی مطلب گذاشتید .

    ممکنه عبارت های کلیدی مرتبطی که شما می خواید در محتوای مطلبتون استفاده کنید از نظر نوشتاری با کلمه کلیدی مقاله متفاوت باشه (عملا عبارت دیگه ای باشه) اما نزدیکی موضوع و وجود این عبارت ها در سایر مقالات مشابه باعث میشه گوگل درک بهتری از موضوع مقاله شما داشته باشه .

    برای افزایش ترافیک سایت تنوع محتوایی ایجاد کنید

    یکی از روش های ساده ای که باعث میشه کاربران با سایت شما بیشتر دریر بشن استفاده از انواع محتوا مثل تصاویر ، ویدئو ، اینفوگرافیک ، کتاب الکترونیکی و . . . هست

    اگر میبینید مطلب شما زیاد بازدیدی نگرفته و عملا استقبالی از اون نشده سعی نوع اون رو عوض کنید . مثلا اگر فکر میکنید یکی از مطالب شما بازدیدش کم شده میتونید اون رو تبدیل به یک ویدئو بکنید و اون رو در شبکه های اجتماعی بزارید و لینکش کنید به مقالتون .

    پادکست تولید کنید

    پادکست ها بسیار محبوب هستن . حدود ۲۴ درصد از آمریکایی ها در طول روز به پادکست گوش میدن . اما قرار نیست همین الان میکروفون دست بگیرید و شروع کنید به تولید پادکست . برای شروع میتونید از پادکست های تولید شده توسط دیگران استفاده کنید و اونها رو بازنشر بدید . این استراتژی میتونه بازدید کننده های زیادی براتون داشته باشه .

        • پادکست های دیگران رو در سایتتون قرار بدید و نظرتون رو در مورد اونها بنویسید .
        • به کسی که پادکست رو تولید کرده ایمیل بزنید و بهش بگید برای پادکست اون شخص نظری نوشتید و در سایتتون منتشر کردید
        • در بخش کامنت های تولید کننده پادکست به بازنشر اون در سایتتون اشاره کنید (یادتون باشه ادرس سایتتون رو هم قرار بدید)

    با استفاده از قدرت و محبوبیت بلاگر ها پست هاتون رو تبلیغ کنید

    یک محتوای جذاب نوشتید و وقت اون رسیده که برای جذب بازدید کننده اون رو منتشر کنید . اما چطوری باید اون رو تبلیغ کنید و براش بک لینک بگیرید ؟ اینجاست که بلاگرهای محبوب میتونن به کمک شما بیان و مطالب شما رو تبلیغ کنن و باعث افزایش ترافیک وب سایت شما بشن .

          • قبل از اینکه مطلبتون رو منتشر کنین اون رو در قالب یک ایمیل دوستانه و غیر رسمی برای بلاگر ها ارسال کنید و از اونها بخواید در مورد مقاله شما نظرشون رو ابزار کنن
          • بعد از دریافت نظرات ، در صورت نیاز تغییرات لازم رو در متن مقاله ایجاد کنید .
          • پس از آماده شدن نسخه نهایی مقاله ، اون رو منتشر کنید و خبر انتشار مقاله رو به همراه لینک مقاله برای بلاگر های مورد نظرتون ارسال کنید .

    یادتون باشه هیچوقت از بلاگر ها نخواید که مقاله شما رو در سایتشون قرار بدن یا شما رو معرفی کنن یا لینکی از مقاله به سایت شما بدن . اگر مقاله شما ارزشمند باشه خودشون این کار رو برای شما انجام میدن .

    ویدئو هاتون رو در آپارات ، یوتیوب و لینکداین به اشتراک بگذارید

    شاید بپرسید آپارات و یوتیوب قبول ولی چرا لینکداین ؟؟ این اواخر لینکداین  خیلی پیشرفت کرده و اشتراک مطالب در اون به شدت رشد داشته . از اونجا که لینکداین برای مقاصد تجاری بنا شده و اکثر کسانی که اونجا فعالیت میکنن به نوعی برای معرفی و ارتقاء کسب و کارشون تلاش میکنن ، میتونه برای شما رسانه بسیار مناسبی برای تبلیغات و اشتراک گذاری ویدئو های شما باشه .

    از تاثیر بالای نظرسنجی ها و مسابقات غافل نشید

    مردم نظر سنجی ها و مسابفات رو دوست دارن . خصوصاً اینکه هدیه و جوایزی هم در کار باشه . لزومی نداره شما هدایای گرون قیمتی برای این کار در نظر بگیرید. میتونید بهشون کد تخفیف خرید کالا و خدمات خودتون رو بدید .
    شما می تونید از کاربران درخواست کنید برای شرکت در نظر سنجی یا مسابقه ایمیل خودشون رو ثبت کنن . همچنین میشه اعلام کرد که اگر مطالب شما رو در شبکه های اجتماعی Share کرد و سه کاربر رو معرفی کرد جایزه دریافت میکنه .
    در پایان شما علاوه بر جذب بازدید کننده های زیاد و افزایش ترافیک سایت یک لیست ایمیل بزرگی هم جمع اوری کردید که میتونه بهتون کمک کنه تا برنامه های تبلیغاتی مبتنی بر ایمیل رو پیاده سازی کنید .

    نرخ پرش رو در سایتتون کاهش بدید

    گوگل با معرفی الگوریتم رنگ برین اعلام کرد که نرخ پرش یک سایت یک آیتم بسیار تاثیر گذار در سایت میشه و برای موفقیت در سئو و افزایش ترافیک سایت باید نرخ پرش سایت رو کاهش بدید .
    سعی کنید کاربران رو در سایتتون بیشتر نگه دارید . با ارائه مطالب مفید ، UI/UX مناسب ، معرفی مقالات و مطالب مرتبط ، تصاویر مناسب و . . . میتونید کاربران رو تشویق به موندن در سایت و مطالعه سایر مطالب کنید .

    محتوای بلند و طولانی بنویسید

    بر اساس تحقیقات استیو ریسون در سال ۲۰۱۵ که محتوا ، اشتراک گذاری و لینک های بیش از یک میلیون مقاله رو مورد بررسی قرار داد و نتایج اون رو در سایت moz.com منتشر کرد وب سایت های که محتوای طولانی تری داشتند بیشتر به اشتراک گذاشته شدن و بک لینک های بیشتری رو هم جذب کردن و افزایش ترافیک سایت بیشتری رو شاهد بودن .

    بعنوان مثال مقاله که چندی پیش در نوین ادمین با عنوان ” کامل ترین راهنمای Google Search Console یا گوگل وبمستر ۲۰۱۸ ” منتشر کردیم با حدود ۵۵۰۰ کلمه یکی از طولانی ترین پست های منتشر شده در این حوزه بود .

    سایت رو برای موبایل بهینه کنید

    همونطور که میدونید در حال حاضر گوگل نسخه موبایلی سایت رو به نسخه دسکتاپ ترجیح میده . بنابراین باید تلاش کنید تا در این خصوص سایتتون مشکلی نداشته باشه و براحتی توسط گوگل ایندکس بشه . برای این کار گوگل ابزار تست موبایل فرندلی بودن سایت رو در اختیارتون گذاشته . با استفاده از این ابزار میتونید بفهمید آیا از نظر گوگل نسخه موبایلی سایتتون مناسب هست یا نه .

    مطالبتون به سرعت گسترش بدید

    آیا فرمولی هست که بشه به سرعت مطالب سایت رو گسترش داد و براش بازدید کننده جذب کرد و باعث افزایش ترافیک سایت شد ؟ اونطور که مشخصه فرمول خاصی وجود نداره ولی روش های هست که میتونه باعث اشتراک گذاری بیشتر مطالب سایت شما بشه :

    • در مطالبتون از عکس ها زیاد استفاده کنید :

    بر اساس مقاله اسکای ورد در خصوص تاثیر تصاویر بر روی محتوای سایت مطالبی که در اونها به اندازه کافی تصاویر استفاده شده بیشتر از ۹۰ درصد بیشتر از مطالبی که فقط متن دارن به اشتراک گذاشته میشن .

    • مطالب مفید با موضوع خاص بنویسید :

    مهم نیست در مورد چه موضوعی دارید مطلب مینویسید اما تلاش کنید مطالب شما علاوه بر داشتن کیفیت کافی اختصاصاً به یک موضوع بپردازه . طوری که در نهایت بتونه با یک نتیجه گیری مفید مشکلات کاربران رو حل کنه یا راهکارهایی ارائه کنه .

    • یکم بازدید اولیه نیاز دارید :

    بعد از اینکه محتواتون اماده شد و منتشر کردید سعی کنید اول خودتون اون رو در شبکه های اجتماعی منتشر کنید و براش بازدید اولیه جور کنید . اینطوری مطمئن میشید مطلب شما توسط افرادی دیده شده و قراره بزودی توسط اونها برای سایر دوستانشون هم به اشتراک گذاشته بشه . به قول معروف یک هل کوچیک برای شروع کار لازمه !!

    یک سیستم پرسش و پاسخ ایجاد کنید

    همونطور که گفتیم مقاله های مفید مقاله هایی هستند که مشکلات کاربران رو حل کنن. یکی از اصولی ترین راه ها برای تولید چنین مقالاتی رجوع به سوالات کاربران هست . وقتی یک سوال توسط کاربران زیاد پرسیده میشه بهترین موقعیته که برای اون یک مقاله کامل بنویسید  . اینطوری میتونید شاهد افزایش ترافیک سایت باشید .

    برای این کار میتونید به انجمن های گفتگو  و یا سرویس های سوال و جواب مراجعه کنید و به دنبال سوالاتی باشید که در حوزه تخصصی شماست و بدون جواب مونده . همچنین خودتون میتونید در سایتتون سیستم مشابهی ایجاد کنید . ساده ترین حالت استفاده از بخش نظرات سایت هست . از کاربرانتون بخواید سوالاتشون رو اونجا براتون بنویسن تا در صورت لزوم پاسخ های کاملی رو در قالب مقالات مختلف براشون در سایت قرار بدید .

    کمی هیجان چاشنی مطالب کنید

    یکی از اشتباهاتی که مدیران سایت ها مرتکب میشن اینه که مطالبشون رو بصورت ساده در شبکه های اجتماعی منتشر میکنن و هیچ هیجانی چاشنی کار نمیکنن . اینطوری کاربران کمتری رو میتونید جذب کنید . سعی کنید یک دلیل برای کلیک کاربر بر روی لینکتون ایجاد کنید .

    اضافه کردن محتوای هیجان انگیز و تحریک کننده میتونه نرخ کلیک کاربران بر روی محتوای شما رو افزایش بده و باعث افزایش ترافیک سایت شما بشه .

    برای افزایش ترافیک سایت نرخ کلیک یا CTR سایت رو افزایش بدید

    یک خبر خوب !!
    برای افزایش ترافیک سایت حتما نباید به رتبه های برتر نتایج جستجو فکر کنید . در همون جایگاهی که هستید با افزایش نرخ کلیک یا CTR می تونید بازید بیشتری بگیرید فرض کنید شما جایگاه سوم نتایج جستجو رو دارید و نرخ کلیک شما ۴ درصد باشه . حالا اگر بیایم این نرخ کلیک رو بیشتر کنیم و به ۸ درصد برسونیم شما میتونید ترافیک بسیار بیشتری رو به سایت خودتون روانه کنید

    صبر کنید ! این همه ماجرا نیست . . . .
    گوگل کاملا هوشمنده و به دقت نرخ کلیک سایت شما رو رصد میکنه . در صورتی که این مقدار رو بتونید افزایش بدید شما گوگل جایگاه شما رو در نتایج جستجو ارتقا میده . بنابراین شما با یک تیر دو نشون میزنید .

    سوال : چطوری نرخ کلیک رو افزایش بدیم :

    • از اعداد در عنوان مطالب استفاده کنید . ( مثل عنوان همین مقاله)
    • در بخش Meta Description توضیحات جذابی بنویسید
    • عناوین مختلف رو تست کنید و ببینید کدوم بیشتر جواب میده
    • از عناوین احساسی و هیجانی استفاده کنید
    • کلمات کلیدی را در url صفحه استفاده کنید

    منابع جذب ترافیک سایت های رقیب را شناسایی کنید

    پیدا کردن منبع جذب ترافیک سایت های رقیب مثل پیدا کردن یک معدن طلاست . قطعا رقبای شما پسورد حساب گوگل وب مستر یا گوگل آنالیزشون رو براتون نمیفرستن تا شما بتونید این منابع رو پیدا کنید . اما اگر به این ابزارها دسترسی نداشته باشیم جطوری میتونیم به اطلاعات مورد نظرمون دست پیدا کنیم ؟

    ما به شما وب سایت SimilarWeb رو پیشنهاد می کنیم . این سایت علاوه بر اینکه ترافیک سایت ها رو بهتون نشون میده اطلاعاتی در مورد نحوه ورود این ترافیک به سایت رو هم اعلام میکنه .

    بنابراین شما براحتی میتونید این معادن طلا رو کشف کنید و از اونها استفاده کنید تا ترافیک ورودی خودتون رو افزایش بدید

    تاثیر انجمن ها رو جدی بگیرید

    انجمن های گفتگو منابع بسیار خوبی برای جذب کاربر هستند . در واقع وقتی شما در یک انجمن گفتگو فعالیت میکنید و احترام کاربران رو بدست میارید در واقع یک قیف درست کردید که کاربران رو از انجمن به سایتتون هدایت میکنه .

    اگر سایتتون تازه تاسیس هست و هنوز برند نشدین سعی کنید از فروم ها شروع کنید . با پاسخ به سوالات می تونید برای خودتون اسم و رسمی بهم بزنید و باعث بشید کاربران مختلف برای دیدن وب سایت شما بر روی لینک هاتون کلیک کنن .

    به زمان انتشار پست در شبکه های اجتماعی دقت کنید

    هر شبکه اجتماعی کاربر های خاص خودش رو داره . مثلا لینکداین بیشتر برای کارهای تجاری و معرفی کسب و کارها استفاده می شه و افراد بیشتر در تایم کاری باهاش سر و کار دارن و اینستاگرام بیشتر تفریحیه و افراد در اوقات فراقتشون بیشتر بهش توجه میکنن .

     

    بنابراین باید سعی کنید مطالبتون رو درست در زمان های مفید در این شبکه ها منتشر کنید . دقیقا زمانی که کاربران بیشتری در شبکه حضور دارن . اینطوری میتونید بازخورد بهتری بگیرید و افزایش ترافیک سایت بیشتری رو داشته باشید .

    وب سایت coschedule در مقاله ای به بررسی زمان های استراتژیک برای گذاشتن پست در شبکه های اجتماعی مختلف پرداخته

    فیسبوک

    بهترین زمان برای گذاشتن پست در فیسبوک ۹ صبح ، ۱ بعد از ظهر و ۳ بعد از ظهر روزهای تعطیل هست .

    پینترست

    بهترین زمان برای گذاشتن پست در پینترست ۸ تا ۱۱ بعد از ظهر خصوصاً روزهای تعطیل هست . بدترین زمان برای پست گذاشتن در Pinterest تایم کاره .

    توئیتر

    بهترین زمان برای گذاشتن پست در توئیتر ۵ تا ۶ بعد از ظهر خصوصاً روزهای چهارشنبه هست .

    گوگل پلاس

    بهترین زمان برای گذاشتن پست در گوگل پلاس ۹ تا ۱۱ صبح خصوصاً روزهای چهارشنبه هست . بسیاری از کاربران Google+ تازه کار هستن و به محتوا اهمیت نمیدن

    لینکداین

    بهترین زمان برای گذاشتن پست در لینکداین ۵ تا ۶ بعد از ظهر در اواسط هفته هست . کاربران Linkedin افراد شاغل هستن بنابراین بهتره قبل و بعد ساعت کاری پست بزارید .

    اینستاگرام

    بهترین زمان برای گذاشتن پست در اینستاگرام ۸ تا ۹ صبح هست . سعی کنید در ساعت ۳ تا ۴ بعد از ظهر در اینستاگرام پست نزارید .

    سخن پایانی :

    حالا میخوایم نظر شما درباره این مقاله بدونیم .

    • به نظر شما کدوم یک از روش های گفته شده میتونه ترافیک بیشتری رو به سمت سایت هدایت کنه ؟
    • اگر این مقاله تشویقتون کرد که تغییراتی در سایتتون ایجاد کنید کدوم تغییر رو اول از همه انجام میدید ؟
    • به نظرتون چه روش های دیگه ای وجود داره که بتونید برای سایتتون بدون هزینه ترافیک جذب کنید؟
    • چند درصد این روش های افزایش ترافیک سایت در کشور ما جواب میده ؟ آیا رفتار کاربران ایرانی با سایر نقاط دنیا فرق میکنه ؟

    خوشحال میشیم نظراتتون رو با ما در میون بزارید . سعی میکنیم به دقت به تک تک سوالاتتون پاسخ بدیم

    منبع  : novinadmin

    امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها